הוושינגטון פוסט: חמאס תכנן להגיע עד ליו”ש ולייצר “הישג דרמטי” יותר

על פי הפרסום ביומון האמריקני, חמאס תכנן להגיע גם לערים גדולות בישראל ולבסיסים צבאיים • השר יואב גלנט לעיתון: "חמאס יצא למתקפה עם תוכניות מפורטות"
חרדים 10
כ"ח חשון התשפ"ד / 12.11.2023 21:37

העיתון ‘וושינגטון פוסט’ פרסם הערב (ראשון) פרטים חדשים על מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס בשבת השחורה. על פי הדיווח, הנשען על גורמי מודיעין בישראל ובמערב, ארגון הטרור תכנן להגיע עד ליהודה ושומרון כדי ליצור “הישג משמעותי ואזורי”.

רוצה לתרום לעמישראל? כך תצטרף למסלול הביטחוני בשירות האזרחי

עוד פורסם, כי הפרטים המרכזיים בתוכנית הוסתרו מההנהגה הפוליטית של חמאס, משמרות המהפכה של איראן וחיזבאללה. עם זאת, מנהיגי חמאס ציפו שמתקפת הטרור תניב מספר גבוה יותר של בני ערובה.

לפי הכתבה, בארגון הטרור חמאס תכננו להמשיך את מתקפת ה-7 באוקטובר – ומחבלים הונחו להגיע ליישובים ביהודה ושומרון ולחדור אליהם, בדומה למה שהתרחש בעוטף עזה, בעזרת פלסטינים מקומיים. לפי הדיווח, מטרת המהלך היתה לא רק לרצוח ולחטוף, אלא לגרום להתלקחות גם ביהודה ושומרון כדי לגרור גם את תושבי הרשות הפלסטינית לתוך המלחמה נגד ישראל.

עדויות שנאספו מלמעלה מ-12 גורמי מודיעין וביטחון בהווה ובעבר חשפו, כי תוכנית חמאס היתה גדולה משמעותית מהתקדמות בעוטף עזה. חלק מהמחבלים קיבלו הוראות, אספקה וגם תחמושת, כדי שיאפשרו להם להגיע הרחק לעומק ישראל, כשפניהם יועדו לאזור יהודה ושומרון.

לפחות שלושה גורמים ביטחוניים בארה”ב טענו, כי חמאס הגביר את פעילותו בקרב פלסטינים ביהודה ושומרון בשבועות שלפני ה-7 באוקטובר – אך הם לא עודכנו על התוכנית השטנית שיצאה לפועל בעוטף עזה.

פקיד אמריקני בכיר לשעבר אמר: “אם חמאס היה מצליח לפרוץ ליישובים ביהודה ושומרון זו היתה מכה כפולה – גם לישראל וגם לרשות הפלסטינית שאמורה לשלוט באזור”.

בדיווחו הובאו מספר סימנים המעידים שחמאס התכוון להגיע גם ליישובי יהודה ושומרון – כולל הגברה של ניסיונות ההסתה לאלימות בשטחי הרשות והניסיונות של ירי רקטות בצפון השומרון.

גורם ישראלי הוסיף: “חמאס תכנן שלב שני – כולל בערים גדולות בישראל, ביהודה ושומרון ובבסיסים צבאיים”.

גורמים ירדניים טענו, כי יורטו משלוחים של רובים וחומרי נפץ שהוברחו למדינה ויועדו לגורמי חמאס ברחבי הרשות הפלסטינית, כדי להיערך ל’יום פקודה’. “היו רשתות רבות”, טענו הגורמים, “שעסקו בהברחות נשק. המודיעין הישראלי פעל היטב ורוב הניסיונות סוכלו והמעורבים נעצרו”.

שר הביטחון יואב גלנט מסר לעיתון: “חמאס יצא למתקפה עם תוכניות מפורטות, כולל מי ממפקדי חמאס צריך לאנוס אילו חיילות במקומות שונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות