אות חיים מעיראק: פורסם סרטון של החוקרת הישראלית שנחטפה • צפו

אליזבט צורקוב נחטפה בחודש מרץ בבגדד - ומאז נעלמה • הערב, שמונה חודשים מאז שנחטפה, עלה תיעוד ברשתות החברתיות שבו נראית צורקוב פונה למצלמה ומספרת על עצמה ועל מצבה • הקריאה מה שהוכתב לה: "בשנים שבהן גרתי בארה"ב עבדתי לטובת המוסד וה-CIA"
חרדים 10
א' כסלו התשפ"ד / 13.11.2023 22:48

אות חיים ראשון: המיליציה השיעית בעיראק ‘גדודי חיזבאללה’ פרסמה היום (שני) תיעוד של החוקרת הישראלית-רוסית אליזבת צורקוב – שנחטפה בחודש מרץ.

רוצה לתרום לעמישראל? כך תצטרף למסלול הביטחוני בשירות האזרחי

בסרטון, שעלה ברשתות החברתיות, נראית צורקוב פונה למצלמה ומספרת על עצמה ועל מצבה – ומספרת כי עבדה עבור המוסד וה-CIA. נראה כי דבריה הוכתבו לה על ידי המיליציה הפרו-איראנית.

“שמי אליזבט צורקוב. אני אזרחית ישראלית. גילי עוד מעט יהיה 37. לפני שעזבתי את ישראל ועברתי לארה”ב, גרתי בת”א בשכונת גן החשמל. בשנים שבהן גרתי בארה”ב עבדתי לטובת המוסד וה-CIA.

“בתחילת עבודתי, עבדתי בסוריה בבניית הקשר בין ישראל וכוחות סוריה הדמוקרטית בצפון- מזרח המדינה. ביקרתי באזורים האלה ב-2019 בשליחות של המוסד וה-CIA. לאחר מכן התחלתי לעבוד בעיראק. עבדתי על הנושא של קידום נורמליזציה בקרב האופוזיציה הליברלית בעיראק, והמשימה המרכזית שעבדתי עליה בתקופה האחרונה היא יצירת מתח בעתיד לחימה בתוך עיראק”.

פרסום התיעוד מגיע ברקע מלחמת חרבות ברזל ומתקפות של מיליציות שיעיות על בסיסים וכוחות אמריקניים בסוריה ובעיראק.

צורקוב נחטפה בחודש מרץ האחרון מבית קפה בבגדד. היא הגיעה למדינה לצורך עבודת מחקר על עדתיות במזרח התיכון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות