10,000: כך השר גולדקנופף מטפל במחסור של פועלים בענף הבנייה

הממשלה צפויה לאשר היום את הצעת שר הבינוי והשיכון להבאה של 10,000 עובדים זרים עד סוף 2023 • במקביל, מיושמים צעדים נוספים ובהם הגדלת מכסת העובדים הזרים ב-23,000 עובדים, הארכת אשרות השהייה והאצת כניסת טכנולוגיות חדשות בבנייה מתועשת
יוני גרין
כ"ח חשון התשפ"ד / 12.11.2023 10:10

הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) את הצעת שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, להבאה של 10,000 עובדים זרים עד סוף 2023.

רוצה לתרום לעמישראל? כך תצטרף למסלול הביטחוני בשירות האזרחי

עובדים אלו יובאו בהליך מהיר, שלא מתוך הסכמים בילטרליים, אך תוך שמירה על העקרונות של הסכמים אלו.

במקביל, מיושמים צעדים נוספים ובהם הגדלת מכסת העובדים הזרים ב-23,000 עובדים, הארכת אשרות השהייה של עובדים זרים שנמצאים בארץ, האצת כניסתן של טכנולוגיות חדשות בבנייה מתועשת וכן קיצור הליכים בירוקרטיים.

החלטה זו מקודמת כהשלמה לשורת צעדים שנועדו לטפל במחסור הפועלים בענף בשל המצב החירום במדינה, כאשר מכסת העובדים הזרים שעמדה על 30,000 עובדים, הוגדלה בעוד 20,000 עובדים. זאת לצד, עבודה של משרד הבינוי והשיכון לייעול מנגנון ההקצאה של חברות הביצוע הזרות עם מכסה העומדת על 12,000 עובדים והגדלתה בעוד כ-3,000 עובדים.

כמו כן, משרד הבינוי והשיכון פועל לקידום מואץ של שימוש בטכנולוגיות חדשניות מתועשות לבנייה  למגורים, אשר יסייעו בבנייה עם הפחתה של כמות העובדים הנדרשים, ויקצרו את משך הבנייה. בנוסף מתקיימות בדיקות בנושא קיצור הליכי ביורוקרטיה.

במקביל, המשרד  ממשיך לקדם גם ערוץ לקידום הסכמים בילטרליים עם מדינות שונות. לאחרונה נחתם הסכם הבילטרלי עם הודו.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: “המשך תפקוד ורציפות העבודה הם צו השעה. שימור היכולות בענף  הבנייה, משמעותו דאגה לקורת הגג לה זקוקים כל תושבי המדינה, וזה לא יכול להמתין לתום הלחימה. לפי הערכות המתבצעות במשרדנו יום יום, אנו מייצרים יחד עם שותפינו במשרדי הממשלה ובעלי המקצוע פתרונות מיידים במענה לצרכי השטח, ולצידם מבססים כלים לשמירה על הענף פעיל וחזק גם בטווח הארוך.”

מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: “בימי חירום אלו גיבוש החלטות יעיל וקידומם בהתאם למציאות המשתנה והתוצאות בשטח, הוא הכרח ומבוצע באופן שעתי. ההחלטה שאנו מקדמים היום הינה חלק מסל כלים שלם עליו אנו עומלים  במטרה לתת פתרון מהיר לעבודות שלא ניתן להשביתן, לייצר המשכיות בתחום ולמזער את הנזק לענף. נמשיך לבחון את ההתפתחויות בתחום ולקדם פתרונות אחראיים להמשך תפקודו התקין של ענף הבנייה, גם תוך כדי שגרת החירום בה אנו נמצאים וגם לימי השגרה שיגיעו.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות