ירידה של כ-30%: איך המלחמה משפיעה על אלימות כלפי נשים?

אסון ה-7 באוקטובר, פינוי המשפחות מבתיהם והתחושה הכללית, משפיע על הדיווחים בנושא אלימות במשפחה • במשרד הרווחה מעריכים: הפניות למוקדים יזנקו מיד בתום המלחמה • השר מרגי: "המלחמה מציבה אתגרים רבים ועלינו לוודא כי כל אישה וילד יזכו לביטחון אישי מרבי"
אריה ריבקינד
ז' כסלו התשפ"ד / 20.11.2023 19:36

בצל מלחמת ‘חרבות ברזל’ יצויין בסוף השבוע ‘יום המאבק הבין-לאומי באלימות כלפי נשים’.

מנתונים שנאספו במשרד עולה, כי אסון ה-7 באוקטובר, פינוי המשפחות מבתיהם והתחושה הכללית בציבור הישראלי, משפיע על הדיווחים והנתונים המתקבלים בנושא אלימות במשפחה.

• עליה חדה בפניות לביצוע הערכת מסוכנות בהליך לקבלת נשק – 18 בקשות הוגשו עד כה, לעומת 6 בשנת 2022 כולה.

משרד הרווחה קורא לכל אישה שמרגישה מאויימת מכוונת בן זוגה לשאת נשק, לפנות למוקד 118 או לאגפי הרווחה ברשויות ולהגיש בקשה להערכת מסוכנות.

•  מתחילת המלחמה: ירידה של כ-30% בפניות למוקד 118 בנושא אלימות במשפחה; במשרד מעריכים – הפניות למוקדים יזנקו מיד בתום המלחמה.

• בשנת 2023 משרד הרווחה הגדיל את התקציב לטיפול באלימות במשפחה ב-10 מיליון שקלים. בשנת 2024 צפוי התקציב לגדול ב-15 מיליון שקלים.

שר הרווחה, יעקב מרגי: “אלימות במשפחה היא אחת מהתופעות שמשרד הרווחה שם לו למטרה לצמצם ולמגר ככל הניתן. המלחמה מציבה בפנינו אתגרים רבים ועלינו החובה לוודא כי כל אישה וילד יזכו לביטחון אישי מרבי.

“כמו בשגרה, גם בעת מלחמה אנו מעמידים את כל הכלים שברשותנו למגר את תופעת האלימות בין אם זה בבית, במלונות המפונים או כל מקום אחר.

“משרד הרווחה הרחיב את המענים בתחום והגדיל את התקציבים למאבק באלימות במשפחה בתקציב המדינה לשנים 23-24. אנו ערוכים לתת מענה לכל מי שנפגעה מאלימות במשפחה בזמן המלחמה ובכלל, וקוראים לפנות אלינו בהקדם ולקבל את הסיוע הנחוץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות