השיטה הטובה ביותר לאיטום מרפסות

למה חשוב לאטום מרפסת? מהיכן עשויות להגיע נזילות? מהי השיטה הטובה ביותר לביצוע האיטום? ומהם חומרי איטום ביטומניים? • כל מה שחשוב לדעת על נושא האיטום של המרפסת
תוכן שיווקי
ח' כסלו התשפ"ד / 21.11.2023 17:34

המרפסת שלכם היא האזור החיצוני של מרחב המגורים והיא מציעה פינת חמד לשבת בה עם הקפה של הבוקר או כשרוצים לשאוף אוויר אבל לא לרדת למטה. כדי להבטיח שאזור זה ימשיך להיות נעים וגם לא יהווה בעיות לשאר אזורי הבית, חשוב לשים את נושא האיטום של המרפסת בחשיבות עליונה.

במאמר הבא נסביר למה חשוב לאטום מרפסת? נבין מהיכן עשויות להגיע נזילות וגם נסביר על השיטה הטובה ביותר לביצוע האיטום.

למה חשוב לאטום מרפסת?

איטום מרפסת שמש זו פעולה חיונית מכמה סיבות:

1. הגנה מפני רטיבות – מרפסות שמש חשופות לתנאי מזג האוויר. בשמש ישירה הבטון שלהן מרחב ובקור של החורף מתכווץ. זהו מצב שמייצר סדקים שמהם נכנסים מי גשמים המגיעים מאזור המרפסת אל הקירות הפנימיים של הדירה.

2. לשמור על שלמות המבנה – כשנכנסים מים ולחות לתוך קירות המבנה, מתחיל להיווצר עובש וטחב שאינם טובים לבריאות והם גם פוגעים במבנה עצמו.

3. אסתטיקה – איטום המרפסת שומר על האסתטיקה של המרפסת והמבנה ומגן מפני ריחות לא נעימים של עובש.

מאיפה מגיעות נזילות ולחות למבנה?

לפני ביצוע איטום מרפסות יש להבין תחילה מאיפה נובעת הלחות או הנזילה? איתור המקור הוא השלב הראשון שמבצעים לפני ביצוע איטום. הנה מספר מקורות ללחות ונזילות שיכולים להיות במרפסות:

1. גשם – מרפסות ללא גג חשופות לגשם וברד בעונת החורף. אם יש סדקים, המים האלו יכנסו דרכם.

2. בעיות ניקוז – בכל מרפסת יש חור ניקוז, אם יש בו בעיית חלחול, המים יספגו בתוך הסדקים שיש במרפסת במקום להיכנס אליו.

3. חיבורים לקויים – אם ישנם חיבורים לקויים בין המרפסת לבניין, גם דרך אזורים אלו יכולים להיכנס מים ולחות.

חומרי איטום יעילים עבור המרפסת

איטום מרפסת ללא שבירת מרצפות הוא דבר אפשרי אם אין נזילה ממשית ומדובר בסדקים שיש לאטום.

בגלל שמדובר במרפסות והאזור שלהן הוא חיצוני, ראוי להתייחס אליהן כמו באיטום של קירות חיצוניים ולכן אנו תמיד נשאף לאיטום בחומרים חזקים ועמידים לנזקי מזג האוויר.

מעבר לעמידות והחוזק, יהיה עלינו גם להתייחס לנושא האסתטי, שכן מדובר במרפסת שמש שאנו נוהגים לבלות בה ואנו רוצים שתישאר יפה.

כיום ישנם חומרי איטום אקריליים ואפוקסיים שניתנים לשימוש, אך החומרים הטובים ביותר הם על בסיס ביטומני.

מהם חומרי איטום ביטומניים?

חומרי איטום ביטומניים למרפסות הינם חומרים משחתיים וחומרים הניתנים להתזה. את החומרים המשחתיים מורחים על האזורים שבהם ישנו ריצוף ואת החומרים הניתנים להתזה מתיזים בחיבורים בין הקירות למרפסות.

המבחר של החברות שמציעות חומרי איטום ביטומניים הוא רחב, אך איש איטום מקצועי ידע לבחור עבורכם את החומר שהכי מתאים לרצפות שיש ברשותכם.

כמו כן, איש איטום העוסק בתחום, ידע לאתר את האזורים שיש בהם סדקים ושם לבצע את האיטום בצורה אסתטית וטובה שתישמר לכם לאורך זמן.

חומרי האיטום הביטומניים הינם חומרים חזקים ולמרות זאת, עדיין יש לבדוק את האיטום במרפסת אחת לשנה עד שנתיים.

הסיבה לכך נובעת מהעובדה כי בבניינים תמיד יש תזוזות שאינן מורגשות לאדם הפשוט, אך הן מתרחשות כל הזמן וכתוצאה מכך נוצרים סדקים חדשים שיש לאטום.

לסיכום, איטום מרפסות מומלץ לבצע אחת לשנה עד שנתיים על ידי איש איטום מקצועי שיודע לאתר את הסדקים השונים ולהתאים עבורכם את חומרי האיטום. חומר האיטום הטוב ביותר כיום הוא החומר הביטומני המגיע בצורת משחה או התזה עבור איטום של מרפסות.

• המאמר באדיבות חברת הראשון באיטום

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות