נהרג בפיגוע ירי במחסום המנהרות: רב”ט אברהם פטנה בן 20 מחיפה

רב"ט אברהם פטנה הי"ד בן 20, מחיפה, לוחם בגדוד ארז, חיל המשטרה הצבאית - נפל בפיגוע הירי במחסום המנהרות בדרום ירושלים • את הפיגוע ביצעו שלושה מחבלים מחברון, שהגיעו ברכב ופתחו באש • הכוחות בשטח הגיבו - וחיסלו אותם
חיים טוויל
ג' כסלו התשפ"ד / 16.11.2023 18:11

רב”ט אברהם פטנה הי”ד בן 20, מחיפה, לוחם בגדוד ארז, חיל המשטרה הצבאית, נפל היום (חמישי) בפיגוע הירי במחסום המנהרות בירושלים.

חמאס נטל הערב אחריות על הפיגוע, בו נפצעו חמישה בני אדם נוספים, בהם צעירה כבת 20 וגבר כבן 32 באורח בינוני. לבית החולים הדסה עין כרם פונו שלושה פצועים, אחד באורח קל עד בינוני והשניים הנוספים קל.

שלושת המחבלים הגיעו ברכב מאזור חברון, זינקו מהרכב ופתחו בירי לעבר האנשים ששהו במחסום.

כוחות הביטחון שהיו בשטח הגיבו וחיסלו את המחבלים. תחילה נבדק חשד שהמחבלים הטמינו מטען חבלה במכוניתם, אך חבלני המשטרה שללו זאת.

ברשותם וברכב שבו הגיעו נמצאו שני רובי M-16, שני אקדחים, מאות כדורים לנשק, עשר מחסניות מלאות בכדורים, שני גרזנים, תמרים ועם לבוש דמוי מדי צה”ל. הם גם הציבו לוחיות רישוי מזויפות ישראליות על הרכב שאיתו הגיעו. גם בטבח ב-7 באוקטובר המחבלים הביאו איתם תמרים, כחלק מהכוונה לשהות זמן ממושך בשטח ישראל.

מהשב”כ נמסר,  כי המחבלים אשר ביצעו את פיגוע הירי הם עאבד אל קאדר קוואסמה, בן 26, מחבל חמאס מחברון. אביו הוא עבדאללה קוואסמה, ששימש כראש הזרוע הצבאית של חמאס בחברון וחוסל בשנת 2003.

חסן מאמון קפישה, בן 28, מחבל  חמאס מחברון. דודו הוא אימן קפישה אשר גורש ב-2011 לתורכיה.

מחבל נוסף, טרם אומתה זהותו באופן ודאי.

המפכ”ל, רב-ניצב יעקב שבתאי, אמר: “הם התכוונו לבצע טבח, פיגוע בהיקפים אחרים לגמרי. גם התמרים שאותרו ברשותם מעידים על כך”.

לפי הערכות שב”כ והמשטרה, כוונת המחבלים הייתה להגיע לירושלים – ושם לבצע את הפיגוע. גורם במשטרה העריך: “אם הכוח לא היה עוצר את הרכב לבדיקה – הם היו מגיעים לירושלים”.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג’מן, אמר:  “מצאנו תחמושת נוספת ועוד אמצעים. שניים מהם תושבי חברון – ואנחנו ממשיכים את הטיפול באירוע. אני מניח שהייתה להם כוונה להיכנס לירושלים”. הוא התייחס למתיחות בגזרה בצל המלחמה ואמר: “זה ברור שהמוטיבציה קיימת”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות