פוענחה ההצתה והבזיזה של חנות אופניים בטייבה – שתרמה למפונים

לבית המשפט במחוז מרכז הוגשו כתבי אישום כנגד שבעה צעירים המעורבים בפרשייה • הנזק שנגרם לחנות בטייבה - יותר מ-2.7 מיליון שקל • בעל החנות: "הם חייבים לקבל את העונש. אם החוק לא יגן עלינו, אז מי יגן?"
חרדים 10
א' כסלו התשפ"ד / 14.11.2023 12:31

ימ”ר מחוז מרכז של המשטרה והשב״כ פענחו את תיק ההצתה והבזיזה של חנות אופניים בטייבה, שבוצעו על רקע לאומני, לאחר שבעל החנות, תושב העיר, תרם אופניים למפוני ותושבי העוטף.

רוצה לתרום לעמישראל? כך תצטרף למסלול הביטחוני בשירות האזרחי

עלאא’ עמארה, בעל חנות אופניים בעיר טייבה, תרם עשרות זוגות אופניים מחנותו עבור ילדים שמשפחותיהם פונו מהישובים בעוטף עזה לישוב צור יצחק. עמארה אף סייע למשפחות המפונות בהרכבת מיטות וריהוט הבית שאליהם פונו.

לאחר שהמעשה הנדיב של עמארה פורסם ברשתות החברתיות – הוצתה ונבזזה החנות שלו.

שוטרי תחנת טייבה ולוחמי יס”מ שרון עצרו תחילה 5 צעירים תושבי העיר בחשד למעורבות. התפתחויות בחקירת השב”כ וימ”ר מחוז מרכז הובילה למעצר חשודים נוספים בביזת החנות ובעבירות טרור ונשק.

בתום החקירה הוגשו היום (שלישי) לבית המשפט במחוז מרכז, על ידי עו״ד תומר שטינברג, כתבי אישום כנגד 7 צעירים המעורבים בפרשה, המייחסים למעורבים – כל אחד לפי חלקו – עבירות של התפרצות, גניבה, נשיאת נשק, ירי, החזקת נשק ופגיעה בכבוד הדגל. לאחד המעורבים יוחסה עבירה של הצתה בנסיבות של מעשה טרור.

בין הנאשמים: מכרם רביע, מוחמד ג’בארה, עודיי אבו חק ומוחמד בראנסי, שהשתתפו במעשי הביזה וההצתה. לפני כחודש בשעת לילה הגיעו שלושת הנאשמים הראשונים יחד עם אחרים לחנות, כשנאשם אחד – רביע – מצוייד באקדח, במטרה לנקום על מעשי התרומה והסבו נזק לחנות.

הם ריססו כתובות, פרצו לחנות וגנבו אופנים וציוד, ורביע ירה במצלמות. בהמשך הלילה הוצתה החנות. הנאשם הרביעי הסתיר את האקדח יחד עם אקדח נוסף.

על פי כתב האישום, הנזק שנגרם לחנות יותר מ-2.7 מיליון שקל. שלושת הנאשמים הראשונים מואשמים גם בעבירות נשק על כך שמקרים אחרים החזיקו נשק וירו בו.

המדינה מבקשת את מעצרם עד תום ההליכים. לפי המדינה, הם הודו במעשים ואף הפלילו את שותפיהם למעשים.

לפי כתב האישום, מעשיהם של שלושת הנאשמים הראשונים מצביעים על תמיכתם הלכה למעשה במעשים הנוראיים שהתחוללו ב’שבת השחורה’ ויש להביע שאט נפש וסלידה מוחלטת מהמעשים המכוערים והפסולים שלהם.

משירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נמסר: “רואים בחומרה רבה פעילות שתכליתה פגיעה באזרחים על רקע לאומני-אידיאולוגי, ללא קשר ללאום, דת או מין וימשיכו לפעול בנחישות, בהתאם לסמכות הנתונה בחוק, תוך נקיטת כלל האמצעים העומדים לרשותם, בכדי לסכל איומים”.

עלאא’, הבעלים של חנות האופניים בטייבה שתרם 50 זוגות אופניים לילדי העוטף שפונו מבתיהם, אמר לכאן חדשות: “מי ששרפו את החנות שלי עשו זאת רק מפני שתמכתי בישראל ובילדים. הם פרצו לחנות, שרפו וקיללו, ולכן חייבים לקבל את העונש. אם החוק לא יגן עלינו, אז מי יגן?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות