קבינט המלחמה נפגש עם משפחות החטופים • “סרט הזוועות” מוקרן באו”ם

דובר צה"ל: ההתרעות הנרחבות במרכז הופעלו בעקבות חשש לשברי יירוט • חיזבאללה הודיע על 77 מחבלים הרוגים בדרום לבנון עד כה • ביידן: "מאמין שעסקת חטופים קרובה" • נשיא הצלב האדום נפגש עם אסמעיל הנייה בקטאר וקרא לקבל גישה אל החטופים • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ז' כסלו התשפ"ד / 20.11.2023 01:46

היום ה-45 למלחמת חרבות ברזל:  הזירה הצפונית ממשיכה להתחמם. לאורך היום אזעקות נשמעו באזורים נרחבים בצפון, וכ-10 פצמ”רים שוגרו ליישוב שלומי. לפי השר גלנט,  מתחילת המלחמה חיזבאללה ירה למעלה מ-1,000 חימושים נגד יעדים ישראלים. צה”ל, מצידו, גם היום השיב בירי והשמיד מטרות טרור של ארגון הטרור הלבנוני. למרות מזג האוויר החורפי, הלחימה נמשכת גם בעזה.

עדכונים שוטפים:

22:15 – נשיא הצלב האדום נפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה בקטאר. הארגון קרא לקבל גישה כדי לבדוק את החטופים בעזה וכדי להעביר מידע למשפחות.

22:15 – דובר הבית הלבן ג׳ון קירבי דוחה את השימוש במילים ״רצח עם״ כדי לתאר את פעילות ישראל בעזה: ״ישראל לא מנסה למחוק את העם הפלשתיני מהמפה. ישראל מנסה להגן על עצמה מפני איום טרור ג’נוסייד (רצח עם). אם נתחיל להשתמש במילה הזאת, בסדר. בואו נשתמש בה כראוי״.

22:10 – חיזבאללה הודיע על 77 מחבלים הרוגים בדרום לבנון עד כה. על פי ההערכות, מספר המחבלים של חיזבאללה שנהרגו על ידי צה”ל גדול הרבה יותר.

21:30 – שגריר ישראל באו”ם גלעד ארדן הקרין את “סרט הזוועות” מהטבח למאות שגרירים באו”ם, דיפלומטים וראשי הקהילה היהודית. ארדן הזמין להקרנה גם את מזכ”ל האו”ם, שלא הגיע בשל אילוצי לוח זמנים. “ביום הילד הבינלאומי האו”ם מוכיח שהוא דואג לרווחת ילדים – אלא אם הם ישראלים”, אמר ארדן. “בזמן שאנחנו כאן, 40 ילדים מוחזקים באכזריות על ידי מחבלי חמאס בעזה ב-45 הימים האחרונים – 45 ימים שהם העבירו לבד, מבועתים”.

חלק מהשגרירים ומוזמנים נוספים החלו לצאת במהלך ההקרנה בעקבות קושי להמשיך לצפות בתכנים הקשים.

21:15 – החלה פגישת קבינט המלחמה ומשפחות החטופים בקריה בתל אביב. הפגישה התעכבה ביותר משעה לאחר שחלק מהמשפחות לא הוכנסו בטענה שהאולם קטן מכדי להכיל את כל הנוכחים. מלשכת ראש הממשלה נמסר: “כל משפחות החטופים שהגיעו לשער הקריה נכנסו לפגישה עם קבינט ניהול המלחמה”.

19:40 – שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב במרחב דרום של השב”כ והתייחס למאמצים להשבת החטופים הביתה: “אני מסתכל בכל הערכת מצב, בכל דיון ובכל ישיבה על המטרה הזו כמטרה מרכזית – להחזיר את החטופים אל ביתם. זה עומד לנגד עיני – תמונות הילדים, תמונות המשפחות ניצבות כל הזמן בראש סדר העדיפויות”.

הוא  הוסיף: “הפעולה של השב”כ בחקירה של מחבלים שנתפסו בשטח בידי הכוחות, לצד עבודת רכזי השב”כ בתוך רצועת עזה עם הכוחות המתמרנים, היא מרכיב מכריע שהופך להיות העיניים שבאמצעותם הכוחות יודעים לאן ללכת”

19:23 –  דובר צה”ל על ההתרעות שהופעלו במרחב גוש דן והשפלה: זוהו שני שיגורים לעבר שטח מדינת ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו את השיגורים בעזרת המערכות “כיפת ברזל” ו”קלע דוד”. ההתרעות הנרחבות הופעלו בעקבות חשש לשברי יירוט.

19:16 – מטוסי קרב של צה”ל תקפו מוקדם יותר היום מפקדות מבצעיות ותשתיות טרור של חיזבאללה בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל במהלך היום. בנוסף צה”ל תקף מוקדם יותר היום חוליית מחבלים במרחב מטולה.

בהמשך להתרעות שהופעלו על חדירת כלי טיס עוין במרחב הצפון, זוהה שיגור שנפל בשטח פתוח במרחב משגב עם, בנוסף שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה. לא זוהתה חדירה של כלי טיס.

19:15 – אישה כבת 57 איבדה את הכרתה במהלך אזעקה בתוך רכב, סמוך לצומת גינתון – מצבה אנוש. כוחות הצלה פינו אותה לבית החולים שמיר-אסף הרופא תוך פעולות  החייאה.

18:50 –  הנשיא ג’ו ביידן התייחס למגעים לעסקה להשבת החטופים מעזה ואמר: “מאמין שהיא קרובה”.

18:17 –  חדשות 12: מטוס אל על שהגיע ממדריד כבר היה קרוב לנחיתה בנתב”ג, אך עלה חזרה לגובה בזמן האזעקה

18:02 – התרעה מפני ירי רקטות וטילים נשמעה בתל אביב, רמת גן, גבעתיים, חולון, אשדוד, פלמחים וניר גלים. חמאס לקח אחריות למטח הירי.  במקרה אחד פגעה רקטה ברכב בחולון.

18:01 –  הותר לפרסום כי לפני כשבועיים בפעילות של יחידת המסתערבים של מג”ב דרום, בהכוונת שירות הביטחון הכללי, נתפסו ברהט שני מחבלים מעזה שחדרו לישראל ב-7 באוקטובר. לא היו נפגעים לכוחות. השניים נעצרו והועברו להמשך חקירה.

17:20 – חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון, ככל הנראה בוצע יירוט של כלי אחד. דקות קודם לכן הופעלה התרעה על ירי לעבר היישוב משגב עם.

17:00 – ביממה האחרונה אפשרו כוחות צה”ל באמצעות מתאם פעולות הממשלה בשטחים את העברתם של תינוקות עזתים מבית החולים שיפא להמשך קבלת טיפול רפואי במצרים. התיאום בוצע לבקשת המצרים, ומנהל בית החולים שיפא ובאמצעות צוותים של האו”ם.

15:55 – שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית ל”הרחבת קבינט המלחמה”. “סביב השולחן חייבות להיאמר ולהישמע דעות שעד היום לא נשמעו. כיוונים וצעדים שלא נשקלו עד כה וחשיבה שמאתגרת את הקונספציה בה החזיקו רבים וטובים, הקונספציה שבמידה רבה, הביאה אותנו למצב בו אנו מצויים כיום”.

15:25 – דיווחים בלבנון: ביתו של קבלאן קבלאן, חבר הפרלמנט הלבנוני מתנועת אמל, נפגע כתוצאה מתקיפת צה”ל במיס אל-ג’בל, דרום לבנון.

15:00 – השרים בני גנץ וגדי איזנקוט סיירו היום בדרום ונפגשו עם מפקדים בפיקוד הדרום. “גם אם תהיה הפוגה כדי להחזיר את חטופינו, נחזור ונכה באויב בכל העוצמה”.

14:50 – המשטרה והשב”כ חשפו כי ראיד גביש ואמל אבו עבלה מירכא שבצפון נעצרו בחשד שסחרו באמל”ח מול לבנון. על פי המשטרה, בחיפוש ברשותם אותרו שני אקדחים, תחמושת וציוד נוסף. הם הובאו לבית משפט השלום בנצרת לדיון בהארכת מעצרם

14:45 – שלושה כטב”מים שחצו מלבנון פגעו סמוך למוצב צה”ל בצפון, ללא נפגעים. עוד עדכנו כי מטוס קרב, מסוק קרב וטנקים תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון, בתגובה על השיגורים לעבר ישראל. בין היתר, תקפו חולייה שניסתה לשגר טילי נ”ט. לכתבה המלאה

14:25 – דיווחים בלבנון: צה”ל תקף בכפר עיתא א-שעב, דרום המדינה.

14:20 – ועדת הכספים אישרה הקצאה של כ-1.15 מיליארד שקלים להקמת פעילות מנהלת תקומה. עוד אושרה הקצאה של 50 מיליון שקלים להוצאות חירום והצבת מגוניות ברשויות הבדואיות בנגב, ותקציב לרכש של כ-250 מכשירים לוויינים לכיתות כוננות.

14:20 – צבע אדום בנירים וניר עוז.

14:03 – השיגורים מהרצועה התחדשו: אזעקות באשדוד, אשקלון וביישובי הסביבה.

14:00 – בשני המטחים האחרונים מלבנון נורו לישראל כ-25 שיגורים של פצמ”רים ורקטות וכלי טיס אחד לפחות. נגרם נזק לבית אחד במרגליות, ללא נפגעים. מוקדם יותר בוצע ירי רקטי למנרה, משגב עם ויפתח, שם בוצעו כ-10 שיגורים.

13:45 – עקב האירועים הביטחוניים נסגרו לתנועה צומת אגמון החולה לכיוון צפון, צומת כ”ח מערבה וצומת מרגליות לכל הכיוונים.

13:35 – המטחים לצפון: אזעקות בקריית שמונה, מרגליות ומנרה. נרשמו לפחות שלושה יירוטים. לעבר שטח ישראל שוגרו גם רחפני נפץ, חיילים ואנשי כוחות הביטחון זיהו את חלקם מהשטח והצליחו להפיל חלק מהם.

13:30 – אחרי 45 ימים: חדר האוכל של קיבוץ בארי נפתח מחדש – בעיקר לעובדי הדפוס.

13:20 – נפילה בשטח פתוח סמוך לקריית שמונה.

13:20 – אזעקות בצפון: התרעות הופעלו במרגליות, קריית שמונה ומנרה. ככל הנראה שוגרו במקביל פצצות מרגמה ורחפנים מתאבדים.

13:10 – דיווחים פלסטיניים: 26 פגים יצאו מרצועת עזה דרך מעבר רפיח – לטיפול במצרים.

13:00 – נזק נרחב במוצב בירנית שבגבול הצפון בעקבות ירי טיל כבד של חיזבאללה.

12:50 – אונר”א, סוכנות האו”ם לסיוע לפליטים פלסטינים, טוענת כי הגשמים בעזה הופכים את אזורי המקלט ברצועה ל”בלתי ראויים למגורים”.

12:10 –  סמ”ר איתן דישון הי”ד בן 21, מירושלים, לוחם בסיירת גבעתי, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

11:55 – מקור מצרי ל”וול סטריט ג’ורנל”: האסירים שישוחררו בעסקה  לא קשורים לחמאס.

11:50 – דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, פנה שוב לתושבי עזה שטרם התפנו והודיע כי ציר סלאח א-דין יישאר פתוח עד השעה 16:00. בנוסף, הודיע סא”ל אדרעי כי תהיה ההפוגה בלחימה באזור מערב רפיח למטרות הומניטריות – בין השעות 10:00 ל-14:00.

11:25 – נפילות בשטח פתוח סמוך לצומת הגומא, שבגליל העליון. מדובר ככל הנראה בירי פצמ”רים, אין נפגעים

11:10 – כלי תקשורת ירדניים וערביים מדווחים כי 40 משאיות ו-180 אנשי מנהלה ורופאים מירדן נכנסו לעזה דרך מעבר רפיח במטרה להקים את בית החולים השדה הירדני השני, שהוא למעשה הראשון בדרום הרצועה. הוא צפוי לקום באזור ח’אן יונס ביומיים הקרובים.

10:55 – צה”ל תקף בשעות הבוקר במספר מוקדים בירי ארטילרי בשטח לבנון. לאחר מכן, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל במרחב ערב אל עראמשה, בירנית ובמרחב ברעם. אין נפגעים. כתוצאה מהירי לעבר מרחב בירנית פרצה שריפה, כוחות צה״ל וכיבוי אש נמצאים במקום. צה”ל תקף גם את מקורות הירי מהם בוצעו השיגורים.

10:45 –  מהבוקר, חיזבאללה קיבל אחריות על שלוש פעולות לעבר מוצבים ישראלים בגבול לבנון. ארגון הטרור טוען שבאחת המתקפות השתמש ברקטה כבדה בשם בורקאן, עם ראש נפץ של 200 עד 500 קילו חומר נפץ.

10:45 – מטה משפחות החטופים מתנגד לקיום הדיון היום בכנסת בנושא עונש המוות למחבלים. המטה מסר “עונש המוות הוא נושא רגיש שצריך להיות נדון תחילה בדיונים סגורים בפורומים מקצועיים. ממילא, הטלת עונש מוות אפשרית גם כיום ואינה מצריכה תיקוני חקיקה. בנסיבות אלה, לדיון היום לא יכולות להיות השלכות מעשיות. קיומו בעיתוי הזה מסכן את חיי יקירינו מעבר לסיכון הקיים ממילא וזאת מבלי שהדבר מקדם תכלית ציבורית כלשהי”.

10:24 – במהלך דיון בוועדה לביטחון לאומי של הכנסת על עונש מוות למחבלים, גיל דיקמן, שבת דודתו נחטפה לרצועת עזה בידי מחבלי חמאס, פנה אל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: “אדוני השר התחננתי שתעצור. שלא תעשה הון על הסבל שלנו. איזה עונש מגיע למי אפשר ביום שאחרי. לא עכשיו דיבורים על גרדום וכל עונש מוות. לא שהחיים של היקרים שלנו על הכף. זו מלחמה בין חיים למוות ונמצא על הכף עכשיו. תהיו איתנו בצד של החיים ולא המוות”.

10:10 – המשטרה עצרה קטין כבן 14.5 מטייבה שהביע תמיכה והזדהות עם חמאס ברשתות החברתיות, כשפרסמם צילום שבו נראים חיילי צה”ל נחטפים בידי מחבלים ארגון הטרור.

על גבי התמונה הוסיף החשוד את הכיתוב “עין בעין, שן בשן, מה שיבוא קשה יותר, אכזרי יותר”.

10:08 – צבע אדום בכיסופים שבעוטף עזה.

10:07 – לראשונה היום – אזעקות בצפון: התרעה הופעלה בברעם שבגליל העליון, לא ידוע על נפגעים. צה”ל הגיב באש ארטילרית.

09:55 – שר האוצר וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני בצלאל סמוטריץ’ נפגש אמש עם משפחות שקרוביהם נחטפו לעזה. “יש לנו חובה מוסרית כלפי כל אחת ואחד מהחטופים. מדינת ישראל עושה ותמשיך לעשות כל מאמץ כדי להביא את החטופים הביתה. זו חובתנו המוסרית, היהודית והלאומית כלפי אזרחינו”.

09:45 – דובר משרד החוץ של איראן, נאסר כנעאני, הכחיש את טענות לשכת ראש הממשלה כי תפיסת אוניית התובלה אתמול בים האדום על ידי החות’ים הייתה “מתקפה איראנית”. לדבריו, לטהראן לא היה קשר לפעולה.

9:40  – לראשונה מתחילת המלחמה: ירדן צפויה להכניס היום לעזה ציוד וצוותים רפואיים כדי להקים בית חולים שדה בדרום הרצועה.

09:10 – בכירי משרד האוצר נפגשו אמש עם קבינט המלחמה. הבכירים הציגו את עלות הלחימה, שעומדת על כמיליארד שקל ליום, והיא כוללת את שכר המילואים, עלויות שעות טיסה ודלקים, מזון ותחמושת. במהלך הדיון גורמי המקצוע הסבירו שבשנה הבאה יהיה צורך בהגדלת תקציב הביטחון.

09:00 – כוחות צה”ל פועלים סמוך לבית החולים האינדונזי בג’באליה. בתוך בית החולים עצמו נמצאים כ-700 בני אדם, כולל צוותים רפואיים ופצועים.

08:54 – הירי לעוטף נמשך: צבע אדום בארז, יד מרדכי ונתיב העשרה.

08:45 – הפעולה הקרקעית בתוך רצועת עזה נמשכת, והכוחות פועלים בשטח הרצועה תוך הכוונת כלי טיס לחיסול מחבלים ותשתיות טרור. באמצעות מטוסי קרב, ובהכוונה מודיעינית של אמ”ן ושב”כ, חוסלו שלושה מפקדי פלוגה של חמאס. בנוסף, חוסלו מחבלים והושמד מחסן האמל”ח שבו הם הסתתרו.

08:25 – צבע אדום בשדרות, איבים וניר עם שבעוטף עזה. עיריית שדרות עדכנה כי היו מספר יירוטים.

08:10 – פצצות מרגמה נורו לעבר מוצב צה”ל בגליל המערבי, לא היו נפגעים. צה”ל השיב באש ארטילריה.

07:25 –  בכתבה שפורסמה הלילה ב-CNN סיפר אורן ליברמן, כתב הערוץ, על המראות מרצועת עזה. ליברמן תיאר את ההרס הרב ברצועה, ובהמשך הכתבה עסק במנהרה שאותרה סמוך לבית החולים שיפא. “בעמידה על פתח המנהרה, ניכר היה שהמבנה עצמו משמעותי. בחלק העליון נתלה סולם, ובמרכז הפיר היה מוט שנראה ששימש למדרגות לולייניות.

“זו ללא ספק העדות המשכנעת ביותר עד כה שצה”ל הציג לרשת מנהרות מתחת לבית החולים. זה לא אומר שבהכרח יש מרכז פיקוד מתחת לבית החולים הגדול בעזה, אבל ברור שיש שם מנהרה. להבין מה מתחבר למנהרה הזה הוא דבר חשוב לחלוטין”.

06:00 – דובר צה”ל פרסם הבוקר את שמותיהם של שני לוחמי גדוד 890 של חטיבת הצנחנים, שנפלו בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה: סמ”ר דביר ברזני הי”ד בן 20 מירושלים, וסמל ינון תמיר הי”ד בן 20 מפרדס חנה. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

צילום: דובר צה”ל

05:00 – דיווחים בעזה: צה”ל פועל מסביב לבית החולים האינדונזי שבצפון הרצועה.

04:40 – לפי דיווחים פלשתיניים, כוחות צה”ל פעלו הלילה בטול כרם ועצרו כמה עובדים מעזה שהסתתרו בעיר.

04:00 – יפן הודיעה כי היא “מגנה בחריפות” את השתלטות הח’ותים על ספינת המשא בים האדום. הספינה מופעלת על ידי חברה יפנית. על סיפונה של האוניה 25 אנשי צוות מלאומים שונים, ובהם אוקראינים, בולגרים, פיליפינים ומקסיקנים.

02:08 – צבע אדום בעוטף עזה, לא דווח על נזק או נפגעים.

01:45 – בעזה מדווחים: תקיפות אינטנסיביות בצפון הרצועה.

01:35 – נציב זכויות האדם של האו”ם גינה את תקיפות צה”ל ברצועה שפוגעות באזרחים, כך לדבריו – והוסיף: “יש להקפיד על כללי המשפט ההומניטרי הבין-לאומי. אי-ציות לכללים האלה עלול להוות פשעי מלחמה'”.

01:05 – דיווח ברויטרס: נשיא צרפת מקרון החליט לשכור מטוס שיעביר למעלה מ־10 טון של אספקה ​​רפואית בתחילת השבוע הבא לעזה.

00:51 – התקדמות לעסקה? גדודי חללי אל-אקצא בעזה טוענים: מסרנו בחשאיות חלק מהחטופים שברשותנו ל”גורמים הרלוונטיים”. בהודעה לא צוין אם מדובר בחלק מעסקה כלשהי ומיהו הגורם.

00:30 –  חמאס הודיע כי במסגרת העסקה המתרקמת הוא מוכן לשחרר בשלב הראשון קבוצה של 50 חטופים בתמורה לבין 4 ל-5 ימי הפוגה, שחרור כ-150 אסירים פלסטינים – ילדים ונשים – והכנסת דלק לרצועה.

בחמאס מהתלים בישראל: טענו כי לא ידוע היכן נמצאים כל הילדים והאימהות החטופים, ולכן ארגון הטרור מוכן לאתר אותם בימים הראשונים של ההפוגה בתנאי שישראל תימנע מפעילות אווירית.

00:01 – גורם ישראלי אמר כי טרם הושגה הסכמה על הפסקת אש. בתוך כך, ישיבת קבינט המלחמה המצומצם נמשכת

00:01 – דיווח ערבי: הפסקת אש תחל מחר ב-11 בבוקר כחלק מעסקת שחרור חטופים

00:01 –  החות’ים מתימן פרסמו תיעוד של ההשתלטות על הספינה בלב ים.

00:01 – חשד לפשע שנאה בארה”ב: רימון הודבק לפתח בית מדרש של חסידות סאטמר בניו ג’רזי, אך לא התפוצץ.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות