מגזין פורבס חושף: מי האיש העשיר ביותר באמריקה?

הפתעות גדולות לא נרשמו בצמרת הרשימה הכוללת את ביל גייטס, וורן באפט, ולארי אליסון היהודי • יהודי נוסף, מייקל צוקרברג הגדיל את הונו ב-15 מיליארד דולר מהשנה האחרונה • וכמה נשים ברשימה?
אליעזר היון
ה' תשרי התשע"ה / 29.09.2014 17:19

השאלה מי האיש העשיר ביותר באמריקה, לא מקבלת השנה תשובה שונה משמעותית מ-21 השנים האחרונות: ביל גייטס עומד, עדיין, בראש הרשימה עם רכוש המוערך ב-81 מיליארד דולר, שזו עלייה של 9 מיליארד דולר מהשנה האחרונה. כך מפרסם מגזין פורבס.

לרשימה שעורך המגזין זו השנה ה-33 נכנסים 400 מאושרים, וממנה עולה כי השנה האחרונה היטיבה עם עשירי ארצות הברית וכי רף הכניסה לרשימה הנכספת הפך לגבוה מאי-פעם.

הסכום הכולל של כלל 400 המיליארדרים של פורבס עומד על 2.29 טריליון דולר שהם 270 מיליארד דולר יותר מהשנה האחרונה. כדי להיכנס לרשימה השנה נדרש מן המועמדים להיות בעלי הון של 1.55 מיליארד ומעלה.

אחרי ביל גייטס מופיע, גם באופן לא מפתיע, וורן באפט, נשיא בית ההשקעות ברקשייר האת’ווי. הוא מחזיק ‘רק’ ב-67 מיליארד דולר, 8.5 יותר מן השנה האחרונה.

במקום השלישי נציגות יהודית: מנכ”ל אוראקל לארי אליסון. לרשותו עומדים 50 מיליארד דולר.

במקום ה-11 נמצא יהודי נוסף – מארק צוקרברג מייסד ‘פייסבוק’ עם 34 מיליארד דולר, והוא הוסיף לכיסו 15 מיליארד דולר מהשנה האחרונה. 

נתונים נוספים: 303 מתוך הרשימה הגדילו את הונם בשנה האחרונה, רק 36 הפסידו כסף השנה. 26 נפלטו מן הרשימה ושישה מתו.

האשה הצעירה ביותר היא אליזבת הולמס המחזיקה הון של 9 מיליארד דולר.

ברשימה כולה נמצאות רק 47 נשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות