סמוטריץ’ נגד לפיד: עצוב שאתה לא משתחרר מהשנאה נגד החרדים

יו"ר האופוזיציה לא הצליח להתאפק ופתח בהסתה נגד החרדים בגלל תקציב לרשתות החינוך: "שר האוצר פוגע במאמץ המלחמתי, לא מעניין אותו שום דבר חוץ מהבייס" • סמוטריץ: "החרדים הם לא ה'בייס' שלי ואני דואג לזק"א גם אם הם חרדים, בדיוק כמו שאני דואג לכל אחד אחר"
אריה ריבקינד
כ"ח חשון התשפ"ד / 12.11.2023 10:43

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ החליט כי מאות מיליוני שקלים יועברו לחיזוק יו”ש ולרשתות החינוך החרדיות.

רוצה לתרום לעמישראל? כך תצטרף למסלול הביטחוני בשירות האזרחי

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, למרות המלצות הדרג המקצועי, שר האוצר נמנע מהקפאת כל הכספים הקואליציוניים. חברי הממשלה – בהם השר גנץ – יצטרכו לאשר את החלטתו כדי שתוכל לצאת לפועל.

מי שניצל את ההזדמנות כדי להסית היה ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שתקף את  סמוטריץ’: “בזמן שחיילי צה”ל מסכנים את חייהם, שר האוצר פוגע במאמץ המלחמתי, פוגע בחוסן הלאומי, ופוגע בחברה הישראלית. לא מעניין אותו שום דבר חוץ מהבייס”.

לדבריו, “הוא עושה בכסף של אזרחי ישראל פוליטיקה קטנה ועלובה בזמן מלחמה. שר אוצר נורמלי היה מתעקש עכשיו לסגור לפחות חמישה משרדי ממשלה מיותרים, לבטל את כל הכספים הקואליציוניים, ולהעביר את הכסף להוצאות המלחמה, לעזרה למפונים ולסיוע לעסקים”.

שר האוצר הגיב ליו”ר האופוזיציה שטען כי הוא עסוק בתחזוק הבייס החרדי: “שלום יאיר, החרדים הם לא ה’בייס’ שלי ואני דואג לזק”א גם אם הם חרדים בדיוק כמו שאני דואג לכל אחד אחר שהוא חלק מעם ישראל המאוחד כרגע. עצוב ממש שאפילו ברגעים האלה אתה לא מצליח להשתחרר מקמפיין השנאה וההסתה שלך נגד החרדים. עם ישראל ינצח. האהבה תנצח”.

לפיד הגיב לו: “סמוטריץ׳, יש גבול לשקרים. בינתיים משנינו אני זה שהלך לחבק את האנשים המופלאים של זק”א, רק כדי לגלות שם שהכסף שאתה מעביר להם הוא 0.0017% מהכספים (10 מיליון ש”ח בלבד). הרבה מתחת למה שהם צריכים. חוסר האחריות שלך קובר את הכלכלה הישראלית ואת מה שנותר מהחוסן החברתי שלנו.

“ההעברות התקציביות של היממה האחרונה הם כספים קואליציוניים מבישים ותחזוקה של משרדים ממשלתיים מיותרים שהייתם צריכים לסגור ביום הראשון של המלחמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות