הגר”מ שטרנבוך: מי שמתרשל כעת מלימוד התורה – פושע!

הגר"מ שטרנבוך בהיכל ישיבת קפלן: "צריכים להשיב מלחמה שערה ולהוסיף שעות לימוד בלילי שבתות חורף הארוכים • ומהי הסיבה שלא גדלים מספיק גדולי תורה בעולם הישיבות של היום כמו בישיבות הקדומות של פעם?
יוסף גרינבוים
כ"ח חשון התשפ"ד / 11.11.2023 23:06

הגר”מ שטרנבוך נשא השבוע דברי חיזוק מרוממים בהיכל ישיבת ‘דעת אהרן’, בראשות הגאון רבי ניסן קפלן, והתייחס להנהגת בן ישיבה בזמן מלחמה.

רוצה לתרום לעמישראל? כך תצטרף למסלול הביטחוני בשירות האזרחי

את דבריו פתח בדברים נוקבים: “בני תורה צריכים להבין שהחרב האמיתי במלחמה הוא לימוד התורה הקדושה, ולכן מי שחלילה מתרשל עכשיו מלימוד התורה, יש עליו תביעה מיוחדת שהוא פושע בחובת השמירה על יושבי ארץ הקודש”.

לאחר מכן עורר את בני הישיבה לנצל את לילות שבת הארוכים של החורף ללימוד התורה בהתמדה יתרה: “במיוחד יש לעורר לנצל הזמן בלילי שבת החורף הארוכים, שיש בהם הרבה זמן ללימוד התורה, ובפרט בזמנינו שהוא זמן מלחמה, צריכים להשיב מלחמה שערה, ולהוסיף שעות בלימוד גם ביום שישי ובליל שבת ובמוצאי שבת”.

בדבריו הביא דברים ששמע בצעירותו ממרן הגאון רבי איסר זלמן מלצר זצ”ל: “‘העולם’ תמהים ושואלים מדוע לא יוצאים היום מהישיבות גדולי תורה כמו בדורות הקודמים, אבל הטעם לזה פשוט – כי בשישי-שבת, שזהו שליש מהשבוע, מתבטלים, ומאבדים את כל הרציפות של לימוד התורה”.

את דבריו חתם בדברים מעוררים אודות מה שצפוי לעבור בתקופת חבלי משיח: “אנחנו נמצאים עכשיו בתקופה של ‘חבלי משיח’, וקשה לנו אפילו לתאר במחשבה מה שאנחנו צריכים לעבור בחבלי משיח, ולכן עכשיו הוא הזמן להעיר המחשבה לתשובה כדי שלא נצטרך לעבור הייסורים האלו.

“ובגמרא בסנהדרין (צ”ח ע”ב) איתא: ‘מה יעשה אדם וינצל מחבלו של משיח, יעסוק בתורה ובגמילות חסדים’, ודקדק הקדוש ה’חפץ חיים’, שלא אמרו “ילמד תורה ויעשה גמילות חסדים”, אלא אמרו ‘יעסוק בתורה ובגמילות חסדים’, והרי שכדי להינצל מחבלי משיח צריך לעשות את התורה וגמילות חסדים כ’עסק’ שהוא טרוד בו וחושב היאך לשפר עוד ועוד, והיאך יוכל להרוויח עוד כמה רגעים ללימוד התורה, ועל ידי זה יזכה להינצל מחבלי משיח”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות