שלום עבודי הי”ד מחברת החשמל, נהרג אתמול מנ”ט בגבול לבנון

שלום הי"ד, בן ה-56, תושב טבריה, היה נשוי לאורלי ואב לשני ילדים • הוא עבד כ-34 שנים בחברת החשמל באחזקת רשת החשמל בצפון הארץ • עובדי חברת החשמל שנפגעו מירי הטיל נאלצו להמתין בשטח שעות ארוכות תחת אש
חיים טוויל
כ"ט חשון התשפ"ד / 13.11.2023 14:38

אזרח ישראלי נהרג אתמול (ראשון) מפגיעת טיל נ”ט במהלך עבודתו באזור  מושב דוב”ב בגליל העליון.

רוצה לתרום לעמישראל? כך תצטרף למסלול הביטחוני בשירות האזרחי

ההרוג הוא שלום עבודי הי”ד, בן 56, נשוי לאורלי ואב לשניים, תושב העיר טבריה.

שלום הי”ד עבד כ-34 שנים בחברת החשמל באחזקת רשת החשמל בצפון הארץ.

אתמול פגע ירי נ״ט בצוות עובדי חברת החשמל בשעה שעבדו, בתאום עם כוחות הביטחון, באזור מושב דוב״ב לתיקון קווי חשמל שנפגעו מירי קודם. קווי החשמל מספקים חשמל למשקים ומתחמים חיוניים באזור.

שלום נהרג מפגיעה ישירה.

מנכ”ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר: “הלב דואב והנפש ממאנת לקבל את הבשורה המרה בדבר נפילתו של חברנו, שלום עבודי, בשעה שעבד להחזיר את אספקת החשמל לתושבי הצפון. שלום היה נאמן לערכי החברה ומחויבותה ללקוחותיה ואנו כואבים את לכתו. יהי זכרו ברוך”.

שפיגלר סיפר היום, בראיון לתוכנית הבוקר בקשת 12, כי עובדי חברת החשמל שנפגעו מירי הטיל נאלצו להמתין בשטח שעות ארוכות תחת אש מלבנון ותגובה של צה”ל.

“שמונה מתוך תשעת העובדים חולצו והועברו לטיפול בבית חולים. כולם שוחררו הביתה. יש לנו עובד נוסף שכרגע אין לנו מידע רשמי אודותיו”, אמר שפיגלר.

הוא סיפר: “העובדים היו בשטח כדי לתקן פגיעות שהיו ברשת בעמוד חשמל שם וזה חלק מהשגרה שלהם. הם היו אמורים לעלות על מנוף ואז נפתחה אש תופת לעברם – כולל טילי נ”ט – והם נמצאו בשטח גם כשצה”ל השיב באש. הם היו ממוגנים בכל האמצעים הנדרשים כשהתחיל האירוע. הם שהו בשטח יותר מחמש שעות מבלי שאפשר יהיה לחלץ אותם תחת אש דו צדדית. חילצו אותם רק בחשיכה והעובד הנוסף חולץ רק סמוך לחצות.

“אנחנו יודעים שהכל מתואם עם כוחות הביטחון ואיננו יודעים מה בדיוק הם עושים כדי להגן על העובדים ואנחנו סומכים עליהם. משך הזמן שהעובדים היו בשטח ולא יכלו לחלץ אותם – כשמדובר בשטח ישראל ליד מושב דובב – אומר דרשני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות