ישראל: נכניס שתי מיכליות סולר ביממה לעזה “כדי למנוע מגפות”

השר בצלאל סמוטריץ' דורש לשנות את הרכב קבינט המלחמה: "לא אסכים להדרתי מקביעת מדיניות המלחמה" • ראש המל"ל צחי הנגבי קיים מסיבת עיתונאים - עם כניסת השבת • דיווח: חוסל יו"ר הפרלמנט של חמאס • חוסלו שני מחבלים שירו לעבר לוחמים ליד חברון •  עדכונים שוטפים
חרדים 10
ד' כסלו התשפ"ד / 17.11.2023 02:48

היום ה-42 למלחמה: צה”ל מעמיק גם הלילה (שישי) את האחיזה שצפון הרצועה ופועל נגד תשתיות טרור בעזה. בקבינט המלחמה דנים האם לקבל את העסקה המצומצמת שמציע חמאס לשחרור רק 50 נשים וילדים או להתעקש על עסקה הכוללת את כולם.

עדכונים שוטפים:

15:55 – בעקבות הביקורת הקשה על העברת הדלק לרצועה – ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני במוצאי השבת.

15:40 – השר מיקי זוהר וח”כ צבי סוכות הגיעו לצעדת משפחות החטופים בדרך לירושלים. הנוכחים קראו לעבר השר: “בושה, תלך מפה, תיקחו אחריות”. ממטה משפחות החטופים נמסר: “נציגות המשפחות הודתה לשר זוהר על הגעתו לצעדה, וכל נציג שיגיע יתקבל באופן מכובד. המשפחות מבקשות מהמשתתפים לכבד את נוכחות נבחרי הציבור”.

פעילי מחאה שהיו במקום תקפו באלימות את חבר הכנסת צבי סוכות, עד שכוח משטרה הגיע למקום וחילץ אותו לרכבו.

15:35 – אחרי הביקורת על הכנסת הדלק לעזה: ראש המל”ל צחי הנגבי יקיים מסיבת עיתונאים בשעה 16:15 – עם כניסת השבת.

15:15 – שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ דורש לשנות את הרכב קבינט המלחמה, בעקבות האישור הישראלי להכנסת דלק לרצועת עזה. “ההחלטה על הכנסת דלק תמוהה ביותר. זו החלטה שיורקת בפרצופם של חיילי צה”ל, החטופים ובני משפחותיהם”, כתב לראש הממשלה נתניהו. “לא אוכל להסכים עם הדרתי מקביעת מדיניות המלחמה”.

13:45 – שר האוצר סמוטריץ’ ביקר בחריפות את ההחלטה: “טעות קשה ומנוגדת להחלטת הקבינט. זה משדר חולשה, להכניס חמצן לאויב”. השרה מירי רגב פנתה לראש המל”ל: “כנס מיידית את הקבינט המורחב. אין לקבינט המלחמה סמכות לאשר זאת”. גם ח”כ  אלקין תקף: “קו אדום שנחצה פעם אחת ייחצה שוב ושוב. כניעה ללחץ והסכמה לכניסת דלק לרצועה ללא שום תמורה בשחרור חטופים זאת טעות קשה!”.

13:30 – ישראל החליטה להכניס שתי מיכליות סולר ביממה לעזה: “כדי למנוע מגפות”. גורם מדיני הסביר כי מדובר בהמלצה של צה”ל והשב”כ שאישר קבינט המלחמה פה אחד וכי הסולר יוכנס לרצועה לבקשת ארה”ב, עבור צרכי האו”ם – לתמיכה בתשתיות מים וביוב וכדי למנוע מגפות. הגורם הסביר כי “פעולה זו מאפשרת לישראל את המשך מרחב התמרון הבינלאומי הדרוש לחיסול החמאס. המיכליות יעברו דרך מעבר רפיח, באמצעות האו”ם, לאוכלוסייה האזרחית בדרום רצועת עזה ובלבד שלא יגיע לחמאס”.

13:20: פצצות מרגמה שוגרו לעבר ערב אל-עראמשה ובאדמית שבגליל המערבי.

12:40 – עדי, אימה של נועה מרציאנו, שגופתה אותרה ביממה האחרונה בעזה ספדה לה בלוויתה: “כמה שזה נשמע מוזר היום סוגרים מעגל – מצאנו נחמה את כאן איתנו. היית הרבה יותר צנועה – לא היית רוצה הלווייה גדולה כזו. את נחה עכשיו, אנחנו לא נעצור. את נותנת לנו תקווה וכוח, וזה הזמן לומר – תודה למשפחתי היקרה לחברים שלך ושלנו ולעם הנפלא הזה”.

11:41 – מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו שורת מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, תשתית טרור, מחסן אמצעי לחימה ומבנה צבאי. בנוסף, צה”ל תקף חוליית מחבלים שזוהתה בשטח לבנון במרחב ערב אל-עראמשה. כמו כן, זוהו כמה שיגורים לעבר המרחבים מלכיה ומנרה, צה”ל תוקף את מקורות הירי.

11:35 –  דיווח של העיתון הפלסטיני אל קודס: בכיר חמאס אחמד בחר, ראש המועצה המחוקקת של חמאס בעזה וחבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור, חוסל בתקיפה אווירית של צה”ל בעזה. בחר מהווה אחד מעמודי התווך המדיניים של חמאס בעזה.

10:50 – טיל נ”ט נורה משטח לבנון לגזרת מלכיה.

10:45 – עקב אירוע ביטחוני ברכס רמים, נסגר לתנועה הכביש העולה מצומת כ”ח לכיוון ההר וכן צומת הכניסה לרמות נפתלי – לכל הכיוונים.

10:20 –  שני מחבלים הגיעו ברכב לצומת הזית, סמוך לחברון, התנגשו בבטונדה  ואחד מהם  יצא מהרכב וירה לעבר כוחות הביטחון שפעלו במקום. הלוחמים, מגדוד מילואים 8106 השיבו בירי וחיסלו את שני המחבלים. הכוחות החרימו את הנשק מסוג קרלו ממנו בוצע הירי. אין נפגעים לכוחותינו.

10:00 –  כתב אישום הוגש לבית המשפט המחוזי לנוער בת”א נגד שני קטינים בני 14, תושבי אום אל-פחם, לאחר שתכננו לבצע פיגוע דקירה נגד חייל צה”ל. הפרקליטות ביקשה לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים.

09:30 – על פי דיווחי פלסטינים, חוסל המחבל חאלד אבו-הילאל יחד עם בנו בתקיפה על ביתו בשכונת שייח’-רדואן שבעזה. בעבר שימש כפעיל פת”ח שערק לחמאס וניסה למשוך עוד פעילים במסגרת תנועה בשם “פתח אל-יאסר”. לבסוף שימש כמנהיג ארגון אחר בשם “אל-אחראר”.

09:20 – דיווח באזרבייג’אן: כוחות הביטחון עצרו אדם חמוש באקדח שככל הנראה תכנן לבצע פיגוע בשגרירות ישראל בבירה באקו. על פי ההודעה שפורסמה, הוא עקב אחר בניין השגרירות במשך תקופה ממושכת.

09:00 –  כוחות הביטחון עצרו הלילה 21 מבוקשים ברחבי פיקוד המרכז, שישה מתוכם משויכים לארגון הטרור חמאס. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1,750 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,050 מהם משוייכים לארגון הטרור חמאס.

09:00 – מאות כלי נשק חדשים מדגם תואם M4 אמריקני חולקו לעשרות כיתות כוננות בשדרות, בישובי עוטף עזה ופיתחת ניצנה ובמשרד הביטחון וצה”ל נערכים לחלוקת מאות נשקים נוספים וציוד מיגון אישי הכולל אפודים וקסדות. מדובר בחלק מתוכנית לגיבוש מערך הגנה חדש בישובים סמוכי הגבול, שבמסגרתה יהיה עיבוי משמעותי של כיתות הכוננות והאמצעים שיועמדו לרשותן. בהמשך גם יחולק מיגון אישי הכולל אפודים קרמיים וקסדות.

08:35 – צה”ל המשיך לפעול הלילה ברצועת עזה: לוחמי צה”ל חיסלו מחבלים שהסתתרו בבית ספר ואיתרו רקטות עתירות משקל וכטב”מים, במוצב הג’יהאד האסלאמי פלסטיני בצפון הרצועה. מטוסי קרב של צה”ל תקפו מטרות טרור בשטח הרצועה

08:31 – צבע אדום בנירים שבעוטף עזה.

צילום: דובר צה”ל

07:47 – אחרי כ-15 שעות ללא אזעקות: צבע אדום בכפר עזה ובסעד.

07:25 – גופתה של התצפיתנית נועה מרציאנו הי”ד חולצה ממבנה סמוך לשיפא והובאה לישראל.

07:00 – מבצע גדול בג’נין: חמישה מחבלים חוסלו, 8 מבוקשים נעצרו. בין המחבלים שחוסלו גם בהא אל-לחלוח, מראשי חטיבת ג’נין בג’יהאד האסלאמי. בין המבוקשים, נעצר קאסם ג’ברי, פעיל בגדוד של מחנה הפליטים ג’נין.

06:45 – כוחות צה”ל מיפו את בחברון את בתי המחבלים שביצעו את פיגוע הירי במחסום כביש המנהרות אתמול.

02:50 – ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון לרשת CBS האמריקנית כי ישראל עושה כל שביכולתה כדי לחלץ אזרחים מכלל סכנה בזמן שהיא נלחמת בחמאס ברצועת עזה, כולל פיזור כרוזי אזהרה, אך ניסיונותיה למזער נפגעים ‘לא צלחו’. הוא נשאל אם הרג אלפי פלסטינים בעזה יתדלק דור חדש של שנאה, ואמר כי “כל הרג של אזרחים הוא טרגדיה”.

02:07 – כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד “מטרות אויב” באזור דמשק. מאוחר יותר צבא סוריה הודיע כי כוחות ההגנה האווירית יירטו טילים ישראליים שנורו מאזור רמת הגולן לכיוון הבירה דמשק. לפי הודעת הצבא הסורי, רוב הטילים יורטו אך חלקם גרמו לנזק.

01:10 – שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם השר בני גנץ ודן עמו במאמצים להגביר ולהאיץ את מעבר הסיוע ההומניטרי לעזה. לפי הודעת מחלקת המדינה, השניים דנו במאמצים למנוע את התרחבות הסכסוך ולהבטיח את שחרור החטופים. בלינקן הדגיש גם את הצורך הדחוף בצעדים להורדת המתיחות ביו”ש  ולעצירת מה שכינה “העלייה ברמות האלימות מצד מתנחלים” – שקר עליו חוזרים במחלקת המדינה שוב ושוב.

01:10 – כאן חדשות: גורמים בין-לאומיים בוחנים אפשרות להכניס דלק לרצועת עזה עבור הגנרטורים שמאפשרים את פעילות רשתות הסלולר והאינטרנט ברצועה.

הדבר ידרוש הסכמה ישראלית, ואם ישראל תיענה לבקשה תהיה זו הפעם השנייה שבה מוכנס דלק לרצועה בתוך שבוע, כשרק ביום רביעי הועברו דרך מעבר רפיח 24 אלף ליטרים של סולר למשאיות של אונר”א.

00:15 – שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם שר החוץ  המצרי סאמח שוקרי על המאמצים להגדיל את הסיוע ההומניטרי שניתן לפלסטינים. בלינקן חזר על החשיבות של צעדים קונקרטיים למזעור הפגיעה באזרחים פלסטינים בעזה. בשעות הלילה נכנסו 144 משאיות של ציוד הומניטרי לרצועת עזה דרך מעבר רפיח. המשאיות כוללות מזון, מים, ציוד רפואי וציוד נוסף.

00:01 – מקורות פלסטינים: חילופי אש בין כוחות צה”ל למחבלים חמושים בג’נין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות