הפרשן יוסי יהושע: אסור לקבל הצעת סינוואר, חייבים עסקה אחת כוללת

הפרשן הצבאי יוסי יהושע קורא שלא לקבל את ההצעה הנוכחית של חמאס לשחרור 50 נשים וילדים בלבד, אלא להגביר את הלחץ • "צה"ל לוחץ ויושב לו על הצוואר. האוכלוסייה שלו בורחת לדרום. הדבר היחיד שהוא צריך עכשיו זה הפסקת אש והוא רוצה חמישה ימים"
חרדים 10
ד' כסלו התשפ"ד / 17.11.2023 10:29

יוסי יהושע, הפרשן הצבאי של ‘ידיעות אחרונות’,  קורא למערכת המדינית והביטחונית שלא לקבל בשום אופן את ההצעה הנוכחית של יחיא סינוואר לעסקת חילופי שבויים ולהמשיך בכל הכוח את המלחמה ברצועת עזה.

“אסור לממשלת ישראל לקבל את ההצעה של יחיא סינוואר לעסקת חילופי שבויים. במשך שבוע שלם סינוואר מהתל בממשלה סביב העסקה הזו.

“הוא התחיל בשחרור של כ-100 נשים וילדים, אחר כך ירד ל-80 ול-70, וההצעה האחרונה שלו ברוב חוצפתו הגיעה ל-50 בלבד. גם את ה-50 הוא מבקש לפרוס לפי ימים וכאוות נפשו”, אמר יהושע בסרטון שפרסם בעמוד הטיקטוק האישי שלו.

הוא הדגיש: “לישראל אסור להסכים לעסקה הזו” –  והסביר: “סינוואר מגיע כשהוא עכשיו רואה את צה”ל תוקף בעוצמה בעזה. אנשיו נהרגים, הוא מאבד מג”דים, רואה שהגענו לשיפא. צה”ל לוחץ ויושב לו על הצוואר. האוכלוסייה שלו בורחת לדרום והוא רואה את המשבר ההומניטרי. הדבר היחיד שהוא צריך עכשיו זה הפסקת אש והוא רוצה חמישה ימים של הפסקה כזו.

“הפסקת אש ארוכה עלולה להביא לסוף המלחמה”, הזהיר יהושע. “הלחץ הבינלאומי על מדינת ישראל יגבר. אנחנו לא נוכל להרשות לעצמנו לעצור את זה בשלב הנוכחי. יש לנו עוד המון חטופים בידי חמאס. אנחנו חייבים להשיג עסקה אחת כוללת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות