נתניהו ל-CNN: אחריות? את בוש שאלתם על זה אחרי 11 בספטמבר?

ראש הממשלה בריאיון ל-CNN על היום שאחרי: "הרשות הפלסטינית נכשלה, צריכה לקום רשות אזרחית חדשה" על המחדל: "אני אענה על שאלות קשות, אבל כבר אמרתי שהוכל יטופל אחרי המלחמה" • על מיקומם של החטופים: "אנחנו יודעים הרבה - אבל לא אכנס לזה"
חרדים 10
כ"ח חשון התשפ"ד / 12.11.2023 18:00

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון), בריאיון שהעניק לרשת CNN, להמשך הלחימה נגד חמאס בעזה ולעתיד הרצועה אחרי המלחמה.

כיצד מפוצה מי שביתו נפגע? יש פיצויים על רכוש של עובר אורח?

נתניהו תקף את הרשות הפלסטינית ש”נכשלה” לדבריו בפירוז הרצועה, ואמר על עתיד הרצועה: “חייבת להיות מעטפת ישראלית לסיפור הזה. עלינו להבין שהאזרחים שם צריכים להסכים לשני תנאים – פירוז, ודה-רדיקליזציה. הרשות לא פועלת לכיוון שתי המטרות הללו. היא משלמת לרוצחים ומשפחותיהם. צריכה להיות רשות אזרחית משוקמת, אחרת ניפול לאותם בורות ותהיה לנו את אותה תוצאה. כשעזבנו את עזה נתנו את המפתחות לרשות ומה קרה? חמאס עלה לשלטון”.

על החטופים והביקורת שהממשלה לא עושה מספיק להשיבם – ענה: “אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים ואני לא יכול להרחיב מעבר. נפגשתי עם משפחות חטופים וזה שובר את הלב. זו אחת משתי המטרות שלנו. אנחנו חושבים שהעולם צריך להצטרף אלינו בקריאה הזאת. הייתי רוצה לראות את מזכ”ל האו”ם מאשים את הברברים האלה, כי הם אלה שעוברים על החוק הבין-לאומי”.

האם תהיה הפסקת אש בתמורה להשבת חטופים?

נתניהו: “אמרתי שהפסקת האש היחידה שישראל תאפשר היא כזו שבמהלכה ישוחררו חטופים. עד כה הסכמנו לכמה שעות. כמה ימים זו לא הפוגה. לא נעשה את זה. הפסקת אש באזור דורשת שחרור החטופים שלנו”.

על הסיוע לרצועה: “ישראל מסייעת ביצירת מסדרונות הומניטריים, שיאפשרו לאוכלוסייה אזרחית לצאת מבתי חולים ברצועת עזה. למרות שחמאס מנסה למנוע יציאת אזרחים משם, לפני שלושה ימים יצאו כ-70 אלף אנשים דרך המסדרונות הללו, ואתמול יצאו 50 אלף נוספים”.

כשנשאל אם יש חטופים ישראלים או אמריקנים מתחת לבתי החולים – הוא סירב לענות.

נתניהו נשאל גם מה בנוגע לאחריות האישית שלו למחדל? והשיב: “אמרתי שנתייחס לזה אחרי המלחמה. האם שאלו את השאלה הזו את רוזוולט אחרי פרל הארבור? את ג’ורג’ בוש הבן אחרי 11 בספטמבר? כרגע אנחנו צריכים לאחד את המדינה שלנו למטרה אחת – להשיג ניצחון. עלינו להשמיד את חמאס, להחזיר את החטופים ולוודא שהאיום לא יחזור”.

כשנשאל מה יענה לישראלים שמאוכזבים ממנו, ענה: “אני אענה על השאלות האלה אחרי המלחמה, זו האחריות שלי עכשיו”.

בראיון שהעניק לרשת NBC אמר: “הצענו לבית חולים שיפא דלק להפעלת בית החולים. הם סירבו. הצעתי להם לבנות בתי חולים שדה ונעביר את החולים לדרום רצועה. חמאס מתחבא בבית החולים ולא רוצה שבית החולים יקבל את הדלק”.

נתניהו ציין עוד: “אחרי שהתחילה הפעולה הקרקעית דברים התחילו להשתנות בחמאס בנוגע לעסקת על שחרור חטופים. זה בגלל שהם בלחץ. אם תהיה עסקה נדון עליה”.

בכל הקשור למיקומם של החטופים אמר: “אנחנו יודעים הרבה – אבל לא אכנס לזה”.

על שאלת האחריות למחדל שהוביל למתקפת חמאס אמר נתניהו: “אמרתי שאחרי המלחמה תהיה חקירה וכולם יצטרכו לענות על שאלות קשות. כולנו נושאים באחריות. אף אחד לא יתחמק מאחריות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות