עוקץ הכספומטים נחשף: כך נגנבו מחרדים מאות אלפים

המשטרה חשפה מעבדה לשכפול וזיוף כרטיסי אשראי ועצרה חשוד בעוקץ של מאות אזרחים, רבים מהם חרדים, בהיקף של מאות אלפי שקלים • כך פעל החשוד: זייף ושכפל רק כרטיסי אשראי 'מהדור הישן', והתקין התקן מיוחד בכספומטים בעיקר במקומות שבהם מתגורר ציבור חרדי
חיים טוויל
כ"ח חשון התשפ"ד / 12.11.2023 11:58

חקירה סמויה שהתנהלה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים, בחשד לעבירות של זיוף ושכפול כרטיסי אשראי וגניבת כספים ממאות קורבנות, חשפה מעבדה לשכפול וזיוף כרטיסי אשראי – והובילה למעצר חשוד בעוקץ של מאות אזרחים, בהיקף של מאות אלפי שקלים.

כיצד מפוצה מי שביתו נפגע? יש פיצויים על רכוש של עובר אורח?

החקירה החלה בשיתוף פעולה עם אחד הבנקים הגדולים בישראל, שאסף מידע אודות הפעילות הפלילית של החשוד.

החקירה במשטרה החלה בעקבות תלונות שהתקבלו מבנקים ברחבי הארץ, על כך שחשוד התקין בכספומטים שונים ברחבי הארץ התקנים מיוחדים, שבאמצעותם על פי החשד העתיק את פרטי מאות כרטיסי אשראי של לקוחות תמימים.

בהמשך שכפל אותם באמצעות ציוד שנתפס ברשותו, וכך משך כספים בשווי כולל ומצטבר של מאות אלפי שקלים, באמצעות הכרטיסים המזויפים ששכפל וזייף.

הבוקר (ראשון) הפכה החקירה לגלויה, כשבלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים עצרו את החשוד בשעת מעשה.

בלשי המשטרה שעקבו אחר החשוד, הבחינו בו הבוקר כשהוא מושך כספים בכספומט בעיר בת-ים. בחיפוש שערכו השוטרים, נתפסו ברשותו עשרות כרטיסי אשראי משוכפלים ומזויפים.

בהמשך ערכו בלשי ימ״ר ירושלים חיפוש בדירתו בחולון ובדירה נוספת בעיר פתח תקווה, ששימשה את החשוד כמעבדת זיוף שנועדה לביצוע מעשיו הפלילים. שם, על פי החשד, החשוד שכפל כרטיסי אשראי, על בסיס הפרטים והמידע שאותם השיג במרמה ובעבריינות באמצעות ההתקנים שהיה מתקין בכספומטים השונים.

בדירות איתרו השוטרים ציוד ששימש להעתקה וזיוף כרטיסי האשראי, ממצאים הקושרים את החשוד לביצוע העבירות וכסף מזומן בסכום של עשרות אלפי ש״ח.

החשוד שנעצר, בשנות החמישים לחייו תושב חולון, נלקח לחקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים – והיום תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בבימ״ש לצורך המשך החקירה ומיצויה.

רפ״ק אלי ליבקינד, מפקד יחידת ההונאה בימ״ר ירושלים: “בחקירה גילינו ממצא שחזר על עצמו וחשוב לנו ליידע בו את הציבור. החשוד נהג לזייף ולשכפל רק כרטיסי אשראי ‘מהדור הישן’ – כלומר ללא שבב חכם שמוטבע בהם.

“בשל כך, היה מבצע את מעשיו הפליליים ומתקין את ההתקנים, בעיקר במקומות שבהם מתגורר ציבור חרדי וציבור ערבי, שם נפוץ השימוש בכרטיסים אלו בעיקר למשיכת כספים, ובהתאם שיעורי הצלחתו בגניבת הפרטים, השכפול, הזיוף וגניבת הכספים הייתה גדולה יותר.

“בשל כך לצד המשך ההליך הפלילי והפעולות שאנו מבצעים למיצוי הדין עם החשוד, אנו ממליצים לציבור כולו לעקוב אחר התנועות בחשבון הבנק ולדווח מיד על כל פילות חריגה שאינה מוכרת בחשבון הבנק״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות