“מהמשמעותיים של חמאס” • צפו: צה”ל השתלט על מוצב פלסטין

צה"ל כבש מוצב ממנו יצאו לפעילויות טרור • המח"ט טל אלקובי: החטיבה עשתה היסטוריה במצרים ב-1973 ועכשיו עושה זאת שוב בעזה
חיים טוויל
ב' כסלו התשפ"ד / 15.11.2023 16:48

במהלך היממות האחרונות הושלמה ההשתלטות של לוחמי צוות הקרב של חטיבת המילואים 14, בשיתוף פעולה עם לוחמי שריון והנדסה, על מוצב פלסטין בצפון רצועת עזה.

בדקתם אם מגיע לכם הקלות של רשות המסים בשל ‘חרבות ברזל’?

במקביל, הכווין הכוח כלי טיס וכוחות ארטילריה לתקיפות מהאוויר עד להשלמת ההשתלטות על המוצב.

המוצב שימש את ארגון הטרור חמאס כבסיס אימונים בו התאמנו המחבלים להוצאת פיגועים נגד אזרחי ישראל וחיילי צה״ל. למרות שהוסווה כמתקן אימונים בלבד, מהמוצב יצאו מחבלים לפעילויות טרור. כמו כן, במוצב חשפו כוחות צה״ל מנהרות טרור, מטענים ומוקשים הנועדו לפגוע בלוחמי צה״ל.

בתיעוד ממצלמות הקסדה של הלוחמים שנכנסו למוצב רואים אותם מתהלכים בין המבנים תוך חיפוי וירי על מחבלים. מדובר על מוצב שכלל כמה מבנים – שמתחתיהם חמאס כרה מנהרות טרור.

במהלך פעילות החטיבה חוסלו עשרות מחבלים, הושמדו מעל עשרות עמדות נ”ט, עמדות שיגור מרגמות, עמדות תצפית ומוסדות שלטון משמעותיים.

המוצב הזה של חמאס הוא חוליה נוספת בשרשרת של מקומות מרכזיים של חמאס שצה”ל השתלט עליהם עד כה.

“ברגע זה אנחנו נמצאים על מרחב מוצב פלסטין, אחד המוצבים המשמעותיים של החמאס – כבשנו גם אותו”, סיפר מפקד חטיבה 14, אלוף-משנה טל אלקובי. “השמדנו תשתיות אויב ומחבלים רבים. החטיבה ערוכה לכל משימה ולהמשיך להתקדם קדימה. כחטיבת מילואים, שב-1973 נלחמה על גדות התעלה וגם נכנסה פנימה בתוך מצרים – החטיבה עושה היסטוריה בפעם השנייה 50 שנה אחרי, ועושה היסטוריה כאן במרחב עזה”.

מפקד גדוד 8114, סגן-אלוף ניר הוסיף: “הגדוד התגייס ב-7 באוקטובר במצבה הרבה יותר גדולה מ-100% שלו. כל הגדוד שלו רתום למשימה. התגייסנו כמה שיותר מהר, עשינו את האימונים וממש יצאנו ללחימה עם החטיבה. מצאנו תשתיות אויב, פירים, מנהרות, אמל”ח. הכול. מה שהיה צריך לעשות נעשה והגדוד רתום מאוד למשימה ורוצה להמשיך הלאה למשימה הבאה שלו כבר. אני חושב שצריך לקחת את כל העוצמה שיש בחטיבה ובגדוד ולתת אותה קדימה להמשך הלחימה. אנחנו ערוכים ומוכנים ובאמת רוצים, אנחנו מבינים את החשיבות של זה”.

לאחר שהצטלמו בתוך הפרלמנט של חמאס, באחת התמונות המשמעותיות עד כה במלחמה – כוחות גולני פוצצו היום את הבניין שכל כולו סמל של ארגון הטרור. גם בית כלא שנמצא ברובע השלטוני של עזה, “הקריה של חמאס”, הושמד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות