נתניהו: ‘בלי הכנסת דלק גם ידידינו לא יתמכו. הדפנו לחץ מהעולם’

נתניהו, גלנט וגנץ קיימו מסיבת עיתונאים מ'הקריה' • נתניהו על הדלק: "מדובר בכמות חירום מינימלית להפעלת משאבות מים וביוב, שבלעדי הפעלתן אנו צפויים להתפרצות מגפות, שייפגעו הן ברצועה והן בחיילים" • גנץ על קריאת לפיד להחליף את נתניהו: "מלחמה עכשיו, פוליטיקה אח"כ"
חרדים 10
ה' כסלו התשפ"ד / 18.11.2023 20:42

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ קיימו הערב (מוצאי שבת) במסיבת עיתונאים מהקריה בתל אביב.

“אני מבקש לפתוח בתנחומים מעומק הלב למשפחות של לוחמינו הגיבורים שנפלו ברצועת עזה. כולנו מחבקים באהבה אין קץ את המשפחות, וכולנו מצדיעים לגבורת הנופלים. הם נלחמו למען כולנו, להגנת הבית, ובזכותם מובטחים חיינו. יהי זכרם ברוך, וה’ ייקום דמם”, אמר.

“עוד ראיתי היום את צעדת משפחות החטופים. אני מבקש לומר לקרובי החטופים: אנחנו צועדים איתכם. אני צועד איתכם, כל עם ישראל צועד איתכם. יקיריכם בליבנו ולנגד עינינו כל הזמן.

בנושא החטופים ישנן הרבה שמועות לא מבוססות, הרבה פרסומים לא נכונים. אני רוצה להבהיר – עד לרגע זה לא הייתה עסקה. אבל אני רוצה להבטיח: כשיהיה לנו מה לומר – נדווח לכם על כך.

אנחנו יודעים את הסבל הנורא, את הסיוט שבו נמצאות המשפחות. אנחנו מסתכלים על התמונות, ואנחנו חושבים: זה הבן שלי, זאת הילדה שלי, זה הבעל שלי, האישה שלי, ההורים שלי. אני הזמנתי הערב את נציגי המשפחות לפגישה עם קבינט המלחמה בהמשך השבוע, כדי להבהיר עד כמה הנושא הזה חשוב לכולנו – לי ולחבריי כאן. לכולנו”.

נתניהו פנה לאזרחי ישראל: “עד כה השגנו במלחמה הישגים חשובים מאוד: חיסלנו אלפי מחבלים, חיסלנו מפקדים בכירים, השמדנו מוקדי שלטון, השמדנו מנהרות – ועוד היד נטויה. אנחנו ממשיכים קדימה בכל הכוח.

ההישגים הללו הושגו בזכות שלושה דברים עיקריים: הראשון – גבורתם והקרבתם של בנינו ובנותינו. אני נפגש עם הלוחמים והלוחמות מכל החילות – בים, ביבשה, באוויר ומכל זרועות הביטחון. פגשתי לוחמות קרקל ושיריון, שחיסלו עשרות מחבלים בקרב מופת. פגשתי את הגדס”ר הבדואי שבו נלחמו שכם אל שכם, יהודים, בדואים ונוצרים, כדי לשמור על הבית של כולנו. פגשתי תצפיתניות, שחברות שלהן נפלו ביום הראשון למלחמה ועם דמעות בעיניים הן ממשיכות לשמור על כולנו. בזכות הלוחמים והלוחמות האמיצים של צה”ל, השב”כ והמשטרה, בזכות לוחמי ומפקדי האוגדות, שפורצים קדימה בתוך עזה בגבורה עילאית, ושאינם ניתנים לעצירה – אנחנו מנצחים.

“הדבר השני שמביא את ההישגים הוא האחדות והנחישות של העם. פגשתי את ראשי הערים בצפון ובדרום, שנותנים בשמם ובשם התושבים שלהם את הגיבוי המלא לצה”ל, לשב”כ, לכוחות הביטחון ולממשלה. כולם אומרים לי: ׳תמשיכו. אל תעצרו׳. שמעתי את זה מהמפונים, מהפצועים וגם מבני המשפחות של גיבורינו שנפלו, שאומרים בדיוק את אותם הדברים בלב דואב אבל ברוח איתנה. הרוח הזאת, הרוח הישראלית שמפעמת בכולנו, אזרחים וחיילים כאחד, היא התנאי השני להשגת הניצחון.

והדבר השלישי שמביא את ההישג הוא ׳כיפת ברזל מדינית׳, שמאפשרת לנו להמשיך ולהילחם עד לניצחון. אני מבקש לומר לכם, אזרחי ישראל, לאחר 43 ימים של לחימה קשה, זה איננו דבר מובן מאליו. אני מעריך מאוד שארה”ב, תחת הנהגתו של ידידינו הנשיא ג׳ו ביידן, רואה את האינטרס המשותף עין בעין עם ישראל. היא שלחה למזרח התיכון נושאות מטוסים עם צי מלווה וצוללת מיוחדת, והיא שולחת לנו כל הזמן חימושים חיוניים”.

נתניה הסביר את כניסת משאיות הדלק לרצועה: “אבל גם בתוך ארה”ב וגם ברחבי העולם, מופעלים לחצים כבדים וגוברים נגדנו בשבועות האחרונים. אני מבקש לשתף אתכם בחלק מהלחצים שהדפנו, ואנחנו ממשיכים להדוף: רבים בעולם דרשו מאיתנו לא להיכנס לרצועת עזה – נכנסנו. הם לחצו שלא ניכנס לעיר עזה – נכנסנו. הם הזהירו שלא ניכנס לשיפא, על אף ששיפא שימש כבסיס טרור מרכזי של החמאס – נכנסנו. לחצו עלינו להסכים להפסקת אש מלאה – סירבנו, והבהרתי: אנחנו נסכים רק להפסקת אש זמנית, ורק תמורת החזרת חטופינו. יחד עם חבריי אני הודף את הלחצים ואומר לעולם: אנחנו נמשיך להילחם עד לניצחון – עד שנשמיד את החמאס ועד שנשיב את חטופינו הביתה”.

הוא סיפר: “אני תלמידו של אבי, פרופ׳ בנציון נתניהו, ואני גם תלמידו של זאב ז׳בוטינסקי. משניהם למדתי כלל יסודי לניהול מערכה צבאית-מדינית: אי אפשר לבסס ניצחון צבאי בלי גיבוי מדיני, ואי אפשר לבסס גיבוי מדיני בלי פנייה הן למנהיגים והן לדעת הקהל במדינותיהם. זהו בדיוק המאמץ שאני מוביל עם חבריי מאז פרוץ המלחמה. אנחנו מתעקשים על האינטרסים הביטחוניים והמדיניים החיוניים שלנו, ואני חייב להגיד לכם, מול התנגדות קשה. כשיריבינו וגם ידידינו רואים את ההתעקשות הזאת, כשהם שומעים את זה בראיונות בתקשורת הבינלאומית ובשיחות עם מנהיגים, אנו משיגים את המרחב הדרוש להמשך הפעולה.

ואני אומר שוב, זה אינו מובן מאליו, מהיום הראשון אני מוביל יחד עם חבריי מאמץ מדיני אינטנסיבי כדי לשמר את תמיכת ארה”ב ומדינות רבות אחרות. אני שומר על קשר רצוף עם הנשיא ביידן. הצוותים במשרדי מדברים עם הבית הלבן בכל יום. אני מופיע בתקשורת האמריקנית כמעט כל יום כדי לשכנע את הציבור האמריקני בצדקת דרכנו, וכך עושים גם אחרים. אנחנו עומדים בקשר שוטף עם חברי הקונגרס והסנאט, ועם אלה מהם, והם רבים, שבאים לארץ, אני נפגש באופן אישי.

המאמצים האלה נושאים פרי חשוב. התמיכה הדו-מפלגתית האמריקנית בישראל באה לידי ביטוי רק לפני כמה ימים בהפגנת תמיכה ענקית בוושינגטון לטובת ישראל, ההפגנה הגדולה ביותר בתמיכה בישראל מאז הקמת המדינה. אני מוסיף לדבר מדי יום עם מנהיגי המדינות, כולל היום עם קנצלר גרמניה. כל אלה הן פעולות חיוניות להבטחת המשך אספקת החימושים מארה”ב וכן לבלימת יוזמות בינלאומיות, שיסכנו את המשך הלחימה”.

הוא הוסיף: “בהקשר הזה אני מבקש להתייחס לנושא הסיוע ההומניטרי. קודם כל, ולפני הכל, ישראל פועלת לפי דיני המלחמה. ככה עובד הצבא שלנו – הצבא המוסרי ביותר בעולם. הסיוע ההומניטרי חיוני גם להמשך הבטחת התמיכה הבינלאומית. בלי סיוע הומניטרי גם הידידים הטובים ביותר שלנו יתקשו לתמוך בנו לאורך זמן, ויהיה לנו קשה מאוד להמשיך במלחמה עד הסוף.

לכן כשצה”ל והשב”כ המליצו יחד לקבינט לקבל את הבקשה האמריקנית, לאפשר כניסה מוגבלת של שתי מיכליות דלק ביום לדרום הרצועה – קבינט המלחמה הסכים פה אחד. מדובר בכמות חירום מינימלית של דלק. דלק להפעלת משאבות מים וביוב, שבלעדי הפעלתן אנחנו צפויים להתפרצות מיידית של מגיפות. וצריך להבין: התפרצות של מגיפות תפגע הן בתושבי הרצועה והן בחיילי צה”ל ברצועה.

אני רוצה להדגיש: לא מדובר בשינוי מדיניות, אלא במענה נקודתי מוגבל כדי למנוע התפשטות מגפות. אלה כמה מהדברים שחבריי ואני בקבינט עושים כדי להבטיח את המשך מרחב התמרון המדיני של ישראל, מרחב שדרוש לנו להשגת יעדי המלחמה.

“אבל אני רוצה להבהיר: גם אם הלחץ יגדל, אני לא אפסיק לדבוק בשלוש המשימות שהצבתי ועלינו לדבוק בהם כולנו. המשימה הראשונה – להשיג ניצחון מוחלט, להשמיד את החמאס. העם, הממשלה והכוחות הלוחמים, מראים שיש לנו את הרצון, היכולת והאחדות להשיג את היעד הזה. המשימה השנייה – להשיב את חטופינו. לא נרפה מן המשימה הקדושה הזאת. היא כל הזמן מנחה אותנו. והמשימה השלישית – להבטיח שלאחר הניצחון, עזה לעולם לא תאיים שוב על אזרחי ישראל. לא אסכים שייכנס אליה אף גורם שתומך בטרור, משלם למחבלים ולמשפחות הטרור, ומחנך את ילדיו לרצח יהודים ולחיסול מדינת ישראל. ללא מהפך כזה במנהל האזרחי שיהיה בעזה, זאת רק שאלה של זמן עד שעזה תחזור לטרור ולזה אני לא מוכן להסכים. ויש תנאי נוסף שאני מציב ליום שאחרי: לצה”ל יהיה חופש פעולה מוחלט ברצועת עזה נגד כל איום. רק כך נבטיח את פירוז עזה.

אזרחי ישראל, אנחנו ממשיכים עד הסוף – עד לניצחון. נכריע את החמאס, נחזיר את חטופינו, נשיב את הביטחון הן בדרום והן בצפון. נשקם את הערים, את היישובים, את הקיבוצים. כדברי הנביא יחזקאל: “והוֹשַׁבְתִּי אֶת הֶעָרִים וְנִבְנוּ הֶחֳרָבוֹת. יחד נילחם, ובעזרת ה’, יחד ננצח”.

במענה לשאלת חדשות 12 אם יש לצרף את שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ לקבינט המלחמה ולהרחיב אותו, השיב נתניהו: “דיברתי איתו. סמוטריץ’ לא היה מודע לסיבה שהסכמנו לכניסת הדלק כדי למנוע מגפות”.

כשנשאל על הסקרים הגיב: “אני נדהם. יהיה זמן לפוליטיקה. חיילינו נלחמים בעזה, נופלים בקרב. משפחות החטופים בסיוט ענק, וזה מה שיש לכם לעשות? יהיה זמן לפוליטיקה וכרגע הציבור מאוחד בדבר אחד”.

שר הביטחון יואב גלנט אמר: “חמאס מוכה באופן קשה, מאבד מפקדות, מנהרות ובונקרים. מפקדיו נפגעים בכל הרמות, מהמח”טים ועד הטרוריסטים בשטח. אלפי מחבלים נהרגו בשבועות ובימים האחרונים. אנו מגיעים לכל המקומות הרגישים לחמאס ופוגעים בהם, לא מהססים לעשות כל פעולה”.

לדבריו, “כל יום שעובר פוחתים המקומות שבהם מחבלי החמאס יכולים להסתובב. מי שהיה בצד המערבי של העיר מבין זאת היטב ופגש את עוצמתו הקטלנית של צה”ל, מי שנמצא בצד המזרחי יבין זאת בימים הקרובים – וגם מי שנמצא בדרומה של עזה יבין זאת בקרוב”.

הוא הוסיף: “החמאס משחק בתחושות הציבור בישראל והקבינט מאוחד ברצון להחזיר את החטופים הביתה. אנחנו נישאר ביחד ונפעל כאגרוף אחד נגד האויב”.

גלנטהדגיש: “חמאס מבין רק כח. החלטתנו שהמלצתי עליה לפני כמה שבועות לתמרן ברצועת עזה – הולכת ומתבררת כנכונה מאוד”.

לשאלת כאן חדשות, האם בעתיד יהיה חלק ממהלך להחלפת נתניהו בכנסת הנוכחית – גלנט השיב: “מחויב רק לשני דברים – ניצחון במלחמה והשבת החטופים. אינני עוסק ואיני מתכוון לעסוק בדברים אחרים. העיסוק בפוליטיקה בשעה זו גורם לפיצול”.

השר בני גנץ אמר: “ראשית, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הלוחמים שנפלו במהלך סוף השבוע ולחזק את כל המשפחות השכולות ולאחל החלמה מהירה לפצועים. בנושא המאמץ המלחמתי – אני גאה בחיילים ובמפקדים, במשרתים ובמשרתות, באזרחים ובאזרחיות המדינה – יהודים וערבים, חילונים ודתיים וחרדים, מכל מקום ומכל עמדה פוליטית.

אני מחזק את הרמטכ”ל, את ראש השב”כ, את ראש המוסד, את המפכ”ל ואת כל ראשי ארגוני הביטחון, החירום והחברה האזרחית – שמובילים את המאמץ המלחמתי והתמיכה בו. יש לכם גיבוי מלא, כל עם ישראל מאחוריכם. המערכה מתרחבת, והיא תסתיים רק כשנבטיח את הביטחון ונשיב את הבנות והבנים הביתה.

המלחמה תימשך בעוצמה רבה, אחר כך תהיה תקופה נוספת של לחימה, ורק אחר כך, יהיה שקט וביטחון. יקח כמה זמן שיקח, אנחנו נחושים. אישית, ארגונית ולאומית.

במלחמה הזו אנחנו צודקים ואנחנו גם צריכים לגייס את הניסיון והאחריות שלנו ולהיות שקולים וחכמים. חבריי ואני הצטרפנו לממשלה ולקבינט כי בעת הזו נדרשות החלטות קשות, ויש לקבל אותן בהסכמה רחבה ככל שניתן. כדי שיהיה לנו את הזמן והלגיטימציה החיצונית ובעיקר הפנימית. החלטות קשות כאלו מתקבלות כל העת. אנחנו כאן כהנהגה לקבל אותן, לקבל עליהן אחריות מלאה ברע ובטוב.

לעדכן את הציבור עליהן, לגבות את הדרג הביטחוני, ולא להסתתר מאחוריו, ולאפשר לו לעשות את העבודה: בדרום, בצפון, באיו”ש, רחוק וקרוב, ובכל מקום שנידרש. כך עשינו וכך נעשה.

אני מגיע לכאן, ממפגש עם משפחות החטופים שקיימנו השר איזנקוט ואני. כל מה שאנחנו עושים, נועד גם, וקודם כל, כדי להחזיר את הבנות והבנים הביתה. כולנו, כל קבינט המלחמה, כל הקואליציה והאופוזיציה, מחויבים לעשות כל שביכולתנו ולקחת אחריות מלאה על כל מהלך כדי להחזיר אותם.

אני אומר לכל אזרחי ישראל ולמשפחות החטופים – שההתגייסות של החברה הישראלית אינה מראה על חולשה ורכות נפש – אלא הוכחה לעוצמה שלנו. הוכחה שיש על מי ויש לשם מה להילחם. בזכות העוצמה הזו של החברה הישראלית אנחנו מצליחים בשדה הקרב, ובזכותה, בעזרת השם, אנחנו ננצח במלחמה כולה״.

לשאלת כאן חדשות, על הפעלת זכות וטו אם יתבקש להרחיב את קבינט המלחמה, גנץ השיב: “הקבינט המצומצם בהרכבו הנוכחי מנוהל בצורה טובה שמאפשרת ניהול המערכה בידי הקבינט המורחב. יש עמדה פנויה ללפיד להצטרף לממשלת החירום, מקומו מובטח”.

במענה לשאלות העיתונאים, התייחס השר גנץ לדבריו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שקרא להחלפת רה”מ נתניהו בעיצומה של המלחמה. גנץ יצא נגד קריאתו של לפיד, והבהיר: “מלחמה עכשיו – פוליטיקה אחר כך”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות