ראש הישיבה מגור ביקר הגבאי שנאבק במחבלים וידיו נקטעו • צפו

בביקורו השבוע בפלורידה סיפר הגר"ש אלתר על ר' עמיחי שיינדלר, גבאי בית הכנסת בישוב 'כרם שלום', שנאבק במשך שעות עם המחבלים וידיו נקטעו - אך בקשתו היתה להניח תפילין דר"ת  • עם שובו לארץ, ביקר אצלו ראש הישיבה ב'שיבא' • צפו בתיעוד
יוסף גרינבוים
ד' כסלו התשפ"ד / 17.11.2023 01:03

ידיו אמונה: בביקורו לפני שבוע בפלורידה, שם קיים מסע חיזוק, סיפר הגר”ש אלתר, ראש הישיבה מגור –  שהתבקש לחזק את הציבור המקומי – בסיפור אליו נחשף.

“גבאי בית הכנסת בישוב כרם שלום נאבק במשך שעות עם המחבלים שניסו לפרוץ לביתו. הוא החזיק את ידית דלת הממ”ד במשך שעות, והמחבלים השליכו לבנת חבלה על הדלת וידיו נקטעו. אך מה הוא מבקש? שיוכל להניח תפילין דרבינו תם”.

השבוע היה לסיפור זה המשך. ראש הישיבה הגיע לבקר את ר’ עמיחי שיינדלר, גבאי בית הכנסת, המאושפז במחלקה השיקומית ב’שיבא’.

התברר כי שיינדלר ביקש שתי בקשות: האחת לזכות בתפילין דרבנו תם, וכן להיפגש עם הגר”ש אלתר – שלתורתו נחשף בשנים האחרונות.

הבקשות הועברו בידי הרב שלמה רענן, יו”ר ‘איילת השחר’, המפעיל בתי כנסת וכוללים בין היתר בישובי העוטף, לידידו הנגיד רבי צבי רייזמן מלוס אנג’לס, שביקש מהגר”ש אלתר כי יבוא לבקרו.

ראש הישיבה, שעמד ערב נסיעתו לחו”ל למען מוסדותיו וחיזוק הקהילה היהודית בארה”ב, התרגש מאד מהסיפור – ועם שובו הביע את רצונו לבקר אצל הפצוע. למקורביו אמר ראש הישיבה, כי ישנן ברשותו את התפילין דרבינו תם של סבו ה’אמרי אמת’ זצ”ל, אותן נהג בנו, הרבי ה’פני מנחם’ זצ”ל, להניח פעמיים בשנה בלבד.

“אני”, אמר ראש הישיבה, “חושש ואיני מעז להניחן כלל, שכן איני ראוי לתפילין הללו. אך יהודי כמו ר’ עמיחי זכאי לכך”. בסופו של דבר הסדיר הרב רענן תפילין מהודרות לעמיחי.

השבוע הגיע הגר”ש לבקרו במחלקה, כשאל ראש הישיבה נלווה הרב נחמן וידיסלבסקי, מנכ”ל מוסדות ‘פני מנחם’. במהלך השיחה הארוכה ביטא ראש הישיבה את התרגשותו ואמר כי “ויהי ידיו אמונה – מהידיים שלך אפשר ללמוד אמונה”.

בהמשך שוחחו אודות קשר של תפילין, כיצד ידליק נרות חנוכה, כאשר עמיחי מספר כי ביקש מהפיזוטרפיסטים שיאמנו אותו להדליק נר חנוכה. ראש הישיבה נחנק ואמר, כי “מצוה לפרסם” שאלו הם בקשות של יהודי במצב כזה וכל כולו אמונה, וכן דנו האם עליו לברך ‘שהחיינו’ עם הנחת התפילין דר”ת.

לאחר ששמע כי הגר”י זילברשטיין הורה שלא יברך, אמר הגר”ש שהוא מעז לחלוק ולדעתו ניתן לברך: “אמנם לא בגלל ברכת המצוות, אך בגלל השמחה. כפי שמברכים על בגד או כלי חדש”.

ראש הישיבה התייחס לפציעתו של עמיחי: “זה לא כאב פרטי ולא ארוע פרטי. הארוע הזה הוא ארוע של כלל ישראל. אבל אנו יודעים שהקב”ה מנהל ומכוין”.

בסיום הביקור העניק ראש הישיבה לפצוע ספר תהלים וכתב הקדשה אישית ‘לאות ידידות’. כן דיווח הרב וידסלבסקי על שיחה שקיבל מתורם בחו”ל המבקש להכניס ספר תורה לבית הכנסת של עמיחי, בישוב ‘כרם שלום’.

עמיחי שאל האם ראש הישיבה יוכל לכבד את המעמד בהשתתפותו והוא השיב: “בודאי, אשתדל מאד”.

לאחר שנודע למאושפזים במחלקה על בואו של ראש הישיבה, התבקש הגר”ש אלתר  לבקר גם בחדריהם של פצועים נוספים, והוא פנה, בליוויו של מנהל המחלקה פרופ’ ברזל ואיש החסד שוקי בריף, למספר פצועי צה”ל כשהוא יושב ליד מיטתם, משוחח עמם ומברכם.

בין היתר ביקר אצל מפקדים בכירים שנפצעו ואשר אחת היתה בקשתם בפיהם:  שיחלימו מהר, כך שיוכלו לשוב ולהילחם בקרב המתנהל נגד החמאס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות