גופת החיילת נועה מרציאנו הי”ד שנחטפה חולצה מעזה

גופתה של חללת צה"ל, רב"ט נועה מרציאנו הי"ד, ששירתה כתצפיתנית ונחטפה לרצועה ב'שבת השחורה' בידי חמאס, חולצה בידי כוח צה"ל ממבנה סמוך לבי"ח שיפאא', בזכות מידע ממוקד של שב"כ, שהוביל את הכוחות למיקום המדויק בו אותרה • ביום שני חמאס פרסם סרטון שלה מתוך השבי
חיים טוויל
ד' כסלו התשפ"ד / 17.11.2023 08:32

צה”ל הודיע הבוקר (שישי) כי חילץ מרצועת עזה את גופתה של  התצפיתנית נועה מרציאנו הי”ד בת ה-19, שנחטפה לעזה בידי חמאס ב’שבת השחורה’.

הצבא ציין, כי גופתה חולצה על ידי כוח מגדוד 603 מצוות קרב חטיבתי 7, ממבנה סמוך לבית החולים שיפאא׳, וכי היא כבר נמצאת בישראל.

“לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, הודיעו אמש נציגי צה״ל למשפחתה של רב”ט נועה מרציאנו ז״ל, חללת צה״ל שנחטפה בידי ארגון טרור, על כך שגופתה חולצה והוחזרה לשטח מדינת ישראל”, נמסר מצה”ל. “צה״ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה. המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת החטופים הביתה”.

מהשב”כ נמסר, כי מידע ממוקד ומדויק של השירות הוא שהוביל את הכוחות למקום הימצאה של גופת החיילת. “המידע המודיעיני הממוקד של שב”כ, הכווין את כוחות צה”ל למיקומה המדויק של גופתה, אשר אפשר את חילוצה על ידי כוח צה”ל והבאתה לקבורה בישראל.

“צה״ל ושב”כ משתתפים בצער המשפחה וימשיכו לפעול יחד עם שותפיו במערכת הביטחון לאיתור והשבת החטופים הביתה”.

אתמול, בצעדת משפחות החטופים, שהגיעה לבית משפחתה של נועה במודיעין, אמרה אימה: “תודה למשפחה החדשה שלי מטה משפחות החטופים. הייתי אמורה להיות חלק מהצעדה אבל חסכו לי כמה קילומטרים. קשה לדבר על נועה בלשון עבר. נועה ילדה של אור ואהבה עם עיניים טובות שמספרות סיפור של נתינה, של חיוך שלא נגמר. המאבק על נועה והחזרה שלה לא נגמר. אין לי קבר. אמרו לי שאני יושבת שבעה ואפילו לא עשיתי הלוויה שראויה לה”.

ביום שלישי השבוע התיר דובר צה”ל לפרסום כי נקבע מותה של רב”ט נועה מרציאנו הי”ד, בת 19 ממודיעין, ששירתה כבקרית איסוף יבשתי בגדוד 414 בחיל הגנת הגבולות, ונחטפה בידי החמאס. “צה”ל יחד עם כל הגופים ימשיך ללוות את משפחת מרציאנו, כמו גם את כל משפחות החטופים והנעדרים”, מסר דובר צה”ל.

זאת, לאחר שחמאס פרסם סרטון שלה מתוך השבי יום קודם לכן.

גופתה של מרציאנו הי”ד היא השנייה שחולצה מהאזור הסמוך לבית החולים שיפאא’. אמש הודיע דובר צה”ל כי גופתה של יהודית וייס הי”ד, בת 64 מקיבוץ בארי שנחטפה מביתה ב-7 באוקטובר – אותרה בעזה, סמוך לבית החולים. במערכת הביטחון מעריכים שהיא נלקחה מקיבוץ בארי בחיים ונרצחה על ידי שוביה.

הודעה נמסרה למשפחתה, והגופה הובאה לקבורה בשטח ישראל.

מי שמצא וחילץ את גופתה של יהודית הם לוחמי גדוד 603 מצוות קרב חטיבתי 7. במבנה בו נמצאה נמצאו גם ציוד צבאי ואמצעי לחימה מסוג קלאצ׳ניקוב וטיל RPG.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות