הבית הלבן מאשים: חמאס משתמש בבתי החולים להחזקת החטופים

בבית הלבן מאמצים את הגישה של ישראל - ומאשרים: החמאס והג'יהאד האסלאמי השתמשו בבתי חולים להסתרת חטופים ומפקדות • "המידע מגיע ממודיעין אמריקני ומודיעין מאומת, השימוש של חמאס בא-שיפא הוא פשע מלחמה"
נתן פרל
ב' כסלו התשפ"ד / 15.11.2023 00:00

הבית הלבן אישר הערב (שלישי) באופן רשמי את הגישה הישראלית כי החמאס והג’יהאד האסלאמי משתמשים בבתי החולים להסתרת חטופים ולמפקדות טרור.

בדקתם אם מגיע לכם הקלות של רשות המסים בשל ‘חרבות ברזל’?

ג’ון קירבי, דובר הבית הלבן לביטחון לאומי, אמר כי הדברים מתבססים על מודיעין עצמאי אמריקני המגיע בעיקר בנוגע לבית החולים שיפא, אך גם אחרים.

“המידע מגיע ממודיעין אמריקני ומודיעין מאומת, השימוש של חמאס בא-שיפא הוא פשע מלחמה. ארצות הברית לא תומכת בהפסקת אש, אלא בהפוגות הומניטריות שצה”ל מאפשר כבר עכשיו. ארצות הברית במגעים פעילים כל העת עם שותפותיה באזור בנוגע לבני הערובה”.

קירבי הוסיף: “יש מאמצים יום יומיים בנושא המלחמה במזרח התיכון, יועצו של הנשיא ביידן יגיע מחר לאזור. המטרה העיקרית היא שחרור בני הערובה ומניעת הסלמת המלחמה באזור. יכול לאשר שחמאס והג’יהאד משתמשים בכמה בתי חולים ברצועה, כולל א-שיפא ובמנהרות מתחתיהן, למטרות טרור והחזקת בני ערובה.

“ארצות הברית לא תומכת בהתקפת בתי חולים מהאוויר, יש להגן על בתי חולים, אך זה מסביר את המורכבות של המבצע הקרקעי, כשחמאס מתחבא בתוך אוכלוסייה אזרחית”.

דובר צה”ל, תת אלוף דניאל הגרי, אמר כי צה”ל פועל לאפשר לפנות את כלל בתי החולים ברצועה, וקרא לפעילי חמאס שמתחבאים בהם להיכנע, כדי למנוע פגיעה בשוהים בהם.

בתדריך היומי לתקשורת אמר הגרי: “חיסול בכירי חמאס הוא יעד מרכזי בלחימה.  נפעל בכל מקום ברצועה כדי לפרק את חמאס – באוויר, בים וביבשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות