טילי כתף וחגורות נפץ: מה שהותירו מחבלי חמאס בקרקעית הים • צפו

לוחמי היחידה למשימות תת-ימיות מצאו עשרות כלי נשק ששימשו את מחבלי חמאס אשר ניסו לחדור מחופי העוטף • בין הממצאים: סירות גומי, נשקים, רימונים ומטענים • לוחם בקשר: "מצאנו טיל כתף ומטען חבלה"
חיים טוויל
כ"ט חשון התשפ"ד / 13.11.2023 13:23

היום (שני) פרסם דובר צה”ל תיעוד של אמצעי הלחימה הרבים שאותרו על ידי היחידה למשימות תת-מימיות של זרוע הים – בקרקעית הים.

מדובר, בין היתר, באמצעי לחימה ששימשו את מחבלי ‘חמאס’ בנסיונות הפשיטה לשטח ישראל, כאשר לוחמי יחידת סנפיר השמידו את ספינות המחבלים וחיסלו רבים מהם, שניסו להמשיך בשחייה לשטח ישראל.

בתיעוד שפרסם דובר צה”ל נראית קרקעית הים באזור חופי עוטף עזה מלאה כלי נשק ושאר אמצעי לחימה. חלק מהנשקים נמצאו גם מעל פני הים.

בין הממצאים: סירות גומי, נשקים, רימונים, חגורות נפץ, מטענים ועוד, שנוטרלו בשיתוף עם יחידת יהל״ם.

“אנחנו מתחילים סריקה”, הודיע אחד הלוחמים בקשר. “אנחנו בהתקדמות איטית. מוצאים הרבה אמל”ח במים במצב מסוכן”.

בסרטון נראים אמצעי לחימה רבים קבורים בעומק הקרקעית. “הסימון של כל הנקודות לוקח זמן. עד כה מצאנו טיל כתף, שני אפודים, מחסנית של קלאץ’ ורימון”.

בהמשך הודיע הלוחם בקשר: “נמצא תיק ובתוכו מטען אחד לפחות. שחררנו את תיק המטענים השני מהחול ואנחנו מתארגנים לקראת משיכה שלו לחוף”.

בהמשך עדכן: “התיק עכשיו עלה לחוף. אנחנו עושים זיהו קצר כדי להבין מה יש בתוכו וממשיכים בסריקות”. התיק שנמצא היה תיק עם תחמושת. “תוך כדי הפלגה הבחנו בחפץ מתחת למים, בעומק 5 מטר. נחזור אליו בגמר הסריקה”.

בהמשך הסרטון נראה טיל גדול מחולץ בחבלים מקרקעית הים. “מצאנו  RPG. אנחנו מתכננים להביא גם אותו לחוף להמשך טיפול של צה”ל. זה נראה כמו מטען הטלה, כמו RPG, שתולים בדרך כלל על רחפנים”.

“בימים האחרונים ביצענו סריקות בחוף זיקים על מנת לאתר ולסכל אמל”ח ששקע בניסיונות החדירה של חמאס”, סיפר סרן שחר, מפקד פלגת חבלה ביחידה למשימות תת-ימיות. “חלק מהאמל”ח הושמד על ידי תומכי הלחימה וחלק נמשה וטופל על-ידי לוחמי יהל”ם. נמשיך לפעול על מנת לסכל כל אמל”ח אשר עלול לפגוע באזרחי מדינת ישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות