יקודם חוק יסוד העדה הדרוזית • גולדקנופף: טוב מאוחר מלעולם לא

ח"כ אופיר כץ ושר החוץ אלי כהן הודיעו כי יקדמו בימים הקרובים הצעת חוק יסוד העדה הדרוזית • נועדה כדי לעגן את מעמדה של העדה במדינת ישראל • שר הבינוי והשיכון: מברך על היוזמה החשובה שתעשה צדק היסטורי
חרדים 10
ו' כסלו התשפ"ד / 19.11.2023 01:10

הצעת חוק יסוד העדה הדרוזית תקודם בימים הקרובים. כך הודיעו הערב (שבת) יו”ר הקואליציה, אופיר כץ, ושר החוץ אלי כהן. ההצעה נועדה לעגן את מעמדה של העדה הדרוזית במדינת ישראל.

כידוע, גם במלחמה הנוכחית נלחמים חיילים דרוזים כתף אל כתף עם לוחמים יהודים בצפון ובדרום – וחיילים דרוזים איבדו את חייהם במלחמה הנוכחית, כמו גם בכלל במלחמות ישראל.

בעקבות חקיקת חוק הלאום, המגדיר את ישראל כמדינה יהודית, נוצר שבר בין החברה הישראלי לעדה הדרוזית. חוק היסוד לא כלל את הדרוזים, אם כי לא קבע כי לא יהודים מופלים לרעה.

הצעת חוק יסוד החברה הדרוזית נועדה, בין היתר, לתקן זאת.

יחד עם זאת, לא ברור עדיין מה יהיה בחוק היסוד המוצע, שכן חוק הלאום מגדיר את זכויות הלאום היהודי, ועם זאת לא פוגע בזכויות היחידים שאינם יהודים.

לכן צריך לברר מה חוק העדה הדרוזית יכלול, והאם הוא יכלול זכויות לאומיות מיוחדות.

יו”ר יהדות התורה שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף הגיב: “טוב מאוחר מלעולם לא. אני מברך על היוזמה החשובה שתעשה צדק היסטורי עם בני העדה הדרוזית בישראל. בין מדינת ישראל לעדה הדרוזית קיימת ברית דמים ועלינו מוטלת האחריות והחובה לעשות הכל על מנת שאזרחי ישראל בני העדה יהיו שווים במעמדם ובזכויותיהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות