13 מוצבים נכבשו, המפקדים ומאות מחבלים חוסלו: ההתפוררות בחמאס

כוחות צה"ל חיסלו את הדרגים הפיקודיים ותשתיות טרור נפגעו: עשרות מפקדים ומאות מחבלים חוסלו • צה"ל חושף את המכות הקשות לגדודי חמאס: "בצפון הרצועה המסגרות הצבאיות חדלו מלפעול כמסגרות מאורגנות"
חיים טוויל
כ"ט חשון התשפ"ד / 13.11.2023 18:18

ארגון הטרור חמאס ספג עד כה פגיעה קשה בשדרת הפיקוד, בפיקוד הזוטר, באמצעי לחימה ובאמצעי המודיעין שלו. כך עולה מניתוח פעילות צה”ל עד כה ברצועת עזה.

רוצה לתרום לעמישראל? כך תצטרף למסלול הביטחוני בשירות האזרחי

ארגון הטרור מנה ערב הלחימה כ-30,000 מחבלים בשטח רצועת עזה, שחולקו לחמש חטיבות מרחביות, 24 גדודים ולכ-140 פלוגות. בכל חטיבה מיומנויות צבאיות הכוללות נ״ט, צליפה והנדסה, ובנוסף פועלים מערך אווירי, ימי ותמ״ס. כמו כן, בגזרת כל גדוד מספר מעוזים ומוצבים צבאיים אשר משמשים את מחבלי הארגון.

כעת מעריכים בצה”ל כי בצפון הרצועה נותרו כ-5,000 מחבלי חמאס ובמרכז הרצועה – כ-9,000.

עד כה מיקד צה״ל את לחימת כוחותיו הקרקעיים בצפון רצועת עזה. במסגרת זאת לוחמים כוחות היבשה של צה״ל במרחבים של מספר גדודים של ארגון הטרור. “הגדודים סופגים פגיעה משמעותית בכשירותם המבצעית ולמעשה המסגרות הצבאיות של חמאס בצפון הרצועה חדלו מלפעול כמסגרות מאורגנות”, אומרים בצה”ל.

מתחילת המלחמה פועל הצבא לחיסול מחבלים של הארגון בכל הדרגים – מהפיקוד הבכיר ועד למחבלים הפועלים בשטח.

בצה”ל מביאים לדוגמה את גדוד ‘שאטי’ בחטיבת העיר עזה שמחבליו היו מהמוציאים לפועל של הטבח בעוטף עזה.

במגוון פעילויות של לוחמי צה”ל נפגעו באופן משמעותי תשתיות התת-קרקע, חוסלו מפקדים בדרג סמג”ד ומ”פים וכ-200 מחבלים.

כוחות לוחמים של צה”ל השתלטו על מעוזים מרכזים בגזרת הגדוד. באחריות הגדוד קיימות מפקדות מרכזיות, ביניהן בית החולים שיפאא’ אשר משמש כמפקדה לפעילות חמאס בשטח רצועת עזה.

דוגמה נוספת היא של גדוד ‘דראג’ תפאח’ הנמצא באחריות חטיבת העיר עזה של החמאס. הגדוד נפגע משמעותית במהלך הלחימה. כלל הדרג הפיקודי – מג”ד, סמג”ד ומ”פים, חוסל ואיתם גם כ-260 מחבלים נוספים – דבר שהוביל לפגיעה משמעותית ביכולותיו וכן השתלטו על מעוזי ומוצבי הגדוד.

“הפגיעה בשני הגדודים ובגדודים אחרים היא אנושה, ותשפיע קריטית על יכולת חמאס לתפקד בהמשך הלחימה”, אומרים  בצה”ל.

כעת מעריכים בצה”ל כי בצפון הרצועה נותרו כ-5,000 מחבלי חמאס ובמרכז הרצועה – כ-9,000.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות