מכה דרמטית לחמאס? “פגענו בבכירים מאוד והם מנסים להסתיר”

שני מתחמים תת־קרקעיים הותקפו בזמן ששהו בהם ארבעה בכירי חמאס: "תת-הקרקע שבו שהו בשתי התקיפות נפגע באופן קשה מאוד" • בין הבכירים: אחמד ר'נדור - מח"ט החטיבה הצפונית ואיימן סיאם ראש מערך התלול מסלול • ר'נדור הוא מ'החמישיה הפותחת' של המסומנים לחיסול
חרדים 10
ד' כסלו התשפ"ד / 16.11.2023 22:45

צה”ל חשף הערב (חמישי) כי שני מתחמים תת־קרקעיים של חמאס, בהם שהו בכירים בצמרת הזרוע הצבאית גדודי א־זאדין אל־קסאם, הותקפו בימים האחרונים.

“פגענו בבכירים מאוד בחמאס והם מנסים להסתיר זאת. בוצעו שתי תקיפות על מתחם תת-קרקעי ובו בכירים בהנהגה המדינית”, אמר דובר צה”ל דניאל הגרי.

המשמעות היא כי יתכן שבפעולה זו חוסל מפקד החטיבה הצפונית של חמאס, אחמד ר’נדור, שנמצא בראש רשימת החיסול של מערכת הביטחון – והיה אחד מ’החמישייה הפותחת’ של חמאס. לפי דיווחים היו ניסיונות לבצע נגדו סיכול ממוקד כבר בעבר.

“בימים האחרונים התפרסמו דיווחים על כמה תקיפות משמעותיות של צה”ל”, אמר הגרי. “בשלב זה ניתן לומר שאכן בוצעו שתי תקיפות עוצמתיות על שני מתחמים תת־קרקעיים שונים. באחד מהם הסתתרו כמה מפקדים בכירים, ביניהם אחמד ר’נדור – מח”ט החטיבה הצפונית ברצועה ואיימן סיאם ראש מערך התלול מסלול של חמאס.

“בחמאס מנסים להסתיר את תוצאות התקיפה. לא אוכל בשעה הזאת להרחיב מעבר לכך – אולם ניתן לומר בוודאות כי תת-הקרקע שבו שהו בשתי התקיפות נפגע באופן קשה מאוד”.

שני בכירים נוספים שהזכיר דובר צה”ל ושהו במתחם תת-קרקעי שהותקף הם רוחי מושתהא, חבר הלשכה המדינית של חמאס, ועיסאם דעליס, שכיהן כראש ממשלת הצללים של חמאס בעזה.

על פי דיווח ב’אילאף’ הסעודי שלשום, חמאס מסתיר במכוון את האמת לגבי מותם של מפקד החטיבה הצפונית אחמד ר’נדור, מפקד המערך הרקטי איימן סיאם, וחבר הלשכה המדינית בעזה רוחי מושהתא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות