גורם מדיני: מספר ימי ההפוגה תלוי במספר החטופים שישוחררו

חמינאי להנייה: לא גיליתם לנו לפני, לא ניכנס למלחמה עבורכם • גלנט: חמאס מוכן לשלם על קצת שקט • נתניהו ענה לארדואן: הוא הפציץ כפרים טורקיים בגבולות ארצו, שלא יטיף לנו מוסר • יירוט בים האדום: ספינה אמריקנית הפילה כטב"ם ששוגר מתימן • עדכונים שוטפים
חרדים 10
ב' כסלו התשפ"ד / 15.11.2023 01:59

היום ה-40 למלחמה: צה”ל ממשיך להרחיב את הפעולה הקרקעית ברצועה, לצד תקיפות אוויריות בדרום לבנון. עד כה עודכנו משפחותיהם של 239 חטופים ו-366 חללי צה”ל.

בדקתם אם מגיע לכם הקלות של רשות המסים בשל ‘חרבות ברזל’?

עדכונים שוטפים:

22:00 – גורם מדיני לכאן חדשות: מספר ימי ההפוגה באש תלוי במספר החטופים שחמאס ישחרר. לדבריו, חמאס טרם העביר רשימה של האסירים אותם הוא דורש לשחרר מבית הכלא בישראל. במסגרת העסקה, חמאס דורש לשחרר אסירות שמעורבות באופן ישיר בפיגועים נגד ישראלים. בתוך כך, הצלב האדום לא צפוי לקחת חלק במגעים לעסקה, משום שחמאס לא מאפשר לו לבדוק את החטופים.

לי חדשות 12, גורם ישראלי אמר הערב כי ישנה התקדמות. לפי אותו גורם קיימים פערים במשא ומתן, בראשם המחולקת על משך ההפוגה, אך המתווה מתקדם לחתימה ומחכה לאישור חמאס. את המתווה המסתמן הניח חמאס באמצעות קטאר, והוא מתייחס לשחרור 50 חטופים: ילדים ואימהותיהם, יחד עם אחים בוגרים על מנת לא להפריד בין המשפחות. בתמורה, בחמאס דורשים חמישה ימי הפוגה בלחימה, הכנסת דלק וסיוע הומניטרי לרצועה, ושחרור של 150 אסירות ומחבלים מעל לגיל 16 שלא רצחו.

ישראל דורשת כי הפסקת האש תחל עם פעימת השחרור הראשונה. השחרור יהיה מדורג ובפעימות שוות בכל יום. חמאס יהיה האחראי על איתור והשבת כל הילדים, ללא נעדרים. הקו האדום שהציבה ישראל: ילדים לא יופרדו מאימהותיהם. ישראל לא מסכימה להפסקת אש בזמן המשא ומתן, המתנהל מתוך הפעלת לחץ. לפי הגורם, התעקשות ישראל תקבע את הרף למשא ומתן הבא.

21:35 – הפרלמנט הבריטי דחה ברוב של 293-125 הצעה לתמוך בהפסקת אש, מוקדם יותר דחו גם הצעה מרוככת יותר לקריאה להפסקה הומניטרית ברוב של 290-183.

21:15 – מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, הצטרף לכוחות הלוחמים ברצועת עזה: “אנחנו ממשיכים ופועלים בליבת העיר עזה, בליבת בירת הטרור. אנחנו נמצאים בעומק מחנה הפליטים שאטי, עליו השגנו שליטה. כוחותינו הרגו פה מחבלים רבים, שבו רבים והרסו תשתיות רבות. במקביל לכך, נמשכת הפעולה בדרום העיר והלילה נכנסנו לפעולה ממוקדת לתוך בית החולים שיפא למול מודיעין מדויק. נמשיך ונפעל קדימה לאור התוכניות המבצעיות שלנו כדי להכות באויב”.

21:00 – לראשונה מתחילת הלחימה: צה”ל קרא לתושבים בדרום הרצועה להתפנות מבתיהם.

20:40 – הפנטגון מסר כי המל”ט ששוגר היום מתימן ויורט בים סוף על ידי ספינת המלחמה האמריקנית USS Thomas Hudner כוון ויועד לפגוע בה.

20:10 – עשרות אימהות ללוחמים שלוחמים בעזה פנו במכתב לראש הממשלה ולשר הביטחון בדרישה לעצור את הכנסת הדלקים לרצועת עזה. “אין לנו את הזכות להעדיף את חיי האויב על פני חייהם ושלומם של לוחמינו ואזרחינו”, כתבו.

20:10 – מוצב “פלסטין” שינה את שמו לזכר סרן יובל זילבר הי”ד שנפל בקרב על כיבושו.

19:15 – שר הביטחון גלנט אמר ללוחמי מילואים שלחמו בעזה: “אנחנו הולכים לכל פעולה שיכולה להביא את החילוץ של החטופים שלנו”. לדבריו, “כשאני אומר את החילוץ זאת יכולה להיות פעולה קרקעית וזה יכול להגיע ממקום אחר. רק המאמץ בלחימה מהאוויר וכמובן מהקרקע, ביחד עם הלחץ שנוצר עליהם, הוא זה שמקפיץ את הנושא של השבויים והנעדרים קדימה”.

בביקור ביחידת המילואים של בית הספר לנהיגה מבצעית, אמר גלנט: “חמאס מבין רק כוח, אם אתה לא פועל בכוח הם לא מבינים. כשאתה מתחיל לפעול בכוח פתאום יש לך מה לתת להם, ומה שאתה יכול לתת להם זה זמן קצר של שקט, וכשאתה נותן להם זמן קצר של שקט, הם מוכנים לשלם בשבילו. זה כל ההיגיון של הדבר הזה. כלומר, אתה משיג את שתי המטרות, בו זמנית.

“אני מסתכל על הפעולה של הכוחות, זה עובד ברמה מאוד גבוהה”, הוסיף גלנט. “אני מניח שאנחנו נגיע במעלה הדרך להשגה של שתי המטרות, זה לא הולך להיות קצר. מה שעשינו עכשיו בחלק מהעיר עזה, תיקחו אותו ותעתיקו אותו, 3, 4, 5 שלבים ברחבי רצועת עזה, בסופו של עניין, אנחנו לא יכולים לחיות עם האיום הזה לידנו”.

19:10 – נתניהו תקף את נשיא טורקיה ארדואן בשיחה עם הכומר פרנקלין גרהאם: “ארדואן קורא לישראל מדינת טרור אבל למעשה תומך במדינת הטרור של חמאס. הוא בעצמו הפציץ כפרים טורקיים בתוך גבולות טורקיה. לא נסכים לקבל הטפות ממנו”.

19:00 – חיזבאללה קיבל אחריות על פעולה נוספת נגד ישראל בגבול לבנון. מאז שעות הבוקר קיבל חיזבאללה אחריות על שבע פעולות נגד ישראל.

18:40 – אירוע אנטישמי בארמניה: אלמונים הציתו את בית הכנסת בבירה ירוואן. באותו בית כנסת אירע אירוע ונדליזם על רקע אנטישמי גם ב-4 באוקטובר.

18:40 – ברויטרס מדווחים כי ספינת מלחמה אמריקנית יירטה בים האדום מל”ט ששוגר מתימן.

18:25 – דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן ג’ון קירבי העניק גיבוי לפעילות ישראל בבית החולים שיפא: “אם מדברים על שיפא, אסור לשכוח את מה שחמאס עושה. הם ארגון טרור, הם מפרים את חוקי המלחמה כשהם מציבים מפקדות בבתי חולים. וככה הם מסכנים אנשים חפים מפשע. ארה”ב לא נתנה אוקיי למבצע בשיפא כי ארה”ב לא נותנת אוקיי למבצעים של אחרים”.

18:15 – ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בסוללת כיפת ברזל בדרום ובמתקן מנ”י – מרכז ניהול יירוטים. הוא קיבל סקירה ממפקד מערך ההגנה האווירית תא”ל גלעד בירן וממג”ד 947 בכיפת ברזל, סא”ל אלעד צינמן – ואמר לחיילים: “אתם עושים עבודת מלאכת קודש, להציל את אזרחי ישראל. זה ההבדל בינינו לבינם – אתם מצילים את האזרחים, והם מקריבים את האזרחים, מכניסים אותם לתוך אזור המלחמה, לא נותנים להם לצאת, מאיימים עליהם ואפילו יורים עליהם כדי שיישארו בקו הלחימה”.

18:10 – דוברו של ראש הממשלה נתניהו בשפה האנגלית מארק רגב אמר בריאיון לרשת MSNBC כי צה”ל איתר אמצעי לחימה בבית החולים. “גילינו דברים אחרים. נכנסנו לבית החולים על בסיס מודיעין לפעולה”, הוא הוסיף.

18:02 – שני לוחמי צה”ל נפצעו קשה וקל לאחר שמחבלים ירו טיל נ”ט לעבר דחפור D9 צבאי שהיה בשטח ישראל, סמוך לגדר באזור כיסופים.

17:48 – אזעקות באצבע הגליל בעקבות חדירת כלי טיס עוין.

17:40 – המדינה הראשונה שתקלוט פצועים מעזה: טורקיה תקלוט פצועים שהתפנו מבית החולים ברצועה

17:40 – דיווח ברויטרס: המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, העביר מסר למנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, כשנפגשו בטהרן: “לא אזהרתם אותנו לגבי המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר ואנחנו לא ניכנס למלחמה בשמך”.

16:55 – אחרי שר החוץ האמריקני בלינקן: הסרט של דובר צה”ל על זוועות הטבח בעוטף עזה הוקרן גם לשליח הממשל האמריקני למזרח התיכון ברט מקגורק.

16:40 – נמשכת הפשיטה על שיפא: רכזי השב”כ סורקים עם הכוחות בשטח בית החולים ומתחקרים את העזתים בהתאם לצי”ח (ציון ידיעות חיוניות) המודיעיני, ואלה הרלוונטיים מובאים למעצר בישראל ולהמשך חקירה במתקן השב”כ. הרכזים באים עם מודיעין קודם, גם מהנחקרים, ומאמתים את המידע שקיבלו עם הממצאים בשטח.

הם מסננים ומפרידים בין צוותים רפואיים ואזרחים לבין חשודים כמחבלי חמאס בתוך בית החולים.

16:35 – שרת התחבורה וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני מירי רגב מתחה ביקורת על העברת הסולר לרצועה לטובת תדלוק משאיות של האו”ם, וצייצה בחשבון הטוויטר: “דלק לאונר”א זה דלק לחמאס”.

16:15 – מעדיף שימותו ישראלים? דיווח: מסמך מסווג שחיבר הממונה הביטחוני בשגרירות הולנד בישראל מאשים את צה”ל בשימוש בכוח “לא פרופורציונלי” בלחימה בעזה ובפגיעה מכוונת בתשתית אזרחית במטרה לצמצם את הפגיעה בכוחותיו ובמטרה להרתיע את איראן וחיזבאללה. במסמך נכתב כי בשל כך מספר האזרחים שנפגעו גבוה במיוחד.

16:15 –  בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. אין נפגעים. כוחות צה”ל תוקפים כעת בארטילריה את מקורות הירי. בנוסף, טנקים של צה”ל תקפו עמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

16:00 – חיזבאללה קיבל אחריות לירי נ”ט לעבר הר דב. פעולה שנייה שארגון הטרור מקבל עליה אחריות היום.

15:18 – רקטות שוגרו למתת שבגליל העליון. בדובר צה”ל אישרו כי זוהו מספר שיגורים מלבנון לשטח ישראל. אין נפגעים. כוחות צה”ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי וטנקים תקפו עמדת תצפית של חיזבאללה.

15:00 – אזעקות בעוטף עזה ובשדרות.

14:55 – זוהו כ-20 שיגורים מלבנון במטח האחרון לאצבע הגליל ואותרו 15 נפילות בשטח פתוח ליד קריית שמונה. במקביל לשיגורים נורה טיל נ”ט לעבר הר דב – אין נפגעים, צה”ל השיב בארטילריה.

14:30 – סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי קטאר מבקשת לתווך בעסקה לשחרור של כ-50 חטופים תמורת שלושה ימים של הפסקת אש. לפי הדיווח, בחמאס הסכימו למתווה. גורם המעורה בפרטים אמר לכאן חדשות שישראל מתנגדת להצעה. לפי הגורם, הצעת חמאס נמוכה משמעותית ממה שישראל דורשת.

14:15 –  בנוסף ללחימה בבית החולים שיפא, מתנהלת לחימה במרכזי השלטון והממשל שקשורים גם לזרוע הצבאית של החמאס. במסגרת הלחץ על חמאס – עד כה כוח של גולני פוצץ את בית הפרלמנט של ארגון הטרור ואת בית הכלא שנמצא לא רחוק משם

14:09 | ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ’ס הודיע שממשלתו תפעל להכרה במדינה פלסטינית

14:20 – בקריית שמונה דווח על כ-10 נפילות בשטח פתוח, לא נגרם נזק ולא דווח על נפגעים. באשקלון דווח על נפילה אחת בעיר, שם שוטרים וחבלנים פועלים לבידוד הזירה וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים.

14:01 – אזעקות באשקלון ובסביבה.

14:00 – אחרי 18 שעות ללא ירי: אזעקות בקריית שמונה ובמרגליות.

13:50 – גורם ישראלי בכיר לחדשות 12: “הכניסה לשיפא היא קודם כל סמל שאין שום מקום שאליו לא נגיע. לא חשבנו שנמצא חטופים, אבל בהחלט נאתר ונפרק יכולות של החמאס. היעד בשיפא הוא גם המנהרות של חמאס שמתחת לבית החולים”.

13:45 – יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עונה לארדואן: “האיש חצה את כל הקווים האדומים בהשתלחויות שלו נגד מדינת ישראל. מה שצריך לעשות זה לזמן את הממונה על השגרירות הטורקית לשיחת נזיפה קשה, לעצור את כל הפעילות של העמותות בחסות טורקית בעיר העתיקה בירושלים, ולהפעיל את כל הארגונים היהודים בעולם נגד ארדואן”.

13:25 – ראש האופוזיציה יאיר לפיד על דברי ארדואן: “לא ניקח שיעורים במוסר מהנשיא ארדואן, אדם עם רקורד מחריד בכל הקשור לזכויות אדם. ישראל מתגוננת מפני טרוריסטים אכזריים מארגון חמאס-דאעש שחלקם הורשו לפעול תחת קורת הגג של הנשיא ארדואן”.

12:59 –  רשת BBC פרסמה הודעת התנצלות על האשמת ישראל בתקיפת צוותים רפואיים ברצועת עזה, זאת בעקבות דרישה של מערך ההסברה הלאומי

12:55 – גנץ בהצהרה: “מי שחשב שיפורר אותנו, יפרק את חמאס. סינוואר והחמאס נשברים וממשיכים להישבר. במלחמה הזו צה”ל וכוחות הביטחון מוכיחים כמה אנחנו נחושים. נגיע לכל מקום שנצטרך, מעל ומתחת לקרקע. נגיע לראשי השלטון כמו שהגענו למוקדי השלטון. מה שאנחנו עושים באפקטיביות בדרום, נוכל לעשות אפילו יותר טוב בצפון”.

12:10 – אופיר גנדלמן, דובר ראש הממשלה בשפה הערבית: “חמאס רוצה משבר הומניטרי בעזה כדי להגביר את הלחץ להגעה להפסקת אש שתאפשר לו להתארגן מחדש ולהתחמש. חמאס פגע בכל המאמצים הישראלים לשיפור התנאים בבית החולים שיפא. הוא לא רוצה לאבד את בתי החולים שמהווים מגן אנושי ואת המפקדה שלו”.

11:55 – נשיא טורקיה ארדואן: “ישראל היא מדינת טרור. חמאס – מפלגה פוליטית שזכתה בבחירות בפלסטין”.

11:50 – חברת התקשורת הפלסטינית פאלטל: “הופסקה הפעילות של כל הגנרטורים שפועלים בנקודות המרכזיות ברצועת עזה – בעקבות המחסור בדלק. זה יוביל להפסקת כל שירותי התקשורת בשעות הקרובות”.

11:35 – בנק ישראל לשר האוצר בצלאל סמוטריץ’: “בלום כבר עכשיו כספים קואליציוניים ל-2024”. הבנק פנה לממשלה: “הקיצוץ שהצעתם בתקציב 2023 לא מספיק, צריך להודיע כבר עכשיו על קיצוץ הכספים הקואליציוניים של שנת 2024 בהיקף של 8 עד 10 מיליארד שקלים לפחות”.

11:00 – שר הביטחון יואב גלנט נועד עם שליח הבית הלבן למזרח התיכון ברט מקגורק: “הפעולה בעזה לא תיפסק עד להשלמת המשימה – חיסול החמאס והשבת החטופים”.

10:30 – דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי – פנה לתושבי העיר עזה וצפון הרצועה, והודיע כי ציר סלאח א-דין יהיה פתוח גם היום עד השעה 16:00 למעבר תושבים דרומה. במקביל הודיע על הפוגה בלחימה בשתי שכונות באזור ג’באליה בשעות 14:00-10:00, למטרות הומניטריות.

10:00 – דיווח ב-CNN: מסמך שנמצא במחשב שהיה בטנדר של מחבלי חמאס בעוטף, חושף כי נעשו מאמצים להוציא אנשי חמאס ללימודי הנדסה, פיזיקה וטכנולוגיה באוניברסיטאות באיראן. על פי גורם רשמי בישראל, המסמך מהווה הוכחה נוספת למאמצים של איראן לתחזק את יכולות ארגון הטרור חמאס בעזה ולהקנות לו יכולות לפתח נשק ואמצעי לחימה בכוחות עצמו.

09:25 – החימוש שמעביר הפנטגון לדרישת ישראל, לפי דיווח בבלומברג: 2,000 טילי Hellfire למסוקי אפאצ’י, 57 אלף פצצות ארטילריה 155 מ”מ. 400 פצצות מרגמה 120 מ”מ, טילי כתף חודרי-בונקרים M141, יותר מ-70 רכבים צבאיים טקטיים קלים, יותר מ-300 מיירטים לכיפת ברזל, ואמצעי ראיית לילה ואופטיקה.

08:59 –  צה”ל חיסל חמישה מחבלים סמוך לבית החולים שיפא. במתחם נמצאו תשתיות טרור ואמצעי לחימה.

08:55 – הסהר האדום הפלסטיני: צוותי רפואה, חולים ופצועים פונו מבית החולים אלקודס בעזה והגיעו לחאן יונס. בית החולים כותר במשך עשרה ימים, זרם החשמל בו נותק ואזלו המים והמזון.

08:55 – צה”ל הרס את בית המחבל ח’יירי עלקם, תושב מזרח ירושלים שביצע את פיגוע הירי בשכונת נווה יעקב בירושלים בחודש ינואר. עלקם רצח 7 בני אדם ופצע שלושה נוספים, ובהמשך חוסל, ועתירה שהוגשה נגד צו שהורה על הריסת ביתו – נדחתה.

08:40 – דובר צה”ל: לוחמים מצוותי הקרב החטיבתיים של נח”ל ו-261 (בה”ד 1) פשטו אתמול על בסיס ההכשרות של ארגון הטרור חמאס שנמצאו בו פירי מנהרות, עשרות כלי נשק ואמצעי לחימה מסוגים שונים, ובהם רקטות ומטולי RPG, כיתות לימוד וחומרים מודיעיניים. בנוסף, כלי טיס מאויש מרחוק זיהה כמה מחבלים שיצאו מבניין עם עמדת שיגור נ”ט בצפון הרצועה ובידם שקיות החשודה כמטען. כלי הטיס עקב אחר המחבלים, וחיסל שניים מהם.

08:30 – דובר צה”ל מעדכן כי כוחות צה”ל ממשיכים לפעול באופן ממוקד בבית החולים שיפא: “כוחות צה”ל פועלים באופן ממוקד בבית החולים שיפא. הפעילות מתקיימת במתחם מוגדר שלגביו קיים מידע מודיעיני המעיד על פעילות טרור של ארגון הטרור חמאס ובהתאם לצורך מבצעי. בטרם נכנסו לבית החולים, נתקלו כוחותינו במטענים ובחוליות מחבלים והתפתחה לחימה שבה חוסלו מחבלים.

“כוחות צה”ל מסרו ציוד רפואי, אינקובטורים ומזון תינוקות מטעם מדינת ישראל לבית החולים שיפא. צוותים רפואיים של צה”ל יחד עם חיילים דוברי ערבית נוכחים בשטח כדי לוודא שהציוד הרפואי יגיע לאלה שזקוקים לו”.

08:15 – העיתון אל-ערבי אל-ג’דיד: צה”ל מבקש מכל מי שנמצא במתחם הרפואי שיפא להתכנס באמצע הכיכר המזרחית של בית החולים לקראת פינוי המתחם.

08:00 – נמשכת פעילות צה”ל בביה”ח שיפא. אחרי ירי שבוצע מסביב לביה”ח, הכוחות נכנסו אליו והחלו לסרוק את כל המתחמים שבו. ההערכה שהפעילות שנעשית על קרקע בית החולים ומתחתיה, ובתיאום עם הצוות הרפואי, תימשך כמה שעות.

07:45 – הערוץ הקטרי אל-ערבי מדווח: חיל האוויר תקף מגדל תקשורת מעל בניין מגורים בצפון חאן יונס.

07:40 – ערוץ אל-מנאר מדווח: צה”ל תוקף בירי ארטילרי לעבר עיירות בדרום לבנון.

07:15 – דוברות מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיעה כי משאיות של האו”ם שמשנעות ציוד הומניטרי ממעבר רפיח לדרום רצועת עזה, יתודלקו היום במעבר רפיח. ההחלטה מגיעה בהמשך לבקשת הממשל בארה”ב ובתיאום מול גורמים רלוונטיים בישראל.

06:55 – בית החולים וולפסון מעדכן: מצבו של פצוע הרסיס מהמטח לעבר גוש דן אמש מוגדר קשה אך יציב – הוא עבר סדרת ניתוחים במהלך הלילה וכעת מורדם ומונשם. הפצועה שהגיעה בעקבות המטח שוחררה מבית החולים.

06:00 – דובר צה”ל התיר לפרסום שמותיהם של שני חללי צה”ל שנפלו בקרבות בצפון רצועת עזה: סרן (במיל’) עמרי יוסף דוד הי”ד, בן 27 מכרמיאל, סגן מפקד פלוגה בגדוד 9217 של חטיבה 12; וסרן ידידיה אשר לב הי”ד, בן 26 מטל מנשה, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד של חטיבת גבעתי.

ארבעה לוחמים נפצעו קשה בקרבות ברצועה.

05:40 – דיווח בבלומברג: תסכול הולך וגדל בממשל ביידן מהמבצע של ישראל ברצועת עזה, בעקבות מה שגורמים רשמיים בממשל ביידן מתארים כחוסר תשומת לב של הישראלים לקריאות האמריקניות, ובייחוד על רקע העלייה הגדולה במספר הנפגעים ברצועה. אותם גורמים מתארים החרפה של הטון בין הצדדים, עם כמה שיחות קשות בימים האחרונים. למרות זאת, לפי שעה בממשל ביידן ממשיכים בהעברת הנשק והציוד לישראל ולא מאיימים בסנקציות. על פי הגורמים האמריקניים, גם בצד הישראלי יש זעם רב על מה שהם מתארים כ”חוסר ההבנה בארה”ב של הטראומה שנגרמה ב-7 באוקטובר”.

05:25 – דובר משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס לאל-ג’זירה: הכוחות הישראלים סורקים את המרתף של בית החולים שיפא.

04:40 – הבית הלבן: לא תומכים בהפצצה מהאוויר של בית חולים, ולא רוצים לראות קרב יריות בתוכו. בתי חולים ומטופלים חייבים להיות מוגנים.

04:15 – ראש הממשלה נתניהו והנשיא ביידן שוחחו בטלפון בנוגע להתפתחויות האחרונות במלחמה. המנהיגים דנו ארוכות במאמצים המתמשכים להבטיח את שחרור בני הערובה שבידי חמאס, בהם ילדים רבים ומספר אמריקאים.

04:00 – דובר צה”ל באנגלית לאנדרסון קופר ב-CNN: מנהלים מבצע מדויק באזור ספציפי בבית החולים, שבו יש לנו מידע מודיעיני – על מנת להביס את חמאס ואולי לנסות להציל חטופים.

03:05 – ראש הממשלה נתניהו ענה בטוויטר לראש ממשלת קנדה טרודו: “לא ישראל היא זו שמכוונת לאזרחים אלא חמאס שערף את ראשיהם, שרף אותם וטבח בהם בזוועות הקשות ביותר שבוצעו על יהודים מאז השואה; בעוד שישראל עושה הכל כדי להרחיק אזרחים מפגיעה, חמאס עושה הכל כדי לשמור עליהם באותו המקום; על כוחות הציוויליזציה לתמוך בישראל בהבסת הברבריות של חמאס”.

02:40 – דובר צה”ל באנגלית על הפעולה בבית החולים שיפא: “כוחות צה”ל כוללים צוותים רפואיים ודוברי ערבית, שעברו הכשרה מוגדרת לקראת סביבה מורכבת ורגישה זו, מתוך כוונה שלא ייגרם נזק לאזרחים המשמשים את חמאס כמגן אנושי”. עוד קרא דו”צ בהודעתו למחבלי חמאס השוהים בבית החולים להיכנע.

02:05 – דובר צה”ל: כוחות צה״ל פועלים כנגד מחבלי חמאס, בחלק מסוים של בית החולים שיפאא’. הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי. הפעולה לא נועדה לפגוע בחולים, בצוותים הרפואיים ובאזרחים השוהים בבית החולים.

לפעולה קדם מאמץ לפינוי בית החולים מחולים וחוסים ואף נפתח ציר מעבר מיוחד ממנו. הנהלת בית החולים עודכנה מבעוד מועד על הכניסה למתחם.
בהמשך הפעולה צפויים להיות מועברים לבית החולים אינקובטורים, ציוד רפואי ומזון תינוקות.

01:20 – ראש ממשלת קנדה ג’סטין טרודו מתח בביקורת חריפה ביותר על ישראל וקרא לה להפסיק “להרוג נשים, ילדים ותינוקות בעזה”.  “אני קורא לממשלת ישראל לנהוג באיפוק מירבי”, אמר במסיבת עיתונאים: “העולם צופה, בטלוויזיה, ברשתות החברתיות – אנחנו שומעים עדויות של רופאים, בני משפחה, ניצולים, ילדים שאיבדו את הוריהם”.

01:15: דובר משרד הבריאות של חמאס בעזה טען בריאיון לאל-ג’זירה שישראל עדכנה אותם רשמית על כוונת צה”ל להיכנס למתחם של בית החולים שיפא  “בתוך דקות”. ברשת אל-חדת’ מדווחים כי צה”ל נערך לכניסה למתחם כדי לבצע פעולת חיפוש.

00:35 – דובר משרד הבריאות של חמאס: “טנקים ישראליים נמצאים בשערי ביה”ח שיפא”. בעזה מדווחים על יריות באזור המתחם ועל כיתור המרכז הרפואי.

00:30 –  סרטון החטופים בעזה מוקרן על בניין עיתון ה- BILD, העיתון הנקרא ביותר בגרמניה

00:15 – ישראל אישרה ל-24,000 ליטר סולר שישמשו משאיות עבור פעולות האו”ם ברצועת עזה. לפי גורם הומניטרי הדלק מיועד רק למשאיות של האו”ם, ולא לבתי חולים. ארצות הברית לחצה על האו”ם לקבל את הדלק, הוסיף המקור. צה”ל טרם הגיב לאירוע

00:01 – גורם פוליטי בכיר בישראל טוען כי עסקת שחרור חטופים עשויה להגיע בתוך 48 עד 72 השעות הבאות. לפי אותו מקור, קבינט המלחמה מתכנס הלילה כדי לדון בעסקה.

00:01 – שגרירות ישראל בארצות הברית הקרינה היום את סרט הזוועות של דובר צה”ל לכ-150 חברי קונגרס. שגריר ישראל בארה”ב מייק הרצוג אמר: “ישראל תמשיך להציג את העדות לזוועות חמאס ב-7 באוקטובר כדי להילחם במכחישים, ולהראות לקהילה הבינלאומית כי ישראל לא תוכל להרשות לאויב אכזרי שחוגג את הטבח להמשיך ולחזור על מעשיו”.

00:01 – ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, מנכ”ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, מנכ”ל משרד האוצר שלומי הייזלר, יו”ר המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון ובכירי משרד האוצר וסיכמו על הבאת תקציב מתוקן מהיר לסוף שנת 2023.

תקציב המלחמה האזרחי ימומן מהגדלת גירעון, ניתוב כספים מהוצאות הממשלה במשרדים וקיצוץ בהסכמים הקואליציוניים. ראש הממשלה אישר את התקציב שהביא שר האוצר, והשניים קבעו להביא את התקציב בהקדם האפשרי לממשלה ולכנסת.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות