מועצת הביטחון הצביעה בעד הפוגה הומניטרית בעזה: ארה”ב נמנעה

מועצת הביטחון קראה להפוגה הומניטרית ולשחרור החטופים • משרד החוץ: "אין הפוגות כל עוד יש ישראלים בידי חמאס" • השגריר ארדן: "מצער שהמועצה ממשיכה להתעלם, לא לגנות או אפילו להזכיר את הטבח"
אריה ריבקינד
ג' כסלו התשפ"ד / 16.11.2023 00:59

מועצת הביטחון של האו”ם אימצה הערב (רביעי) הצעת החלטה שהגישה מלטה וקוראת להפוגה הומניטרית מיידית של כמה ימים ברצועת עזה, על מנת לספק לה סיוע הומניטרי.

בדקתם אם מגיע לכם הקלות של רשות המסים בשל ‘חרבות ברזל’?

ההחלטה גם קוראת להשיב באופן מיידי וללא תנאים את כל החטופים הישראלים מהרצועה. שתים עשרה מדינות תמכו בהצעה. ארה”ב נמנעה וכמוה נהגו גם בריטניה ורוסיה.

משרד החוץ הגיב להחלטה: “ישראל קוראת למועצת הבטחון ולקהילה הבינלאומית לעמוד בתוקף על שחרור כל החטופים הישראלים במהירות כפי שההחלטה קובעת.

“ישראל מצפה ממועצת הביטחון לגנות את החמאס בצורה חד משמעית ולהתייחס לצורך לייצר מציאות ביטחונית אחרת בעזה. אין מקום להפוגות הומניטריות ממושכות כל עוד 239 חטופים נמצאים בידי מחבלי החמאס”.

שגריר ישראל לאו”ם גלעד ארדן אמר: “החלטת המועצה מנותקת מהמציאות ולא תהיה לה שום משמעות בפועל – ישראל ממילא פועלת לפי החוק הבינ”ל ואילו מחבלי החמאס כלל לא יקראו את ההחלטה ולא יפעלו לפיה. מצער שהמועצה ממשיכה להתעלם, לא לגנות או אפילו להזכיר את הטבח שביצע חמאס ב-7.10 ואשר הוביל למלחמה בעזה. זה מביש!

“האסטרטגיה של חמאס היא לדרדר במכוון את המצב ההומניטרי ברצועה ולהגדיל את מספר הנפגעים הפלשתינים, כדי להפעיל את האו”ם ואת מועצת הבטחון בניסיון לבלום את ישראל. זה לא יקרה. ישראל תמשיך לפעול עד להשמדת חמאס והחזרת החטופים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות