דובר צה”ל: נפגע בכל מי שקשור לטבח ובוודאי במנהיגי חמאס

ביידן: רשות פלסטינית "מחודשת" תצטרך לשלוט בעזה אחרי המלחמה • 6 חיילים נפלו ברצועת עזה • דובר צה"ל: כוחות מיוחדים פועלים כעת בפיר שחשפנו מתחת לשיפא ואנחנו נפיץ חומרים משם • חמאס הודה: יו״ר הפרלמנט בעזה חוסל • מחבל מהפתח' מת בכלא 'קציעות' • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ה' כסלו התשפ"ד / 18.11.2023 18:02

היום ה-43 למלחמה: אזעקות נשמעו הלילה (ליל שבת) באזור צפת עקב יירוט טיל קרקע אוויר ששוגר מלבנון. צה”ל הרחיב את תקיפותיו ברצועה באמצעות חיל האוויר וארטילריה. מחבלים חוסלו גם בשכם.

 עדכונים שוטפים:

22:59 – צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה. עיריית שדרות: 3 רקטות שוגרו לעבר העיר – אחת יורטה ושתיים נפלו מחוץ לעיר. לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

22:55 – השב”ס הודיע על מותו של אסיר ביטחוני בבית הסוהר קציעות. האסיר, בן 38, תושב יהודה ושומרון ומשויך לארגון פתח, נקלט בשב”ס במאי 2005 ומרצה מאסר בגין ניסיון לרצח, ירי לעבר אנשים, חברות בארגון לא מוכר, קשר לגרימת מוות בכוונה ואימונים צבאיים.

22:30 – יו”ר הקואליציה אופיר כץ ושר החוץ אלי כהן: “בימים הקרובים נקדם את הצעת חוק יסוד: העדה הדרוזית, שמטרתה לעגן את מעמדה החשוב של העדה הדרוזית במדינת ישראל”.

22:20 – חדשות 12: על פי מקור ערבי המקורב לחמאס, בארגון הטרור מציבים תנאים חדשים לעסקה שכוללת שחרור 87 חטופים. ההרכב המוצע: 53 אימהות וילדים (40 ילדים ו-13 אימהות) ו-34 חטופים זרים ישוחררו. בתמורה: 5 ימי הפוגה בלחימה, שחרור אסירות, ילדים ואסירים ביטחוניים (המספר לא ידוע) והכנסת כמות דלק מוגדלת לרצועה.

22:00 – הצהרת דובר צה”ל: “הבוקר פתחנו ציר מאובטח למעבר אזרחים שנמצאו בתוך בתי החולים דרומה, הכנסנו מים ומזון לשטח בית החולים. הכוחות ממשיכים לפעול בארבעה מאמצים עיקריים: איתור מידע על החטופים, איתור אמצעי לחימה וחדרי פיקוד ושליטה, איתור מחבלים שנמצאים במרחב בתי החולים ומאמץ משמעותי לחשיפת התת קרקע.

“צה”ל מצא פיר תת-קרקעי בבית חולים שיפא. כוחות מיוחדים פועלים כעת בפיר שחשפנו  ואנחנו נפיץ חומרים משם בהמשך. המאמצים של צה”ל נמשכים גם בבתי החולים האחרים. אני חוזר מהשטח, הייתי בשטח, פגשתי לוחמים, ראיתי לוחמים נחושים במשימה לעמוד במאמצים ולהביא הישגים.

“עד כה מסרנו הודעה למשפחותיהם של 236 חטופים. אנחנו פועלים בכל האמצעים להשיבם הביתה. מסרנו הודעות למשפחות של 378 חללי צה”ל שנפלו בקרבות על הגנת ישראל.

צה”ל יפגע בכל מי שקשור לטבח ובוודאי במנהיגי חמאס בכל מקום ברצועת עזה”.

21:47 – אזעקות בגברעם.

21:40 – נתניהו על מאמרו של נשיא ארה”ב ביידן שיש לתת לרשות הפלסטינית לשלוט ברצועה ביום שאחרי: “אני חושב שהרשות הפלסטינית במתכונתה הנוכחית אינה מסוגלת לקבל אחריות לעזה. אבו מאזן מסרב עדיין לגנות, שרים בכירים שלו מסרבים לגנות וחוגגים את מה שהיה. הרשות שלו משלמת לרוצחים, אתם יודעים איך הם מחנכים את הילדים שלהם. אם לא חל שינוי בדבר הזה מה עשינו? ראינו מה קרה אחרי ההתנתקות. הם קיבלו את הרצועה, מי יילחם בטרוריסטים?”

21:30 – נשיא ארה”ב, ג’ו ביידן, כתב במאמר שפרסם ב”וושינגטון פוסט”: “רצועת עזה והגדה המערבית יצטרכו להיות מאוחדות תחת מערכת שלטונית אחת, ובסופו של דבר תחת רשות פלשתינית משוקמת, שעה שאנו פועלים למימוש הפתרון של שתי המדינות”.

20:20 – גורם מדיני לישראל היום: “מתווה העסקה לשחרור החטופים עוד לא ברור. עד כה הצלחנו לגייס את האמריקנים לתמוך בעמדתנו שלא להפריד בין נשים, אמהות וילדים”.

20:00 – גורמים בישראל: העסקה להשבת החטופים ששוחחו עליה במהלך השבוע התרחקה, בגלל החמאס. לפי שעה, המתווכים הקטרים לא החזירו תשובה ברורה מיחיא סינואר להצעה האחרונה של ישראל שנשלחה אחרי הדיון האחרון בקבינט המלחמה. בנוסף, סינואר לא נענה סופית להצעה המקורית של שחרור 50 נשים וילדים.

19:55 – בני גנץ למשפחות החטופים: תמונת הניצחון תהיה כשהחטופים יחזרו הביתה והבתים ייבנו מחדש. כולל כולם – נשים, ילדים, גברים וחיילים, כולל מצוק איתן.

19:30 – דיווחים בעזה על תקיפה באזור מסגד אל-אנצאר ברפיח שבדרום הרצועה, תקיפות במחנות הפליטים נציראת ואל-בוריג’ שבמרכז הרצועה, ועל פצצות תאורה באזור בית החולים האינדונזי שבצפון הרצועה.

19:30 – היועץ המשפטי לשעבר לממשלה אביחי מנדלבליט ב’פגוש את העיתונות’ על אפשרות גזר דין מוות למחבלי החמאס: “חד-משמעית כן. לא צריך לשנות את החוק. יש ארבע דרכים. זה לא אירוע פלילי, זה האירוע הכי מזעזע ברמות הכי חמורות של פשעים נגד האנושות, וזה כנראה רצח עם. לכן אין שאלה”.

19:15 – שר הביטחון גלנט בפיקוד הצפון: “אנחנו נוהגים במדיניות של הגנה אקטיבית ותוקפים תשתיות התקפיות של חיזבאללה. נגיע ליעד שתושבי הצפון יחושו ביטחון מלא. אם חיזבאללה יעשה טעות, אנחנו נדע מה לעשות – אנחנו מוכנים ביבשה, אנחנו מוכנים באוויר, אנחנו מוכנים בים, המודיעין שלנו פוקח עין על הדברים וביחד אנחנו מסוגלים לעמוד בכל אתגר – היעד שלנו הוא לגרום לכך שתושבי הצפון יחושו בטוחים. התהליך הזה ייקח עוד קצת זמן אבל אנחנו נגיע אליו”.

18:42 – דובר צה”ל התיר לפרסום את שמותיהם של שישה חללי צה״ל שהודעה נמסרה למשפחותיהם.

שמות החללים:

– רס״ר (מיל׳) דוד (דודי) דגמי, בן 43, ראשון לציון, פרמדיק בחטיבה הדרומית, באוגדת עזה, נפל ב-07/11.

– סמ״ר שלמה גורטובניק, בן 21, ממודיעין-מכבים-רעות, חובש קרבי בגדוד 46, חטיבה 401 (׳עוצבת עקבות הברזל׳), נפל בקרב ברצועת עזה.

– סרן עדן פרוביזור, בן 21, מאלפי מנשה, מפקד מחלקה בגדוד 52, חטיבה 401 (׳עוצבת עקבות הברזל׳), נפל בקרב ברצועת עזה.

– סמ״ר עדי מאלכ חרב, בן 19, מבית ג׳ן, לוחם בסיירת נח״ל, חטיבת הנח”ל, נפל בקרב ברצועת עזה.

– סמ״ר שחר פרידמן, בן 21, מירושלים, לוחם בגדוד 101, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב ברצועת עזה.

-רס״ן ג׳מאל עבאס, בן 23, מפקיעין, מפקד פלוגה בגדוד 101, חטיבת הצנחנים, נפל בקרב ברצועת עזה.

ביום חמישי נפצעו ארבעה לוחמי מילואים מגדוד 6863, חטיבה 12, באורח קשה במהלך הקרבות בצפון רצועת עזה.

בנוסף, קצין לוחם בגדוד 17, ביסל״ח נפצע באורח קשה בקרבות בצפון רצועת עזה ביום שישי.

כמו כן, בקרב בו נפל סמ”ר שלמה גורטובניק הי”ד, נפצע באורח קשה לוחם מגדוד 46. בקרב בו נפל סרן עדן פרוביזור הי”ד, נפצע באורח קשה לוחם מגדוד 52.

בנוסף, באירוע בו נפלו רס”ן ג’מאל עבאס ז”ל וסמ”ר שחר פרידמן הי”ד מגדוד 101, נפצע לוחם צה”ל מגדוד 101 באורח קשה.

18:30 – ממשלת טנזניה הודיעה אמש כי אחד משני אזרחיה שנחשבו לחטופים ברצועת עזה מת. ההרוג הוא קלמנס פליקס מטנגה, סטודנט בן 22 שהיה ב-7 באוקטובר בקיבוץ נחל עוז. הממשלה בטנזניה נמצאת בקשר עם הרשויות בישראל כדי להחזיר את גופתו לארצו.

בשלב זה גם לא ברור אם אכן היה חטוף או נעדר שגופתו זוהתה רק כעת.

18:30 –  דיווח ערבי: במהלך היום הוכנסו לרצועת עזה 129 אלף ליטרים דלק. מקורות ערבים אמרו לרשת אל-ערבייה הסעודית כי שלוש משאיות דלק נכנסו היום לרצועת עזה.

18:25 – צה”ל טוען שיש בידיו ראיות לקיומה של מערכת מנהרות מתחת לבית החולים שיפא. ב”ניו יורק טיימס” צפו בתיעוד שהביאה מצלמה שהורדה לפיר של מנהרה ביום שישי. על פי העיתון, מדובר במנהרה שאורכה לפחות 15 מטרים ובקצה – דלת משוריינת, שלפי בכיר ישראלי “יכולה לעמוד בפיצוץ”. בווידאו נראה כי לדלת יש חרך, המאפשר ירי לתוך המנהרה.

18:10 – לשכת ראש הממשלה הודיעה כי נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני דנץ יקיימו מסיבת עיתונאים הערב.

17:55 – דיווחים בעזה: עשרות הרוגים במחנה ג’בליה בעקבות תקיפות צה”ל. דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עובידה טען: “איבדנו קשר עם כמה קבוצות שאחראיות על השבויים של האויב”.

17:50 – בעזה תיעדו מחבלי חמאס מוקפים בילדים שמשמשים להם מגן אנושי.

17:37 – צה”ל יירט מטרה חשודה בשטח לבנון. בניגוד לטענות חיזבאללה, בצבא מעדכנים שכטב”ם צה”לי לא נפגע מירי אויב – וביצע נחיתת חירום בצפון הארץ לפנות בוקר.  בתגובה על השיגורים, טנקים וכלי טיס של צה”ל תקפו עמדות תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה.

17:01 – אזעקות בנס ציונה, רחובות, נצר סרני, גיבתון, רמלה, מצליח, לוד, אחיסמך, אזור תעשייה נשר-רמלה, גבעת ברנר, מעון צופיה, בניה, בית גמליאל, כפר הנגיד, יבנה, גאליה, גן שלמה, רמות מאיר, סתריה, נען, גני הדר וישרש

16:45 – שוטרי מחוז המרכז עצרו בלוד אדם שנכנס לבית כנסת בעיר וצעק “אללה ואכבר” באופן שגרם לבהלה במקום. שוטרי תחנת לוד פתחו בסריׁקה עם קבלת הדיווח, ועצרו לחקירה את החשוד, תושב העיר בשנות השלושים לחייו.

16:35 – דובר צה”ל: ביממה האחרונה יצאו כוחות אוגדה 36 למתקפה במרחב זייתון ברצועת עזה, וכוחות אוגדה 162 יצאו למתקפה במרחב ג’באליה, ובמהלך הפעילויות נתקלו במחבלים רבים.

במהלך הקרבות חוסלו מחבלים, והכוחות פגעו בתשתיות טרור. הותקפו תשתיות תת-קרקעיות ויעדים נוספים של ארגון הטרור.

16:10 – דובר צה”ל הודיע כי צה”ל תקף בשטח לבנון מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה. בתקיפה – מטוסי קרב השמידו מערכת טק”א מתקדמת בתגובה על שיגור שבוצע לעבר כלי טיס של חיל האוויר.

15:10 – נשיא טורקיה ארדואן אמר כי טורקיה תשקיע בבניית עזה חדש אם תושג הפסקת אש, וקורא לבצע חקירה על האם לישראל יש נשק גרעיני. אחרי הביקור בברלין, ארדואן מתח ביקורת גם על גרמניה, ואמר: “מיישמת עם ישראל את אותה מדיניות שיישמה באוקראינה – מקבלת את פעולותיה כהגנה עצמית, אך לא את אלה של ההתנגדות הפלסטינית”.

15:10 – דיווחים בעזה: צה”ל תוקף במדינת חמד שבמערב ח’אן יונס.

15:05 – דיווחים בלבנון: צה”ל תקף בכפר עיתא א-שעב שבדרום המדינה.

14:59 – אזעקה בשדרות. בניין אחד בעיר ניזוק מפגיעת רקטה או רסיס, לא היו נפגעים.

14:15 – כוחות צה”ל ממשיכים בפעולה ממוקדת לאיתור תשתיות טרור בבית החולים שיפא, כאשר הבוקר נענה צה״ל לבקשת מנהל בית החולים לאפשר פינוי לחוסים המעוניינים להתפנות לכיוון המעבר ההומניטרי ברצועת עזה. במהלך הלילה העבירו כוחות צה”ל, באמצעות מנהלת התיאום והקישור לעזה, למעלה מ-6,000 ליטרים של מים ולמעלה מ-2,300 ק”ג מנות מזון הכוללים דגים, שימורים, לחם, ממרחים ותמרים לבית החולים. פעולה זו נעשתה במקביל לפעילות צה”ל לאיתור וסיכול הטרור בבית החולים.

14:01 – אחרי יותר מ-20 שעות – חודש הירי מהרצועה: אזעקה באשקלון וצבע אדום בעוטף עזה. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

14:00 – כוחות צה”ל ממשיכים בשעות האחרונות בלחימה ברצועת עזה, כאשר לוחמי דובדבן בסדיר ובמילואים ביצעו פשיטות על תשתיות טרור במהלכן חיסלו מחבלים בהיתקלויות. במהלך אחת הפשיטות נמצאה כמות גדולה של אמצעי לחימה וציוד צבאי בתוך בית ספר תיכון.

בנוסף לכך, הלוחמים פשטו על תשתיות טרור בביתו של מפקד פלוגת הנדסה בגדודים הצפוניים של חמאס. בפשיטה נמצאו אמצעי לחימה וחוברות הכשרה של חמאס.

13:42 – דווחים בעזה: מוסטפא סואף, עיתונאי בכיר שמקורב מאוד להנהגת חמאס, חוסל אתמול בתקיפת ביתו בעזה.

13:00 – אזעקה בקרית שמונה ומרגליות. מספר שיגורים זוהו, לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

12:10 – פחות משעה לאחר שיגור מטח הרקטות מרצועת עזה לעבר מרכז הארץ אתמול, זיהו לוחמי מילואים את המחבלים שביצעו את הירי מגג של בניין והכווינו כלי טיס של חיל האוויר לחיסולם.

בנוסף, מטוסי ומסוקי קרב תקפו ביממה האחרונה עשרות מטרות ברחבי רצועת עזה, לצד תקיפת מחבלים ותשתיות טרור נוספות, ביניהן: מפקדות מבצעיות, עמדות שיגור ומעבדות ייצור אמצעי לחימה.

11:36 – צה”ל, שב”כ ומג”ב עצרו במהלך הלילה 19 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, מהם 11 משויכים לארגון הטרור חמאס. במחנה הפליטים בלאטה, הכוחות איתרו והשמידו מעבדת מטענים.

במהלך פעילות מעצרים נרחבת בחברון הכוחות עצרו 12 מבוקשים, ביניהם מספר בני משפחה של המחבלים שביצעו את פיגוע הירי במחסום המנהרות. בפעילות הלוחמים בכפר טובאס, חמושים ירו והשליכו מטענים לעבר הלוחמים, שהגיבו בירי. זוהו פגיעות במספר מחבלים.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-1,800 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, מהם כ-1,050 משויכים לחמאס.

11:15 – בלבנון מדווחים: לראשונה מ-2006 – צה״ל תקף לפנות בוקר מפעל אלומיניום באזור א-נבטיה שבדרום לבנון.

10:26 – דובר צה”ל הודיע כי בעקבות השיגורים מלבנון, צה”ל תוקף בארטילריה ובדרכים נוספות מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון. משעות הבוקר חיזבאללה קיבל אחריות לשתי פעולות – שיגור טיל קרקע-אוויר לעבר כטב”ם צה”לי הלילה וירי נ”ט לעבר מוצב בגבול לבנון. אתמול – ארגון הטרור קיבל אחריות ל-13 פעולות נגד ישראל.

10:00 – דקות לאחר הירי לעבר הגליל העליון, אזעקה בשתולה שבגליל המערבי. ככל הנראה טיל בורקאן שוגר מלבנון לכיוון מוצב צה”ל.

10:00 – בחמאס מאשרים את הדיווחים: חבר הלשכה המדינית אחמד בחר חוסל.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות