סמוך לשיפא: גופתה של החטופה יהודית וייס הי”ד חולצה מעזה

כוחות צה"ל איתרו את גופתה של יהודית וייס הי"ד, חולת סרטן בת 64, תושבת קיבוץ בארי, במבנה סמוך לבית החולים שיפאא' • בעלה שמוליק הי"ד נרצח בטבח שביצעו מחבלי חמאס • לצה"ל היה מודיעין על מקום הימצאה של יהודית הי"ד • דובר צה"ל: "נרצחה על ידי מחבלים ברצועה"
חיים טוויל
ג' כסלו התשפ"ד / 16.11.2023 20:29

גופתה של החטופה יהודית וייס הי”ד, תושבת קיבוץ בארי, חולצה על ידי כוח צה”ל ממבנה סמוך לבית החולים שיפא ברצועת עזה לשטח מדינת ישראל.

במבנה בו נמצאה גופתה של יהודית הי”ד, בת 64,  נמצאו גם ציוד צבאי ואמצעי לחימה מסוג קלאצ’ניקוב וטיל RPG.

לצה”ל היה מודיעין על מקום הימצאה של יהודית, ולפי הערכות היא נלקחה לרצועה כשהיא בין החיים.

לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו נציגי צה”ל ומשטרה למשפחתה את הבשורה הקשה על קביעת מותה.

דובר צה”ל אמר הערב: “כוחות צה”ל חילצו את גופתה של יהודית וייס זכרונה לברכה, שנחטפה מביתה מקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר לרצועת עזה. בעלה שמוליק, זכרונו לברכה, נרצח על ידי המחבלים באותה השבת במתקפה הרצחנית. גופתה של יהודית, זכרונה לברכה, אותרה על ידי כוחות מחטיבה 7 כאשר סמוך לבית החולים שיפא’א, כאשר ליד גופה נמצאו אמצעי לחימה של המחבלים שהחזיקו ביהודית.

“זו דוגמה אחת לפעילות המבצעית של לוחמי צה”ל לחילוצם של החטופות והחטופים. לצערנו, יהודית נרצחה על ידי המחבלים ברצועת עזה, ולא הספקנו להגיע אליה בזמן. יהודית תובא לקבורה בקבר ישראל. נציגי צה”ל מסרו את ההודעה למשפחתה, ואנחנו מחזקים אותם בשעות הקשות האלו”.

שמוליק וייס הי”ד, בעלה של יהודית, נרצח בשבת השחורה בידי מחבלי חמאס.

בני הזוג היו הורים לחמישה ילדים, ארבעה מהם התגוררו  יחד עם הנכדים בקיבוץ בארי.

יהודית נחטפה לעזה, שלושה חודשים אחרי שאובחנה כחולת סרטן, ועוד הספיקה לפני החטיפה לעבור ניתוח להסרת גידול. כיוון שנחשבה חטופה עד כה, משפחתה הביעה את דאגתה ממצבה הרפואי שכן היא נזקקה לתרופות ולטיפולים נגד המחלה.

לפי חדשות 12, יהודית הוגדרה כחטופה בשל האיכון הטלפוני שלה ברצועת עזה. בנה דניאל ניצל מהתופת. בבית המשפחה נמצא מסמך של מחבלי חמאס ובו רשימה של משפטים בערבית והאופן שבו יש להגות אותם בעברית כמו – “אני ארצח אותך”, “תוריד את המכנסיים”, “אתה שבוי” ועוד.

בצה”ל אמרו: “המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת החטופים הביתה. צה״ל פועל באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים לצורך עמידה במשימות אלה, ולא נרפה עד להשלמתן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות