ליברמן תקף: גנץ ואיזנקוט הם חלק מהקונספציה שהובילה למלחמה

יו"ר סיעת ישראל ביתנו תקף בפתח ישיבת סיעתו את התנהלות ראשי קבינט המלחמה: "כל ההנהגה, גם המדינית וגם הביטחונית, הייתה שבויה במשך שנים בקונספציה שגויה ואותה קונספציה שגויה ממשיכה להיות הקונספציה השולטת גם היום"
אריה ריבקינד
ז' כסלו התשפ"ד / 20.11.2023 18:42

יו”ר סיעת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, ביקר היום (שני), בפתח ישיבת סיעתו את התנהלות ראשי קבינט המלחמה.

“אנחנו נמצאים ביום ה-45 למלחמה ואנחנו ביום ה-45 בגלל הקונספציה השגויה. כל ההנהגה, גם המדינית וגם הביטחונית, הייתה שבויה במשך שנים בקונספציה שגויה, שאני יכול להגדיר כהכלה וכניסיון לקנות ביטחון בשקט. ניסיון לא להרגיז אף אחד.

“לכן הגענו לאן שהגענו. בגלל זה קרה המחדל ב-7 לאוקטובר. לצערי אותה קונספציה שגויה ממשיכה להיות הקונספציה השולטת גם היום בקרב ההנהגה הביטחונית והמדינית. גם גנץ ואיזנקוט הם חלק ממנה”.

הוא תקף: “החלטה, שהיא חציית קו אדום, אספקת דלקים לרצועת עזה – זה פשוט מדהים. ב-7 לנובמבר ראש הממשלה נתן הצהרה לתקשורת יחד עם שר הביטחון ואמר קבל עם ועדה: ‘אין כניסת דלק ופועלים ולא תהיה הפסקת אש ללא שחרור החטופים’. יצא אחריו שר הביטחון ואמר את אותם הדברים”.

הוא הוסיף: “ב-16 לנובמבר ראש הממשלה מגלה שיש מערכת ביוב בעזה וסכנה למגיפה? יש מגיפה אחת, והיא מגיפה של שקרים. זה אדם שלא יודע לעמוד בלחצים וזה לא במקרה. הוא אותו אחד שהצביע בעד ההתנתקות, שחרר יותר מ-1,000 מחבלים כולל סינוואר ונתן הוראה להעביר 10 מיליון דולר מקאטר למחבלי חמאס במזומן. ברור שהוא לא מסוגל לעמוד בלחצים. לא צריך לזלזל ולשקר באינטלגנציה של האזרחים”.

לדבריו, “גם מה שקורה בצפון הזוי. שמעתי את שר הביטחון מנופף עם אגרופים באוויר ‘שלא ניתן להם לחצות את הקו האדום’. בינתיים יש לנו 9 הרוגים ו-40 פצועים, ביניהם חיילים ואזרחים. במנרה כיתות הכוננות עדיין ללא אפודים קרמיים והיום ראינו מה קרה בבירנית – ירי מאסיבי. אני שואל איזה קו אדום נוסף צריך לעבור?”

ליברמן התייחס לאנטישמיות: “אני גם רוצה להתייחס למה שקורה בעולם. ראיתי שב-BBC מספרים שלא ברור מה קרה בבית החולים שיפא. הכל ברור. ראיתי את הרופא הראשי, המנהל של בית החולים מתראיין.

“האמת היא כזאת: מנהל בית החולים הוא לא דוקטור, הוא דוקטור מנגלה, אין דבר כזה שהוא לא ידע על ההוצאות להורג שם ועל כל המנהרות ותשתיות הטרור שבנו במקום. זה שהעולם לא רוצה להכיר באמת – זה בדיוק כמו שלצערי בני עמנו נשרפו במשרפות הנאצים וגם אז אמרו שלא ידעו. כרגע הכל ברור. אבל לצערי אני חוזר ואומר, בהנהגה המדינית והביטחונית יש את אותה קונספציה תבוסתנית של הכלה, זה מה ששולט ואת זה צריך לשנות דחוף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות