אביו של החטוף: “יש לי אמון מלא בקבינט המלחמה, יצאתי מעודד”

צביקה מור, אביו של איתן שנחטף לרצועת עזה, שיתף בתחושותיו אחרי מפגש משפחות החטופים אתמול עם נתניהו וגלנט: "הדאגה לחטופים נשקפה מהקבינט" • "הבקשה של המשפחות הייתה להתייחס לכל החטופים כיחידה אחת ולדרוש שחרור של כולם ביחד"
חרדים 10
ח' כסלו התשפ"ד / 21.11.2023 10:45

אז מה קרה בפגישת הקבינט עם משפחות החטופים?

צביקה מור, אביו של איתן שנחטף לרצועת עזה, סיפר בשיחה היום (שלישי) עם שרון גל ב’גלי ישראל’ על המפגש אמש של משפחות החטופים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.

 “הפגישה נמשכה שעות ואני חושב שניתנו תשובות לשאלות שנשאלו, לקח זמן עד שכולם נכנסו אבל כולם נכנסו בסוף. הדאגה לחטופים נשקפה מהקבינט, מה שהם יכלו לומר לנו – הם אמרו. יצאתי מאד מעודד.

“יש לי אמון בסיסי בבני אדם, זה לא אומר שאני חי בסרט או לא שואל שאלות, אבל זה לא כדי לקנטר, זה כדי להבין. אני שואל שאלות כדי להבין, לא מחוסר אמון. לא עולה בדעתי שמישהו בקבינט לא רוצה להביא לכאן את החטופים חזרה, אני לא מצליח לדמיין הנחת יסוד כזו. גם אם מישהו טוען שיש כאן שיקולים פוליטיים – הרי זה ‘משתלם פוליטית’ לכל מקבל החלטות להשיב אותם, אבל לי זה ברור שזה בכלל לא בשיקולים”. 

בריאיון לתכנית הבוקר עם בני טיטלבום ב’כאן מורשת’ סיפר מור על בנו ועל הפגישה: “הוא היה מאבטח במסיבה ברעים ונחטף משם, לא בדיוק משם, הוא הצליח לברוח משם עם קבוצה של אזרחים, עם קבוצה של מאבטחים והאמת שאיתן יכל להציל את עצמו. איתן ואליקים ליבמן, שני חברי ילדות, יכלו להציל את עצמם כמו שחבריהם ניצלו בזמן המנוסה, אבל הם החליטו לאסוף איתם שתי גופות של בנות שנרצחו שהם ראו איתם בדרך וההתעכבות עם האיסוף של הבנות עלתה להם בחטיפה”.

כשנשאל לשלומו השיב: “אני חושב שאני לא מאוד מיוחד בעם ישראל – כולנו ביחד באותה סירה. יש כרגע מאות אלפי משפחות שבניהם לוחמים בעזה, או מוצבים על גבול הצפון וכולנו עם חשש ודאגה ויחד עם זאת אנחנו נמצאים ומרגשים שזו שעה גדולה של עם ישראל שמתעורר סוף סוף.

“אנחנו קבענו לעצמנו כלל שאנחנו לא עסוקים באיסוף מידע מהתקשורת והרשתות. יש לנו קצין שממונה עלינו והוא מבחינתנו הצינור, הוא מביא לנו מידע מהמטה של גל הירש, כי אחרת באמת החיים שלנו לא יהיו חיים, אם נהיה כמו אביון שמחפש כל שביב מידע שמי אמר שזה בכלל אמין”.

על מידע על שחרור אפשרי של חטופים אמר: “הכל שמועות. בפגישה של נציגי משפחות החטופים עם קבינט המלחמה, ראש הממשלה ושר הביטחון הדגישו שכאן הם לא מדברים עם מדינה מסודרת שנוהגת לפי כללי המלחמה, כאן אנחנו בתנאים שונים. לכן הטיפול בחטופים הוא לא טיפול שיש בין מדינות נורמליות.

“לגבי עסקה חלקית – הבקשה של המשפחות ומכל קבינט המלחמה היה להתייחס לכל החטופים כיחידה אחת ולדרוש שחרור של כולם ביחד”.

הוא הוסיף: “מה שראש הממשלה ושר הביטחון אמרו לנו כבר מתחילת הדרך, שדווקא הלחץ המאסיבי והמתגבר על חמאס יביא לשחרור החטופים – יש לי אמון מלא בקבינט המלחמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות