ארגון טרור הצית בית הכנסת בבירת ארמניה והכריז על חב”ד כרשת ריגול

טרוריסטים פגעו בבית הכנסת המשמש כבית חב"ד בבירת ארמניה והציתו אותו. בהמשך טענו ש"תנועת חב"ד סיבכה את רוב מדינות העולם ברשתה" והשתמשו במוטיבים אנטישמים שונים
חרדים 10
ז' כסלו התשפ"ד / 20.11.2023 09:52

בית הכנסת ‘מרדכי נביא’ הממוקם בירוואן בירת ארמניה – ומשמש גם כבית חב”ד, הועלה באש ביום רביעי האחרון.

לפי דיווח באתר חב”ד-COL,  ארגון טרור המכנה עצמו ‘הצבא לשחרור ארמניה’ (ASALA) נטל אחריות לפיגוע וטען בהודעתו: “תנועת חב”ד סיבכה את רוב מדינות העולם ברשתה”.

הצהרת ארגון הטרור פורסמה תוך שימוש בדפוסים אנטישמיים עתיקים. הארגון טען כי “בעלי הבית של חב”ד יושבים בארה”ב ובפלסטין הכבושה ומשם כל סוכני חב”ד מקבלים הנחיות”.

זו התקפה שנייה של אותו ארגון טרור על בית הכנסת בירוואן, בראשו עומד שליח חב”ד הרב גרשון-מאיר בורשטיין, בחודשיים האחרונים.

במקרה הראשון טען ארגון הטרור כי פעל כדי למחות על הקשרים הין ישראל ליריבה אזרבייג’ן. ההצתה השנייה הייתה, כדבריהם, “תגובה” לפעולה של ישראל בעזה. “המבצע השני הזה בוצע בסולידריות עם תנועות ההתנגדות הפלסטיניות והלבנוניות נגד הציונות”.

ישנו איום מפורש לעתיד בהצהרת ארגון הטרור הזה ASALA: “אם ההתקפות החמושות של המשטר הציוני על הרובע הארמני של ירושלים ותפיסת רכושה של הכנסייה הארמנית לא ייפסקו, המבצע הבא שלנו יהיה מחוץ לארמניה”.

לאחר המתקפה הראשונה על בית הכנסת הכריזה ממשלת ארמניה כי תגן על הקהילה היהודית. אך בעת הפיגוע לא היו שומרים במקום ולא נמצאו מצלמות בסביבת הבניין.

הארגון התאמן בעבר עם מחבלים פלשתינים במחנות אש”ף בלבנון ואף השתתף בקרבות נגד ישראל במלחמת  שלום הגליל בשנת 1982.

לפי משרד התפוצות הישראלי, רמת האנטישמיות בארמניה עולה באופן קיצוני. היא מושפעת מהאיראנים, הרואים בארמניה בעלת ברית קרובה.

תמונות: COL
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות