צה”ל: מצאנו על מחשבים בשיפא תמונות חטופים שצולמו בעזה

דובר צה"ל לתקשורת הזרה חשף לרשת BBC: "מצאנו בבית החולים שיפא מחשבים וציוד נוסף שיכולים לשפוך אור על מצב החטופים" • "המחשבים מכילים תמונות וסרטונים של החטופים שצולמו לאחר שנחטפו לעזה" • " חמאס ראו שאנחנו מגיעים, זה אילץ אותם להשאיר דברים מאחור"
חרדים 10
ג' כסלו התשפ"ד / 16.11.2023 14:38

דובר צה”ל לתקשורת הזרה, יונתן קונריקוס, סיפר לצוות BBC כי על מחשבים ניידים בבית החולים שיפאא’ נמצאו תמונות וסרטונים של חלק מהחטופים  – שצולמו לאחר שנחטפו לעזה.

במהלך הסיור בבית החולים הראה הדובר לצוותי תקשורת זרה גם איך הוסתרו תיקי נשקים מאחורי מכשיר MRI, לצד מפות של מנהרות בית החולים.

הוא הוסיף, כי מהממצאים עולה שמחבלי חמאס היו במקום ימים ספורים לפני השתלטות צה”ל על בית החולים.

לדבריו, “זה רק קצה הקרחון. חמאס לא כאן כי הם ראו שאנחנו מגיעים. כנראה זה אילץ אותם להשאיר דברים מאחור. ההערכה שלנו שיש עוד הרבה דברים”.

כוחות שלדג וכוחות נוספים בהובלת אוגדה 36, ממשיכים לפעול במרחב בית החולים, שמהווה קומפלקס שמורכב מכמה מבנים והוא בית החולים הגדול ברצועה.

בצה”ל מדגישים כי הכוחות עוברים מבנה אחר מבנה וסורקים קומה-קומה. כל זאת, בזמן שבמקום יש עדיין מאות של חולים ואנשי צוות רפואי.

הפעילות מתנהלת תוך ביצוע הערכת מצב בשטח ותחקור שמתנהל במקום. עד כה לא נפגע אף איש צוות רפואי או חייל צה”ל בפעילות.

כוחות צה”ל פועלים מתוך הבנה כי יש עוד תשתיות טרור רבות במרחב הקומפלקס שמוטמנות היטב.

כבר כעת, לאחר סריקה של חלק מהבניינים אותרו אמצעי לחימה, חומרי מודיעין ובכלל זאת מידע הקשור ל-7 באוקטובר, טכנולוגיות צבאיות וציוד צבאי, מפקדות, אמצעי קשר – כולן של חמאס.

לפי צה”ל, בסריקות אותרו אמצעים טכנולוגיים, לרבות מחשבים עליהם נמצא מידע ותיעוד הקשורים לחטופים. האמצעים הועברו לבדיקה וחקירה.

“יש לזכור שחמאס, מרגע חשיפת בתי החולים לפני מספר שבועות, עמל על מנת להחביא תשתיות טרור ולהסתיר ראיות. זו פעילות מורכבת, מתמשכת ומתפתחת אשר מובלת על ידי יחידה מיוחדת. מגלים כל הזמן מידע חדש”, אומרים בצה”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות