כוחות צה”ל בתוככי שיפאא’: פרטים חדשים מהמבצע בבית חולים • צפו

כוחות צה״ל ממשיכים לפעול באופן ממוקד בחלק ממרחב בית החולים שיפאא' בו הם סורקים אחר תשתיות ואמצעי טרור של ארגון הטרור חמאס • הכוחות מסרו ציוד הומניטרי והניחו אותו בכניסה לבית החולים • דיווח: "כוחות צה"ל נמצאים 'בשליטה מלאה במתחם', ועוברים חדר אחר חדר"
חיים טוויל
ב' כסלו התשפ"ד / 15.11.2023 12:27

10 שעות אחרי שהחלה הפשיטה: דובר צה”ל פרסם בצהרים (רביעי) תיעוד מהסיוע ההומניטרי בבית החולים שיפאא’, ועדכן כי הכוחות ממשיכים לבצע סריקות אחר מטעני נפץ ותשתיות טרור נוספות, במקביל לסיוע ההומניטרי.

בדקתם אם מגיע לכם הקלות של רשות המסים בשל ‘חרבות ברזל’?

בצה”ל מדגישים, כי אין שום חיכוך עם רופאים ואנשי צוות רפואי וכי תשתיות טרור ואמצעי לחימה נמצאו בתוך המתחם. עם זאת, אין כל מידע ממשי על הימצאות חטופים במתחם שיפאא’.

ברשת BBC ציטטו “עיתונאי שהיה בבית החולים” בשם חאלד, שאמר כי כוחות צה”ל נמצאים “בשליטה מלאה במתחם”, ועוברים חדר אחר חדר, קומה אחר קומה, בתוך בית החולים. “הם מתשאלים את כולם, גם את המטופלים וגם את הצוות”.

צה”ל הודיע הבוקר כי נכון לשעה 09:00, לא היו נפגעים בקרב הכוחות שפועלים בבית החולים העזתי.

חילופי אש התנהלו “בדרך למתחם”, בסמוך לבית החולים, עם מחבלים – ולפחות חמישה חוסלו. כמו כן, הופעלו מטעני חבלה לעבר הכוחות.

הכוחות מסרו ציוד רפואי, אינקובטורים ומזון תינוקות מטעם המדינה למרכז הרפואי.

בהודעת צה”ל נכתב: “צוותים רפואיים של צה”ל יחד עם חיילים דוברי ערבית נוכחים בשטח בכדי לוודא שהציוד הרפואי יגיע לאלה הזקוקים לו. הפעולה לא נועדה לפגוע בחולים, בצוותים הרפואיים ובאזרחים השוהים בבית החולים. לפעולה קדם מאמץ לפינוי בית החולים מחולים וחוסים ואף נפתח ציר מעבר מיוחד ממנו. הנהלת בית החולים עודכנה מבעוד מועד על הכניסה למתחם”.

 

בחלק מהדיווחים הפלשתיניים צוין, כי כוחות צה”ל נכנסו לכמה מבנים בקומפלקס הרפואי, ובהם מחלקת החירום והניתוחים. עוד דווח כי לאחר שהכוחות פשטו על חצרות וחלקים במתחם, הייתה יצירת קשר טלפונית עם מנהל משרד הבריאות של חמאס, מוניר אלברש, שנמצא במרכז הרפואי. הוא התבקש לרדת למקום זירת הפעילות – אך סירב.

“אני עובד כרופא ומבצע את תפקידי ולא משתף פעולה עם הכיבוש”, אמר אלברש, שבימים האחרונים הורה למנהל שיפאא’ שלא לקבל את 300 ליטר הדלק שישראל ביקשה להעביר לטובת הצוות הרפואי והטיפול בחולים.

כמו כן, דווח כי הצבא כורז לנוכחים בביה”ח להרים ידיים כחלק מהחיפושים שמתבצעים בו ושישנם תחקורים בחדרים צדדיים עם רופאים.

לפי דיווחים בעזה ישנם כלים צבאיים בסביבת ביה”ח ושעריו, ונשמעים קולות ירי ולחימה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות