הזמר אברהם פריד: ‘לא זוכר כזה גל של אנטישמיות, רואים את השנאה’

הזמר החסידי, תושב קראון הייטס, מספר על מסעו לעידוד חיילים, המפונים ומשפחות הנרצחים הי"ד - ומביע דאגה מהאנטישמיות הגוברת • "חייבים לחוקק חוקים חדשים נגד פגיעה ביהודים. אני מקווה שהממשל האמריקני יפתח את העיניים לפני שיהיה מאוחר"
חרדים 10
כ"ט חשון התשפ"ד / 13.11.2023 10:24

הזמר אברהם פריד, תושב שכונת קראון הייטס, הגיע אחרי ‘השבת השחורה’ לישראל כדי לחזק את המפונים ומשפחות הנרצחים – וביקר גם בבתי חולים ובמחנה ‘שורה’.

רוצה לתרום לעמישראל? כך תצטרף למסלול הביטחוני בשירות האזרחי

בריאיון שהעניק לבני טיטלבוים ב’כאן מורשת’ סיפר פריד: “המוסיקה היא תשובה למצבים טובים וגם מצבים פחות טובים. זו מתנה שמימית שנותנת כוח קצת להתעלות מעל המצב הנוכחי, להגיע ולשאוף למשהו יותר רוחני”.

הוא סיפר: “40 שנים לא הרגשתי כזו זכות עם המתנה של השירה שקיבלתי. זו היתה זכות נפלאה להיות בצוותא עם אנשים שראו דברים שהלוואי שאף אחד לא יראה בחיים שלו. הם היו שבורים והאווירה היתה מאוד קשה. לא ידעתי אפילו מה אפשר לומר או לשיר במצב כזה. אבל כוח השירה פשוט הקל על ליבם השבור וחיזק אותו. בסופו של דבר שרנו ביחד ואפילו רקדנו. יצאנו קצת מהכאב והצער. שרנו שירים מחזקים, שירי תפילה והעיקר ביקשתי מהבורא שיעשה טוב לעם ישראל ויאמר די לצרותינו.

“כל נס גלוי וכל טרגדיה מאחדים אותנו. אנחנו מעדיפים שניסים יאחדו אותנו. עברנו מספיק טרגדיות. אני טוען, שבאותו בוקר הגענו לבית כנסת עם לבוש שבת וחג – מוכנים לרקוד עם הבורא והתורה – ופתאום השתנו התוכניות. יום השמחה הפך ליום שחור. לכן אנחנו מבקשים מהקב”ה – אתה חייב לנו את הריקוד, אנחנו רוצים לרקוד את הריקוד הזה יחד עם המשיח. לא רוצים עוד לרקוד בלב שבור, אלא ריקוד של שמחה ושלא נפסיק לרקוד אחר כך לעולם”.

פריד נשאל גם על גל האנטישמיות בארה”ב: “אני לא זוכר כזה גל של אנטישמיות ודאגה. יש אפילו קצת פחד. רואים את השנאה ומרגישים אותה. ידענו שזה קיים אבל עכשיו השנאה גלויה – ואני מקווה שהממשלה כאן חושבת היטב מה לעשות. חייבים לחוקק חוקים חדשים נגד פגיעה ביהודים. אני מקווה שהממשל האמריקני יפתח את העיניים לפני שיהיה מאוחר והמצב יצא מכלל שליטה”.

האם יש מי שמתכוונים לעלות בעקבות המצב שנוצר? הוא נשאל.

“אני חושב שיש יהודים שלאור המצב שוקלים לעלות לארץ. יש הרבה שמרגישים שאולי כעת ניתן להם הסימן לעלות ארצה. לא רק מארה”ב – מלונדון, צרפת, בלגיה – שמרגישים היטב את חומרת המצב”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות