מחירי הדירות בבית שמש בזינוק חסר תקדים: בכמה עלו בשנה האחרונה?

על פי הנתונים, המחיר הממוצע של דירה בבית שמש ברבעון השלישי של 2023 עמד על 2.351 מיליון שקל • מדובר בזינוק של כ-32.5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז מחיר ממוצע עמד על 1.774 מיליון שקל
חרדים 10
ח' כסלו התשפ"ד / 21.11.2023 17:43

לראשונה מזה חמש שנים, מחירי הדירות בארץ יורדים: על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מחירי הדירות ירדו ב-0.2% בשנה האחרונה. זאת לאחר שבחודשים האחרונים החלה בלימה הדרגתית בעלייה השנתית של מחירי הדירות, שבשיאה הגיעה לשיעור של כ-20%.

עם זאת, ישנן ערים שבהן מחירי הדירות ממשיכים לעלות, והבולטת שבהן היא בית שמש.

על פי הנתונים, המחיר הממוצע של דירה בבית שמש ברבעון השלישי של 2023 עמד על 2.351 מיליון שקל. מדובר בזינוק של כ-32.5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז מחיר ממוצע עמד על 1.774 מיליון שקל.

העלייה במחירי הדירות בבית שמש נובעת ממספר גורמים, כאשר החלק הארי שבהם היא עובדת היותה הטרוגנית וקורצת לכלל האוכלוסיות בארץ וכמובן הקמתן של השכונות החדשות בעיר – רמב”ש ד’ ונווה שמיר.

בנוסף, בשנים האחרונות התחוללה תפנית תעסוקתית ומסחרית בעיר המקבעת את בית שמש כמרכז תעסוקה משמעותי המייצר מגוון מקומות עבודה, אזורי תעשייה ושדרות מסחר מרשימות הממוקמות לאורך השכונות החדשות שנבנו בעיר.

למעשה, מחירי הדירות הגבוהים בבית שמש הופכים אותה ליעד פחות אטרקטיבי עבור משפחות בעלות הכנסה נמוכה או בינונית. עם זאת, עבור משפחות שביכולתן לעמוד בעלויות, בית שמש מציעה מגוון יתרונות, בהם: איכות חיים גבוהה, עם קהילות צעירות ותוססות, מערכת חינוך מפותחת, מיקום אטרקטיבי – קרוב לירושלים ולמרכז הארץ.

כל אלו ועוד מעניקים מעטפת מושלמת לזוגות הצעירים הנוהרים לעיר בהמוניהם וגורמים לזינוק במחירי הדירות.

האם העלייה במחירי הדירות בבית שמש תימשך גם בעתיד? קשה לדעת בוודאות. עם זאת, נראה כי העיר נמצאת בתנופת פיתוח, וכי יש לה פוטנציאל להמשיך להיות יעד מבוקש עבור משקיעים ורוכשי דירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות