השרים עודכנו בעסקת החטופים: שחרור הראשונים – צפוי ביום ה’

דובר הג'יהאד האיסלאמי: החטופה שהופיעה בסרטון שלנו לפני שבועיים - נפטרה בשבי • בתוך 50 החטופים שחמאס צפוי לשחרר יהיו גם 12 נשים מבוגרות שסובלות ממצב רפואי רעוע. הסיבה: אין לו את כל הילדים החטופים • אל ג'זירה: נכדו הבכור של הנייה חוסל בעזה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ח' כסלו התשפ"ד / 21.11.2023 02:06

היום ה-46 למלחמה:  כשברקע ממשיכים הדיווחים על עסקת החטופים המתבשלת, עשרות רקטות וטילי נ”ט נורו לעבר מוצבים ויישובים בצפון על ידי החיזבאללה לצד רחפנים מתאבדים. צה”ל הגיב במתקפות על יעדי חיזבאללה. ברצועת עזה צה”ל מעמיק את האחיזה בצפון הרצועה.

עדכונים שוטפים:

23:47 – התרעת חדירת כלי טיס עוין בראש הנקרה

23:40 – התרעת חדירת כלי טיס עוין ואזעקה בחניתה, אזעקה גם בשלומי

23:20 –  ראשי מערכת הביטחון הציגו לשרים את פרטי ההסכם לשחרור החטופים. נתניהו וגלנט חזרו על כך שכלל מערכת הביטחון תומכת בו

23:00 – לאחר ששמע את פירטי המתווה ואת עמדת והמלצת כל מערכות הבטחון ונימוקיהן, השר גדעון סער הודיע שיצביע בעד המתווה

22:55 – השר אופיר אקוניס: “לאחר סקירת גורמי הביטחון, המלצותיהם ותמונת המצב הרחבה אצביע בעד ההצעה הנדונה בישיבת הממשלה”

22:45  – מסתמן ובאופן חריג: ההצבעה בישיבת הממשלה תהיה שמית. זאת, בניגוד להצבעות כלליות “מי בעד, מי נגד” שהשרים הרימו יד. הפעם, יעברו כל שר, לפי סדר הא’ ב’ וישאלו את עמדתו

22:43: ארה”ב שוקלת להחזיר את החות’ים לרשימת ארגוני הטרור.

22:41 – ‏דובר הג’יהאד האיסלאמי הודיע כי החטופה שהופיעה בסרטון שלהם לפני שבועיים – נפטרה בשבי.

22:00 –  כאן חדשות: בקבינט המורחב נשמעה ביקורת מדוע מפסיקים את האש לפני שכובשים את כל צפון הרצועה. השרים נענו: “הממשלה וצה”ל כשלו כישלון חרוץ בשמירה על ביטחון האזרחים, לכן צה”ל יצטרך לעמוד בסיכון של הפסקת האש”

21:24 – עמית סגל בחדשות 12:במסמך עסקת החטופים נכתב כי הצלב האדום יבקר את כל החטופים ויעניק סיוע רפואי לחטופים הזקוקים לתרופות.   במהלך ישיבת הממשלה, לקראת אישור עסקת החטופים, התייחס ראש הממשלה לנושא והבהיר שיהיו ביקורים של הצלב האדום – כולל אספקת תרופות.

21:00 –  חמאס מחזיק ב-30 ילדים חטופים מתוך 40 הילדים שנחטפו לעזה. הפעימה הראשונה של שחרור החטופים צפויה בחמישי.

20:55 – אחרי דיונים בשני הקבינטים, החלה בקריה ישיבת הממשלה על עסקת החטופים. השרים דורשים לקבל תשובות על המשך הלחימה ומשמעויות של הפסקת האש. לפי הצעת שר הביטחון, להחלטת הממשלה יתווסף המשפט: מיד בתום מיצוי כל האפשרויות במסגרת ההסכם שהושג, ישראל תשוב לפעולה קרקעית עצימה ברצועת עזה.

20:30 –  דובר צה”ל דניאל הגרי על עסקת החטופים והפסקת האש: נדע להתמודד עם כל החלטה ונשמור על הישגנו המבצעיים

20:08 –  הממשלה מתכנסת לאישור עסקת החטופים. נראה כי יהיה רוב לממשלה, לאחר שש”ס הודיעו כי יתמכו בעסקה. ההערכה היא שגם יהדות התורה תצביע בעד.

20:00  – בתוך 50 החטופים שחמאס צפוי לשחרר יהיו גם נשים מבוגרות. הסיבה לכך היא שלחמאס אין את כל הילדים החטופים, אך הוא יצטרך לעמוד ביעד של 50 חטופים. כמו כן, מדובר בנשים מבוגרות שסובלות ממצב רפואי רעוע.

20:00  – כאן חדשות: במערכת הביטחון לוקחים בחשבון שהפסקת האש עלולה להתארך בשל מניפולציות שיעשה יחיא סינוואר, בגרירת ההפוגה לנצח. בדרג מדיני והצבאי התחייבו לחזור ללחימה בתום הפסקת האש ובמהלך ההפוגה צה”ל צפוי לדלל את הכוחות בשטח הרצועה, כדי להיערך להמשך התמרון בדרום הרצועה

19:40 – שמות המחבלים שישוחררו בעסקה יפורסמו באתר ייעודי, ואז תינתן יממה לעתור לבג”ץ. קבינט המלחמה הסתיים כעת החל הקבינט המדיני-ביטחוני, שיידון בפרטי העסקה ואישורה. לחץ אדיר מופעל על חברי הממשלה לפני הכינוס על העסקה מהציבור.

19:35 – ח’ליל אל-חיה, בכיר חמאס בעזה, אמר על העסקה: “היחס של שחרור חטוף ישראלי הוא בתמורה לשלושה אסירים פלסטינים”. אל-חיה הסביר שהאסירים הפלסטינים שישתחררו יהיו מתחת לגיל 19 ולדבריו, אם ישראל תאשר את מה שהסכימה אליו אתמול, אנחנו בדרך לעסקה, אם היא תציב מכשולים – אז לא

19:35 – בעיכוב של חצי שעה: ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני החלה

19:16: דובר צה”ל: בהמשך להתרעה על חדירה של כלי טיס עוינים בצפון הארץ לפני זמן קצר, שוגרו מיירטים לעבר מספר מטרות אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון לעבר שטח הגליל המערבי, האירוע הסתיים. כוחות צה”ל תקפו מוקדם יותר היום משגר נ”ט במרחב גבול לבנון וכעת תוקפים מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה.

18:30  – מפלגת עוצמה יהודית מתנגדת לעסקה: “הסכמת החמאס לעסקה מעידה שצה”ל מבצע כתישה אפקטיבית, יש להמשיך להכות באויב ולהביא אותו לעסקה בתנאים שישראל מכתיבה ולא בתנאים הבעייתיים מאוד שמסכנים את כוחות צה״ל ולא מבחינה בין החטופים. הדרישה שלנו היא עסקה שתשחרר את כולם, אבל בתנאים שלנו – בלי פגיעה בהמשך חיסול החמאס, ויצירת הרתעה בפני שאר האויבים שסביבנו”.

18:25 – השר לביטחון לאומי בן גביר: מתקשה מאוד לתמוך בעסקה. הסכמת החמאס לעסקה מעידה שצה”ל מבצע כתישה אפקטיבית, יש להמשיך להכות באויב ולהביא אותו לעסקה בתנאים שישראל מכתיבה ולא בתנאים הבעייתיים מאוד שמסכנים את כוחות צה”ל ולא מבחינה בין החטופים.

18:25 – הציונות הדתית מתנגדת לעסקה: “העסקה המוצעת רעה ואסור להסכים לה. היא רעה לביטחון ישראל, רעה לחטופים ורעה לחיילי צה”ל. הדרך היחידה להשבת כל החטופים היא דרך המשך הפעלת הלחץ הצבאי הבלתי פוסק על החמאס עד להכרעה מוחלטת”.

18:25 – שר האוצר סמוטריץ׳: העסקה המוצעת רעה ואסור להסכים לה. רעה לביטחון ישראל, רעה לחטופים ורעה לחיילי צה”ל. הלחץ הצבאי על החמאס עובד ולכן החמאס ויחיא סינוואר מציעים כעת עסקה כזו”.

18:20 – אזעקות בראשון לציון, יישובים רבים בלכיש ובגליל העליון. בוצעו 8 יירוטים באזור השפלה, מכונית נפגעה מרסיס שנפל בכביש 431 סמוך לנס ציונה, אין דיווח על נפגעים. כוחות משטרה ואיחוד הצלה בדרכם לזירה. אין נפגעים.

18:20 – נשיא ארה”ב ג’ו ביידן: עבדנו על הוצאת בני ערובה כבר שבועות, אנחנו עכשיו מאוד קרובים

17:45 –    רשת אל ג’זירה מדווחת:  נכדו הבכור של ראש הלשכה המדינית בחמאס, איסמעיל הנייה – “איש התקשורת”, ג’מאל מוחמד הנייה, נהרג בתקיפה ישראלית על יעדי טרור בעומק רצועת עזה.  צייצה על כך ח’דיג’ה בן קנה מגישה בכירה באל-ג’זירה.

17:20 –   משרד ראש הממשלה: לאור ההתפתחויות בנושא שחרור חטופינו, מנכ״ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי מכנס כעת את פורום המנכ״לים של משרדי הממשלה להיערכות לטיפול וסיוע בכלל ההיבטים האזרחיים הנדרשים.

17:07 –  בפורום ‘בוחרים בחיים’ של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור מתנגדים לכל עסקה שתכלול שחרור מחבלים: “אנו יודעים ומזהירים כי כל מחבל שישוחרר עכשיו יחזור ויפגע בעתיד. בעסקת שליט שוחררו רוצחי טבח ה-7.10 ואין שום סיבה שהפעם שחרור המחבלים יהיה שונה”. עוד מציינים בפורום, כי הם ממתינים לשמוע את פרטי העסקה ולפיהם ידעו האם יעתרו נגדה.

16:45 –  הערכות: תחילת ביצוע העסקה – לקראת סוף השבוע, חמישי או שישי. זאת מאחר שמרגע פרסום רשימת האסירים שישוחררו, ניתנת האפשרות  למי שרוצה לערער על השיחרור בבג”ץ.

16:35 – גורם בקבינט המלחמה לישראל היום: אחרי ארבעה הימים של ההסכם, ישראל תסכים להאריך את ההפוגה ללא הגבלת זמן ובלבד שמידי יום החמאס משחרר 10 חטופים נוספים. ישראל הבהירה לכל הגורמים המעורבים: הפרת הפסקת האש תגרור תגובה צבאית לא פרופורציונלית. ישראל לא תסכים להארכה עם מספר המשוחררים ירד מ-10 תמורת כל יום הפוגה.

16:35: שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק במכתב בהול למזכיר הממשלה דורשת לקבל בכתב את עמדת צה”ל והשב”כ מפורטת ומנומקת לכל אחד מפרטי העסקה המתגבשת, וזאת עוד טרם ישיבת הממשלה שתתקיים הערב ב-20:00

16:25 – סיעת עצמה יהודית תתכנס הערב כדי לדון בעמדת שרי המפלגה ביחס לעסקה שתובא לאישור הקבינט והממשלה

16:06 – אזעקות הופעלו בפעם השנייה תוך דקות אחדות בקריית שמונה וביישובים נוספים בגליל העליון. זוהו יותר מ-20 שיגורים לעבר קריית שמונה והסביבה בדקות האחרונות. דיווח על שתי נפילות בשטחים פתוחים.

15:45 – בלבנון מדווחים כי בתקיפת רכב על ידי חיל האוויר חוסל סגן מפקד הזרוע הצבאית של שלוחת חמאס בלבנון, ח’ליל ח’ראז – ושלושה מחבלים נוספים של הארגון.

15:18 – ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לכנס את קבינט המלחמה, הקבינט המדיני ביטחוני ואת הממשלה, זאת ברקע הדיווחים על עסקת שחרור חטופים. במסגרת העסקה, הממשלה תצביע על אישור שחרור מחבלים מהכלא הישראלי.

קבינט המלחמה יכונס ראשון בשעה 18:00, לאחריו יכונס הקבינט המדיני ביטחוני בשעה 19:00, והממשלה תכונס בשעה 20:00.

התנאים מסתמנים בין הצדדים:

שחרור של לפחות 50 חטופים בפעימות, לפי רשימה שמית מסודרת, בדגש על ילדים ואימהות.

אופן השחרור: על כל חטוף ישראלי, ישוחררו שלושה מחבלים.

הפסקת אש של ארבעה ימים.

ישראל תאריך את ימי הפסקת האש – בתמורה לחטופים נוספים.

שחרור אסירות ופעילי טרור מהכלא הישראלי.

הכנסת כמות משמעותית של דלק וציוד.

15:18 –  ראש הממשלה נתניהו התייחס, במהלך פגישה עם לוחמי גדוד מילואים 8101 בחטיבת אלכסנדורני, לעסקה המסתמנת: “אנחנו מתקדמים. אני לא חושב שכדאי להכביר במילים, אפילו לא ברגע הזה אבל אני מקווה שיהיו בשורות בקרוב”.

נתניהו הוסיף: “היעד ראשון הוא חיסול החמאס, לא עוצרים עד שמבצעים. אנחנו רוצים להחזיר את הביטחון, נפעל ונשיג את החזרת הביטחון גם לדרום וגם לצפון. אנחנו מתמקדים כרגע בהגנה מאוד חזקה ומאוד יוזמת בצפון – על מנת להשיג ניצחון מוחץ בדרום”.

14:40 – לאחר שורת אירועים משעות הבוקר: שני טילי נ”ט נורו למרחב מנרה, צה”ל משיב בירי ארטילרי. זאת, לאחר שצה”ל תקף בדרום לבנון תשתיות טרור וחוליות מחבלים שניסו לשגר נ”ט. באותה התקיפה, חיזבאללה טוען שנהרגו שני עיתונאים מערוץ אל-מיאדין המזוהה איתו.

14:20 – נכון לשעה זו אלה התנאים מסתמנים בין הצדדים:

שחרור 50 חטופים בפעימות, לפי רשימה שמית מסודרת, בדגש על ילדים ואימהות.
אופן השחרור: על כל חטוף ישראלי, ישוחררו שלושה מחבלים.
ישראל תאריך את ימי הפסקת האש – בתמורה לחטופים נוספים.
שחרור אסירות ופעילי טרור מהכלא הישראלי.
הכנסת כמות משמעותית של דלק וציוד.

13:20 – כאן חדשות: ייתכן שתהיה עסקה בשעות הקרובות. יש עוד כמה דברים לסכם. אבל עדיין התמונה לא ברורה – כי מדובר בחמאס. דובר משרד החוץ הקטרי: “הצדדים הגיעו לשלב חשוב ונוציא הודעה בנוגע להגעה להסכם בנוגע לאסירים. אנו אופטימיים מאוד בנוגע להגעה להפסקת אש”.

12:45 – ממשלת בריטניה פרסמה הודעת גינוי לתקרית חטיפת הספינה “גלקסי” במרחב הים האדום ביום ראשון האחרון, וכינתה זאת “השתלטות בלתי-חוקית”. בהמשך ההודעה נכתב: “אנו קוראים לשחרור מיידי, וללא תנאי, של הספינה והצוות שלה”. הספינה, בבעלות חברה בריטית, שחלק ממנה בבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר, הוחכרה לחברה יפנית.

12:10 –  ערוץ אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה הודיע כי שני ההרוגים בתקיפה הישראלית בכפר טיר חרפא בדרום לבנון הם כתבת הערוץ פרג’ עמר והצלם רביע אל-מעמארי

11:40 – לאחר שפורסם מסמך שלפיו תושבים מ-20 יישובים במרחק ארבעה קילומטרים ומעלה יכולים לחזור לביתם, בצה”ל מעדכנים כי אכן קיימת תוכנית כזו – אך היא עדיין לא אושרה. נכון לרגע זה, המצב נותר ללא שינוי, והתושבים לא יכולים לשוב לביתם.

11:30: שר החינוך יואב קיש, חבר הקבינט, על האמירה של אהוד ברק שישראל בנתה את המרתפים מתחת לבית החולים שיפאא׳: “‏הנזק שעושה אהוד ברק לישראל ולמאמץ המלחמתי בראיונות לתקשורת הזרה, הוא בלתי נתפס. אם הוא לא מתכוון לעזור, שלפחות לא יזיק”.

11:20 – בפעם השנייה הבוקר: לאחר שצה”ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון, אזעקה נשמעה בקיבוץ ברעם הסמוך לגבול, בשל פצמ”רים שנורו לאזור. כוחות צה”ל משיבים בירי ארטילרי.

11:20 – מקור המעורה בפרטי עסקת החטופים לכאן חדשות: קטר צפויה לפרסם היום את פרטי ההסכם. המהלך על סף סגירה.

10:50 – הממשלה צפויה לאשר היום את הארכת תוכנית הפינויים למלונות וחדרי הארחה, ומתן מענק מחייה למתפנים שלא בהסדר המדינה, עד לסוף השנה האזרחית – 31 בדצמבר.

10:35 – כלי טיס של צה”ל זיהו ותקפו שלוש חוליות נ”ט ליד הגבול. בנוסף, מטוסי קרב של צה”ל תקפו מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן תשתיות צבאיות ותשתיות להכוונת טרור. מחבלים ירו פצצת מרגמה לעבר מוצב צה”ל במרחב גבול לבנון. אין נפגעים. כוחות צה”ל תוקפים בארטילריה את מקור הירי.

09:57 – כאן חדשות: חלק ממחבלי הנוח׳בה שביצעו את הטבח בשבת השחורה ונתפסו על ידי ישראל הם אסירים ביטחוניים ששוחררו מהכלא הישראלי ושבו לביתם בעזה. לאחר מכן חזרו לטרור והשתתפו בטבח בדרום.

09:57 – אהוד יערי מפרסם בחדשות 12 כי לפי מקור בכיר בחמאס ישראל נדרשת לבצע כמה תנאים לפני סגירת העסקה: החזרת תנאי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא למצבם הקודם, לפני ששב”ס שינה זאת, והפסקת אש שתכלול הפסקת טיסות של חיל האוויר בשמי הרצועה.

בנוסף, בתמורה לשחרור 50 חטופים בעלי אזרחות כפולה – ישראל תצטרך לשחרר 399 אסירים, ובהם נשים וקטינים; הכנסת 300 משאיות של אספקת מזון, ציוד רפואי ודלק לרצועה. לפי אותו מקור, בכל יום ישוחררו 10 חטופים, תמורת 30 אסירים פלסטינים.

09:35 –  המשטרה הודיעה הבוקר כי איתרה בשטחי המועצה האזורית אשכול משגרי טילים נגד מטוסים, קלצ’ניקוב, מחסניות ותחמושת – שנשארו ממתקפת הפתע. אמצעי הלחימה אותרו במסגרת פעילות מודיעין ממוקדת של שוטרי תחנת אופקים של מרחב הנגב.

09:10 –  צה”ל החל לתקוף בלבנון, לאחר שחיזבאללה קיבל אחריות על ירי הנ”ט האחרון לעבר מטולה בשעות הבוקר. בלבנון מדווחים שהתקיפות הן בדרום המדינה – כפר חלתא, כפר שובא, עיתא א-שעב ורמיש.

09:00 –  אוגדה 162 השלימה הלילה את כיתור העיר ג’באליה. כוחות ארטילריה וכלי טיס של חיל האוויר פעלו להכנת השטח ללחימה, בין היתר, על ידי תקיפות פירים שבהם היו מחבלים. לאחר מכן כוחות צוותי הקרב של 401 ונח”ל ניהלו קרבות מול מחבלים והשמידו משגרי רקטות.

כוחות של 551 בשילוב כוחות מיוחדים פעלו מצפון לג’באליה כדי לפתוח את הציר לכוחות האוגדה ולסכל יעדי טרור במרחב. בפעילות נתפסו אמצעי לחימה בכמה מוקדים, כולל בבתי מגורים ובחדרי ילדים.

08:45 –  כאן חדשות: תושבי קיבוץ בארי יצביעו בימים הקרובים אם ישארו במלון בים המלח או יעברו לבנייני דירות בירושלים לשלב ראשון, וגם – אם לאחר מכן יעברו למבנים יבילים בקיבוץ חצרים או בישוב קדמה. 88 מבני הקיבוץ נרצחו, 29 נחטפו.

אתמול הודיעה עיריית ב”ש שקיבוץ נירים יעבור לב”ש, עדיין לא ידוע מתי זה יקרה. אלון פאוקר, דובר קיבוץ בארי: “למרות שהדפוס החל לפעול, וגם חדר האוכל – לא נחזור עד שלא יהיה איום כלל”.

08:40 – חדשות 12: גורם ישראלי בכיר אמר הבוקר כי אמנם יש עוד עבודה טכנית לעשות אבל אכן מתקרבים מאוד לעסקה להשבת עשרות חטופים שמוחזקים בעזה. בדומה לדיווחים בסוכנויות הידיעות השונות, גם הגורם אמר שסוכם לשחרר 50 חטופים, והיתר – עד 100 – ישוחררו תמורת הארכת הפסקת האש. החטופים שישוחררו הם ילדים, אמהותיהם ונשים נוספות.

07:45 – כחלק מפעילות צה”ל ברצועת עזה, כלי טיס תקפו כ-250 מטרות של ארגון הטרור חמאס ביממה האחרונה – בהם עשרות מחבלים, משגרי טילים ותשתיות טרור שונות. בנוסף, לוחמי צוות קרב של חטיבת הראל איתרו בבית מחבל נח’בה ברצועה מצבור אמצעי לחימה, וצוות קרב חטיבתי של חטיבה 14 איתר טיל נ”ט שהוסתר מתחת למיטת תינוק.

כמו כן, במהלך הלילה חופת האש של אוגדת עזה הכווינה מסוק קרב שהשמיד עמדה לשיגור רקטות, שממנה שוגרו אתמול רקטות לאזור גוש דן; העמדה הוצבה בסמוך לאזור מגורים של אוכלוסייה אזרחית.

07:20 – אזעקות נשמעו הבוקר ביישובי הגליל העליון, ובהם דפנה, הגושרים ושאר ישוב בשל חשד לחדירת כלי טיס עיון. בנוסף, טיל נ”ט נורה לעבר בית פרטי במטולה – חיזבאללה קיבל אחריות לירי. אתמול ארגון הטרור קיבל אחריות שמונה פעמים על אירועי ירי.

07:00 –  מקור המעורה בפרטים מסר לסוכנות הידיעות AFP שהעסקה המסתמנת תכלול שחרור של 100-50 חטופים שמוחזקים בידי חמאס והג’יהאד האיסלאמי, בהם חטופים בעלי אזרחות זרה – אך לא חיילים. בתמורה, ישראל תשהה את הפעילות הקרקעית ברצועה – ותגביל את התקיפות האוויריות. כמו כן, ישוחררו 300 אסירים פלסטינים שמוחזקים בבתי הכלא בישראל, בהם נשים וילדים.

06:00 – דובר צה”ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה”ל שהודעה נמסרה למשפחותיהם: סרן (במיל’) ארנון משה אברהם בנבנסטי וספי הי”ד, בן 26 מיסוד המעלה, קצין לוחם בסיירת גבעתי. סמ”ר איליה סנקין הי”ד, בן 20 מנוף הגליל, לוחם בגדוד רותם שבחטיבת גבעתי. שניהם נפלו אתמול בקרבות בצפון רצועת עזה.

בנוסף, שני לוחמים במילואים בגדוד 699 שבחטיבה 551 נפצעו באורח קשה במהלך קרב בצפון רצועת עזה. קצין לוחם בגדוד 17 שבחטיבת ביסלמ”ח, נפצע באורח קשה במהלך קרב בצפון הרצועה.

כמו כן, לוחם מגדוד 46 ולוחם מגדוד 52 שבחטיבה 401 נפצעו באורח קשה במהלך קרב בצפון הרצועה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו.

צילום: דובר צה”ל

04:50 –  ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה לסוכנות הידיעות רויטרס: אנחנו מתקרבים להגיע להסכם שביתת נשק. חמאס מסר את התשובה שלו לגורמים הרשמיים בקטר. הוא לא הוסיף פרטים על תנאי ההסכם הפוטנציאלי. בכיר אחר בארגון הטרור אמר לאלג’זירה כי ההסכם יכלול שחרור נשים וילדים חטופים בתמורה לשחרור נשים וקטינים פלסטינים שמוחזקים בבתי כלא בישראל.

04:45 – סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית ופא דיווחה כי 17 פלסטינים נהרגו הלילה בהפצצה על מחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז רצועת עזה.

03:15 –  מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש תקף את ישראל בעקבות המלחמה ברצועת עזה, ואמר כי מספר האזרחים שנהרגו בעזה הוא “חסר תקדים” בהשוואה לכל סכסוך בעולם מאז 2017.

03:15 –  יועץ מדיניות החוץ של ראש הממשלה נתניהו, אופיר פאלק, אמר בריאיון ל-CNN כי הירי של ישראל לעבר בית החולים האינדונזי שבצפון רצועת עזה היה פרופורציונלי ו”בהתאמה מלאה לחוק הבין-לאומי”. הוא הבהיר כי “אנחנו עומדים בציות מוחלט לחוק הבין-לאומי, עם מידתיות, הבחנה וצורך צבאי ברור להשמיד את חמאס. זה בדיוק מה שאנחנו עושים”. לדבריו, “במהלך השמדת חמאס, שזה מה שצה”ל עושה כרגע, אנחנו עושים הבחנה ברורה בין אזרחים למחבלים”.

כשנשאל אם הפעולות הצבאיות של ישראל מראות חוסר דאגה לאזרחים, פאלק אמר: “אין צבא על פני כדור הארץ שהוא מוסרי יותר מצבא ההגנה לישראל”.

01:05 – דיווחים בלבנון על תקיפות של צה”ל – ארטילרי ומהאוויר – בכפר עיתרון בדרום לבנון

01:04 – בעזה מדווחים על גל תקיפות אינטנסיבי של צה”ל בצפון הרצועה. במקביל, דווח על תקיפה בח’אן יונס שבדרום הרצועה.

01:00 – לפי דיווח בערוץ פלסטין אל-יום על המו”מ לעסקת חטופים, שאין לו אישור ממקור אחר, חמאס והג’יהאד האיסלאמי הסכימו עקרונית לתנאים הבאים, אך האפשרות לשנות אותם נותרה בעינה.

1. הפסקת אש של חמישה ימים – הכוללת נצירת אש מוחלטת והפסקה מוחלטת של הטיסות הישראליות בשמי רצועת עזה לאורך כל ימי ההפוגה, למעט צפון הרצועה שבה ישראל תפסיק את השימוש בכלי טיס למשך שש שעות ביום בלבד.

2. שחרור 50 חטופים המוחזקים בידי ארגוני הטרור בעזה ואזרחים זרים שאינם חיילים – בתמורה לשחרור 300 מאות אסירים קטינים ונשים מבתי הכלא הישראלים.

3. העסקה תתבצע בשלבים, כך שישוחררו 10 חטופים ביום ובמקביל, 30 אסירים פלסטינים – כאשר הנותרים ישוחררו ביום האחרון של הפסקת האש.

4. הכנסת 300 משאיות של מזון, ציוד רפואי ודלק לכל האזורים ברצועה.

00:55 – חבר הלשכה המדינית של המורדים החות’ים, מוחמד אל-בח’ייתי: “כאשר ישראל וארצות הברית יפסיקו את המלחמה בעזה, יהיה אפשר לדבר על הספינה שנחטפה בים סוף (על שחרורה)”

00:10 – ראש הממשלה וקבינט המלחמה סיימו את פגישתם עם משפחות החטופים. במהלך הפגישה שמעו חברי הקבינט את נציגי המשפחות והשיבו לשאלותיהם. נתניהו אמר למשפחות: “השבת החטופים זו משימה קדושה. יש לנו מחויבות עמוקה אליה ואנו עוסקים בנושא כל יום. לא נרפה עד שנשלים את המשימה. אני אומר בשם כולנו: אנחנו מגויסים לזה. אני אחראי, יחד עם חבריי, על השבת החטופים”.

בתום הפגישה הוסיף: “‏הקשבתי לכאב המשפחות. דיברנו מלב אל לב, שיתפתי אותם ככל שיכולתי במאמצים המדיניים, המודיעיניים והמבצעיים שאנו מובילים מסביב לשעון. “אמרתי למשפחות שחטופינו תמיד לנגד עיניי – מהרגע שאני קם בבוקר ועד שאני הולך לישון בשעות הלילה המאוחרות – כל הזמן. ‏לא נפסיק להילחם עד שנחזיר את חטופינו הביתה, נשמיד את חמאס ונבטיח שלא יהיה יותר איום מעזה”.

נציגי המשפחות אמרו בתום הפגישה כי ראש הממשלה התחייב שלא ייעשו צעדים שעלולים לסכן את יקיריהם.

00:01 – הפלסטינים מדווחים שצה”ל פועל בעזה, בעיקר בשכונות המזרחיות – ג’באליה ונוסיראת. בנוסיראת מדווחים הפלסטינים על תקיפות “חגורת אש” שמפעיל צה”ל ועל כמה הרוגים במקום.

00:01 – מחלקת המדינה של ארה”ב: “אנחנו דורשים את השחרור של הספינה שנחטפה בים האדום על ידי החות’ים, ונקיים התייעצות עם בני הברית שלנו בעניין הצעדים הבאים”.

00:01 – צה”ל החל בשחרור של אלפי חיילי מילואים ממערכים עורפיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות