זה העונש המצחיק שקיבלה הח”כית מרע”ם שאמרה: “לא שחטו תינוקות”

חברת הכנסת חטיב יאסין מרע"ם הורחקה מישיבות הכנסת והמליאה לחודש ונשלל ממנה השכר לשבועיים • על עאידה תומא סלימאן מחד"ש-תע"ל הוטלה הרחקה של חודשיים מישיבות ועדות הכנסת ושבועיים שלילת שכר
אריה ריבקינד
ב' כסלו התשפ"ד / 15.11.2023 12:38

ועדת האתיקה של הכנסת, בראשות ח”כ ינון אזולאי, הטילה סנקציות על חברת הכנסת אימן חטיב יאסין מרע”מ ועאידה תומא-סלימאן מחד”ש-תע”ל בעקבות התבטאויותיהן הקשות נגד ישראל.

בדקתם אם מגיע לכם הקלות של רשות המסים בשל ‘חרבות ברזל’?

חטיב יאסין טענה בראיון לערוץ הכנסת כי מחבלי חמאס  “לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט, ולא אנסו נשים”.  היא התנצלה מאוחר יותר ואמרה: “לא התכוונתי להתכחש למעשים הנוראיים”.

למרות זאת, ועדת האתיקה קבעה כי חטיב יאסין תורחק מהכנסת לחודש ושכרה יישלל לשבועיים.

הוועדה מצאה, כי בהתבטאותה יש משום הכחשה של הטבח וההתעללות שיש בה פגיעה קשה באמון הציבור בכנסת. כמו כן ציינו חברי הוועדה בהחלטתם כי הם מביעים את שאט נפשם וסלידתם העמוקה מההתבטאויות המבישות הללו וכואבים את הביזוי והפגיעה הקשה בכבודם של הנרצחים, קרוביהם וכל מי שנפגע מהטבח הנוראי.

תומא-סלימאן, שהאשימה את צה”ל בפשעי מלחמה והפיצה פייק ניוז הורחקה מהכנסת לחודשיים, ושכרה יישלל לשבועיים.

זאת בעקבות ציוץ שפרסמה בו טענה שלפי עדויות מבית החולים שיפא, צה”ל תוקף את בית החולים בפצצות זרחן וכי מתבצע ירי חי על העקורים במסדרונות ההומניים. את הפרסום חתמה כך: “ועדיין מתעקשים פה: הצבא ‘המוסרי בעולם’ לא פוגע בחפים מפשע ולא תוקף בתי חולים!”

כל זאת על אף שדובר צה”ל פרסם באותו הערב הודעה רשמית ולפיה צה”ל לא תוקף את בית החולים או מכתר אותו, וכי בכוונתו לסייע בפינוי מחלקת הילדים של בית החולים שיפא. חברי הוועדה הזכירו כי חברת הכנסת לא ראתה לנכון לחזור בה מההאשמות או להתנצל עליהן.

בהחלטתם מציינים חברי הוועדה, כי בתגובתה ובהופעתה של תומא-סלימאן בוועדת האתיקה היא ציינה כי הציוץ שלה הוא פרסום חוזר של עדויות ומהווה חלק מחופש הביטוי הפוליטי הרחב שנתון לחבר הכנסת.

“הוועדה סבורה כי האשמה של צה”ל בפשע מלחמה על ידי חברת כנסת, תורמת למאמציה של אויבי מדינת ישראל לפגוע בלגיטימציה של מדינת ישראל, בין אם במתכוון ובין אם לאו”.

עוד הבהירו חברי הוועדה בהחלטתם, כי “הוועדה מצרה על כך שחברת הכנסת תומא סלימאן בחרה להתבצר בעמדתה, לא חזרה בה, התנצלה או הסתייגה מדבריה, אף לאחר הודעתו הרשמית של דובר צה”ל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות