אתר חדש של צה”ל מציג: כך חמאס משתמש בבתי חולים ברצועת עזה

דובר צה"ל השיק אתר ייחודי - המרכז את שלל החומרים אשר נחשפו על בתי החולים ברצועת עזה ופעילות הטרור של חמאס בתוכם • האתר מרכז מידע מוקדם שפורסם ומידע עדכני שנחשף
חיים טוויל
ח' כסלו התשפ"ד / 21.11.2023 16:42

במסגרת המאמץ לחשוף את פעילות חמאס בבתי החולים ברצועה, השיק דובר צה”ל אתר ייחודי – המרכז את שלל החומרים אשר נחשפו אודות בתי החולים.

האתר מרכז מידע מוקדם שפורסם ומידע עדכני שנחשף.

האתר יעודכן על פי צורך בממצאים השונים שיתגלו בהמשך הלחימה.

תשתיות הטרור ממוקמות במקומות אלו במטרה להשתמש בתושבי עזה כמגן אנושי ואפוד מגן למחבלי חמאס, תוך הפרה בוטה של הדין הבין-לאומי.

המיקומים המועדפים והמרכזיים של ארגון הטרור חמאס הם בתי חולים ברצועה. השימוש בבתי החולים למטרות טרור הוא אחד מיסודות תפיסת ההפעלה של חמאס. חמאס גיבש במשך שנים שיטה לניצול מירבי של שטח בית החולים למטרותיו.

כך, תשתיות הטרור בבתי החולים נועדו להבטיח הגנה מירבית על מחבלי חמאס בעת חירום, תוך ניצול המחויבות של צה”ל לדיני הלחימה והימנעות מתקיפה של איתורים מסוג זה.

בימים האחרונים, פועלים כוחות צה״ל, ובהם כוחות מיוחדים, בבתי חולים שונים בצפון רצועת עזה, בכולם אותר דפוס פעולה עקבי ושיטתי.

– מעל הקרקע, בקומות בתי החולים עצמם, לצד מחלקות האשפוז הרגילות הקיימות בכל בית חולים, משתמש הארגון בקומות אלו, לאחסנת אמצעי לחימה וציוד צבאי. בין הנשקים שנמצאו בבתי החולים: רימונים, מטעני חבלה ו-RPG. מחבליה הבכירים של חמאס שוהים בבתי החולים בעתות לחימה, לעיתים אף בחדרי ׳טיפול נמרץ׳ כאשר הם לבושים כ״מאושפזים״ או כצוות רפואי.

– במרתפי בתי החולים, בקומות התת-קרקע, לצד משרדים ושירותים רגלים כבכל בית חולים, ישנן יציאות המחברות לתשתיות תת-קרקע מבצעיות, לצד חמ״לי השליטה של חמאס, תשתיות תקשורת וציוד טכנולוגי.

– מתחת למרחב בית החולים רשת מנהרות טרור המובילה מתוך בית החולים לנכסי טרור סמוכים.

– במרחב בתי החולים, מוקמו מכוניות עמוסות אמל״ח, לדוגמא בשיפאא׳, ומנהרות מבצעיות תחת בית החולים – זאת כמארבים לכוחות צה״ל. כמו כן, חמאס מיקם במכוון תשתיות טרור בסמוך לבתי החולים, מתוך הבנה כי ישראל תנסה להימנע מלתקוף שם, שכן הדבר יכול להצטייר כתקיפה של בתי החולים עצמם.

בצה”ל הציגו דוגמאות מבתי החולים שיפא ורנתיסי:

שיפא: מבני בית החולים משמשים כנכסי חירום לחמ”ל מבצעים של חטיבת העיר עזה. כמו כן, בזמן לחימה, מופנים אמל”ח ואמצעים נוספים לקומות התת-קרקעיות של בית החולים. במסגרת פעילות צה”ל במרחב בית החולים אותרו אמצעי לחימה רבים בבניין ה-MRI שבקומפלקס בית החולים. כמו כן, אותר פיר מנהרה מבצעית, שנבדק בימים אלו ולצידו טנדר עמוס אמל”ח. בנוסף, במחלקת לב נמצא מחסן אמל”ח, תחמושת וחדר חקירות, במחלקת פיזיותרפיה נמצאו מטענים ובבניין הקטארי בבית החולים נמצא מטען ומכשירי קשר. נוסף לכך אף נחשפו השבוע עדויות לכך שחטופים הוחזקו בבית החולים.

רנתיסי: בית החולים משמש להעברת אמצעי לחימה. בנוסף המקום משמש כמפקדה אזורית ממנה מנהלים את מאמצי הלחימה בסביבה כגון מארבים ופעילויות התקפיות וכן גם כמקום מסתור לבכירי החמאס. כמו כן, בבית החולים נמצאו פיר מבצעי של ארגון הטרור חמאס, אמל”ח רב, ואף ישנן עדויות כי במקום הוחזקו חטופים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות