נתניהו: לא נסכים לוותר על השליטה הביטחונית בעזה בשום מצב

ראש הממשלה, שר הביטחון, והשר גנץ קיימו מסיבת עיתונאים משותפת בקריה • נתניהו: "לא יכולה להיות שם רשות שמשלמת למשפחות מרצחים - יצטרך להיות שם דבר אחר" • גלנט: "היעדים בעזה ברורים, המשימות מוגדרות וצה"ל מבצעו" • בני גנץ: "החברה הישראלית מאוחדת וחזקה"
חרדים 10
כ"ז חשון התשפ"ד / 11.11.2023 21:46

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, והשר בני גנץ קיימו הערב (מוצאי שבת) מסיבת עיתונאים משותפת, מהקריה בתל אביב.

רוצה לתרום לעמישראל? כך תצטרף למסלול הביטחוני בשירות האזרחי

ראש הממשלה נתניהו פתח:

“אזרחי ישראל, אני מבקש קודם כל לכבד את משפחות החללים שעליהם התווספו נוספים, גיבורי ישראל. לב כולנו עם המשפחות של מתן מאיר, יוסי הרשקוביץ, סרגיי שמרקין, נתי הרוש ומשה ידידיה לייטר, בנו בכורו של חברי הטוב ומי שהיה ראש הסגל של לשכתי, יחיאל לייטר. השם יקום דמם של גיבורנו המופלאים.

“אני אומר מכאן לכל המשפחות של יקירנו שנפלו במלחמה הקשה. אנו עושים הכל כדי להיות ראויים לקורבנם ולהיות ראויים לגבורתם. לא נעצור עד השלמת המשימה. המלחמה נגד חמאס-דאעש מתקדמת במלוא עוצמתה ויש לה מטרה אחת – לנצח. אין שום תחליף לניצחון. אנחנו נחסל את החמאס ונחזיר את אנשינו.

“הכוחות כיתרו את עזה ונמצאים בפאתי שיפא. הם חיסלו המון מחבלים בין אלה שהשתתפו בטבח. חמאס איבד הלכה למעשה את השליטה. מסינוואר ועד אחרון המחבלים – כולם בני מוות.

“כוחותינו פוגעים בהם מעל הקרקע ומתחת לקרקע. אנחנו נמשיך במלוא העוצמה עד הניצחון”.

הוא התייחס לחזית מול חיזבאללה: “גם בחזית הצפונית אנחנו פועלים באש תקיפה, גם מהאוויר וגם מהקרקע. אני אומר לחיזבאללה – אל תעשו את הטעות ותיכנסו למלחמה. כניסה שלכם למלחמה תחרוץ את גורלה של לבנון.

“אנחנו פועלים בחזיתות נוספות נגד הטרור גם ביו”ש, גם בסוריה, גם בים האדום. בכל זירה שנידרש”.

על החטופים אמר: “אני שומע כל מיני פרסומים מגורמים לא מוסמכים. השבת חטופינו היא יעד מרכזי של המלחמה. היעד הזה נמצא בראש סדר היום. אני מכנס דיונים מעמיקים. כשאני נפגש עם אנשי המשפחות, אני רואה את הכאב בעיניים שלהם ואת הסיוט ואני אומר להם – נעשה הכל כדי להחזיר אותם.

“בעניין החטופים ההנחייה ברורה – לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופינו. את המגעים הבינלאומיים מנהל ראש המוסד, בסיוע האלוף במילואים ניצן אלון, וכשיהיה לנו מה לומר, אנחנו נעדכן את המשפחות ונביא את הדברים למליאת הממשלה. עד אז – יפה השתיקה.

“למנהיגי מדינות ערב – למנהיגים שדואגים לעתיד מדינותיהם ועתיד המזרח התיכון – אתם חייבם להתייצב לנגד החמאס. ב-16 שנות עריצותו הוא הביא הרס על עזה. הביא רק דם ועוני. חמאס הוא ציר אינטגרלי של איראן וציר הרשע. ציר רשע שמסכן את כל העולם. אני משוכנע שרבים ממנהיגי ערב מבינים זאת.

“אנחנו ממשיכים לפעול גם במרחב הבינלאומי כדי לאפשר ללוחמינו את פעולתם. אני מעריך את ארה”ב והנשיא והגעתם של שתי נושאות המטוסים עם צי מסייע. יחד עם הצוללת שהגיעה, הסיוע בחימושים והתמיכה המוסרית והרחבה של העם האמריקני על שדרותיו.

“בראיונות לתקשורת האמריקנית אני מספר על הזוועות של חמאס מ-7 באוקטובר ומבהיר כי לכל בני האדם במדינות החופשיות יש חובה מוסרית לקרוא להחזרת חטופינו. אני אומר לאמריקנים – התגייסו ליעד המרכזי שלנו של חיסול החמאס. רוב הציבור האמריקני תומך בנו ובמדיניות שאנחנו מובילים. נכון שיש קולות אחרים, אבל אנחנו נאבקים בהם.

“מנהיגים רבים בעולם תומכים בישראל. יש גם אי הסכמות כי חלק מהמדינות הללו יש מיעוטים שלוחצים על המנהיגים ואני אומר להם – אל תיכנעו ללחץ. המלחמה שלנו היא גם המלחמה שלכם ואנחנו חייבים לנצח. למעננו – אבל גם למענכם. אני מבקש להבהיר – שום לחץ בילאומי לא ישנה את האמונה שלנו בצדקת דרכנו ובחובתנו ובזכותנו להגן על עצמנו.

“כראש ממשלת ישראל אני מייצג את המדינה היחידה של העם היהודי. אתם, העם הנפלא שלנו, האזרחים הנפלאים שלנו, יהודים ולא יהודים כאחד, והמורשת הכבירה שאנחנו מייצגים, נותנים לנו את הכוח לעמוד איתן מול העולם”.

על היום שאחרי המלחמה – אמר: “לגבי הדיבורים על היום שאחרי, עזה תהיה מפורזת. כדי להבטיח שלא יהיה איום של חמאס, צה”ל ימשיך לשלוט בטחונית ברצועת עזה כדי לדאוג שלא יהיה איום ממנו. הטבח של 7 באוקטובר הראה שאיפה שאין שליטה ישראלית, הטרור מכה בנו. לכן לא אסכים לוותר על השליטה הבטחונית בשום מצב.

“אזרחי ישראל, היום כולנו מאוחדים. אנחנו מבינים דברים בסיסיים. אם רוצים שלום – צריך לחסל את החמאס. גם אם רוצים שלום ולהבטיח את עתידה של מדינת ישראל – צריך לחסל את החמאס. זה מה שישראל חייבת לעשות וזה מה שהיא תעשה”.

בתשובה לשאלה האם הרשות הפלסטינית תשלוט בעזה ביום שאחרי השיב “בעזה לא תשלוט רשות שמשלמת לרוצחים ושמחנכת לשנאה ושהעומד בראשה לא גינה את הטבח”.

נתניהו נשאל האם תושבי הצפון יוכלו לחזור לבתיהם ללא חשש מתקיפות מצד חיזבאללה, “זה יעד המלחמה שלנו. הביטחון הזה יושג בדרכים שונות. חיזבאללה חוטף ויחטוף עוד יותר אם ימשיך. אנחנו ניתו לתושבים גם בדרום וגם בצפון את תחושת הביטחון כדי לחזור לבתיהם. אני אומר לך, המקומות בדרום ובצפון יפרחו עוד יותר”.

בתשובה לחדשות 12, נתניהו התייחס למדיניות העברת מזוודות המזומנים לחמאס: “יש כאן טעות בדרך שבה מציגים את המדיניות: היא לא הייתה להכיל או לחזק את החמאס, אלא להלום בו ולכסח אותו, ואת זה עשינו בארבעה מבצעים החל מעופרת יצוקה – והרגנו שם אלפי מחבלים”.

הוא המשיך: “כיסחנו אותם, לא עקרנו אותם. עכשיו אנחנו מתקנים. נעשה את העקירה הזו אחת ולתמיד, ונבטיח גם ביום שאחרי חמאס שלא יחזור חמאס או טרוריסטים אחרים לרצועה”.

נתניהו התייחס גם לסערה סביב דבריו של השר אליהו, והתחייב: “אם הוא יעשה זאת שוב, הוא לא יהיה בממשלה”.

על דבריו של מקרון אמר:  “מקרון טעה טעות עובדתית ומוסרית. ישראל אומרת לתושבים לצאת. מי שירה על המסדרון הבטוח זה חמאס. מי שמשתמש באזרחים כמגן אנושי זה החמאס. מי שמשתמש בבתי ספר ובתי חולים זה לא ישראל – זה החמאס. ולכן את האחריות צריך להטיל לא על ישראל אלא על חמאס. אני אומר לנשיא צרפת ולידידינו האחרים: זה יגיע גם אליכם. לא נותנים חיסיון לטרוריסטים שבמבצעים פשע מלחמה כפול. את הטפות המוסר אנחנו לא צריכים”.

בתשובה לשאלת כתב גל”צ – נתניהו השיב:  לא חושב שצריך להשיב את ההתיישבות היהודית ברצועת עזה. אני לא חושב שזה ריאלי.

נתניהו נשאל מה עושים בניו מאז המלחמה – והשיב: בני אבנר גוייס בצו 8 ביום תחילת המלחמה. יאיר מתנדב ומסייע לארגוני חסד.

שר הביטחון יואב גלנט אמר: “חמאס בלחץ גדול. הלחץ הולך וגובר. הם שומעים את הטנקים מעל המנהרות. שומעים את הדחפורים נוגחים בבתים ויודעים היטב שיגיעו אליהם. ככל שהתמרון עמוק יותר, ככל שהעוצמה חזקה יותר, כך החמאס בלחץ גדול יותר וכך גדלים הסיכויים להגיע אל החטופים”.

הוא הוסיף: “רציתי לדבר גם על אחד החטופים – כפיר, תינוק בן 10 חודשים מניר עוז. הוא ומשפחתו נחטפו לעזה. הוא בדיוק בגיל של הנכד הצעיר שלי ואני שואל את עצמי מי משחק איתו? מי דואג לו? מי נותן לו לאכול? השאלות האלו מנקרות בי כל הזמן והן גם מופנות למנהיגי העולם”.

בהתייחסו לדברי נשיא צרפת עמנואל מקרון על כך ש”ישראל חייבת להפסיק להרוג נשים ותינוקות בעזה” – תקף גלנט: “אני שומע חלק מהם ושואל את עצמי ואותם: מאיפה עוז הרוח הזה להטיף לנו מוסר בעיצומה של לחימה? 1500 חיילים, אזרחים, נשים וילדים נחטפו או נהרגו בקרבות. זה קרה רק לפני חודש. אני רוצה להגיד לאותם מנהיגי אירופים שמעבירים עלינו ביקורת: מדינת ישראל בשנת 2023 אינה נמצאת בשנת 1943. יש לנו היכולת והחובה להגן על עצמנו בכוחות עצמנו – וזה מה שנעשה”.

על הזירה הצפונית אמר גלנט: “ההתגרויות הפכו לתוקפנות. חיזבאללה משחק באש, אז אומר את הדברים בצורה פשוטה: הכוחות שלנו על הקרקע ערוכים לכל משימה. היקף כוח האדם גדול, והם גובים כל יום מחיר כבד מחיזבאללה. אזרחי לבנון צריכים לדעת שאם נסראללה יעשה טעות – גורלה של ביירות עלול להיות כמו גורלה של עזה”.

השר בני גנץ אמר: “צה”ל פעל גם השבת הזו עמוק בתוך רצועת עזה, בצפון, ביהודה ושומרון ובגזרות נוספות כפי שציין שר הביטחון. לוחמינו נותנים את התשובה הטובה ביותר למי ששאלו האם צבא היבשה יהיה מוכן, למי שפקפקו ב”דור הטיק טוק”. שהטילו ספק ביכולת לשלב בין יבשה, אוויר וים. ששאלו האם כל מערכות ההגנה שבנינו והמיגון שלנו יעבדו מול אתגר רב זירתי.

“גם נוכח הכאב שכולנו מרגישים ברגעים קשים אלו, מה שאני רואה עד כה בשדה הקרב ובעורף מרשים בכל קנה מידה. אני מבקש להביע את הערכתי לכל ראשי הזרועות ולכל כוחות הביטחון – מהאבא במסוק ועד הבן בטנק. כל עם ישראל מאחוריכם.

כחלוף חודש מהקמת קבינט ניהול המלחמה – ניצב מולנו המבחן הגדול ביותר לחוסן החברה הישראלית שידענו כמדינה וכחברה. אנו עומדים מול אויבים בלתי אנושיים, שמתעללים במשפחות החטופים ומנצלים ילדים בכדי להגן על פושעי מלחמה.

לכן חשוב לנו לעמוד כאן, שכל העולם ידע שהחברה הישראלית מאוחדת וחזקה. שמדינת ישראל מתמודדת בגבורה, בנחישות ובתבונה. שאנחנו נעמוד בהכל, ביחד. שהשיקול היחיד שלנו הוא ניצחון וטובתה של מדינת ישראל. שאנחנו מחויבים להשקיע את כל המשאבים הלאומיים כדי לנצח, להשיב את החטופים הביתה, ובכדי לשמור על חוסנה של החברה, ובכך בלבד. אני מדגיש לכולנו, מבית ומחוץ – בכך בלבד.

“בשעה זו רבים נמצאים בעצרות למען החטופים שלנו, אני שולח להם מכאן חיבוק ומבטיח: אנחנו עושים הכל – מבצעית, ומדינית בכדי להשיב את הבנות והבנים הביתה.

“חשוב לי להסתכל למשפחות בעיניים, כפי שעשיתי גם באופן אישי במפגשים בינינו , ולהגיד – המאמצים האלו קורים. כל הזמן, ובכל האמצעים. ולציבור הישראלי אני אומר – אל תצרכו תעמולה, יש רק גורם אחד שיעדכן על התפתחויות באופן אמין ושימנע נזק למאמצים – ממשלת ישראל באמצעות גורמיה המוסמכים. יהיו ההתפתחויות אשר יהיו – הלחימה נמשכת ותימשך עד להשגת מטרותינו. אנחנו ‘לא חוזרים עד שמבצעים’.

“למנהיגי העולם, איתם אני גם עומד בקשר, ולמנהיגי האזור כולו, אני מבקש להגיד הערב: אין לחימה מוסרית מהלחימה על זכותנו לחיות בארצנו בביטחון.

“עליכם לפעול כדי שתתאפשר בהמשך מציאות אחרת באזור, ועזה לא תוחזק בידי מי שידיהם מגואלות בדם של חפים מפשע. מי שמביא את החורבן על תושבי עזה הוא חמאס. עליו צריך ללחוץ ואותו צריך לתקוף כדי שהחטופים יחזרו ושבבוא היום המלחמה תגיע אל סופה. בוודאי שלא נקבל הטפות מוסר מאסד שטובח בילדים ונשים או ‘מהתליין מטהראן’. מי שלחץ את ידו של מנהיג איראן זוכר מה איראן עשתה, ויודע מה היא עושה.

“למדינות האזור יש תפקיד ויכולת לסייע לפלסטינים ולעצמן. עליהן למלא אותו. אני מציע להן לסייע הומניטרית ולהבין שהמציאות מחייבת את שינוי המשטר בעזה”.

הוא הוסיף: “תמונות הלוחמים שנפלו במשמרתם צורבות את ליבנו, ואני מבקש להצדיע להם ולחזק את המשפחות השכולות והפצועים בלב ובנפש.

“ביום חמישי ביקרתי ביאנוח ג’ת, יישוב של 7,000 תושבים, ומאות מהם במילואים, ובתוכם שני נופלים – סמח”ט ומג”ד. כשפגשתי את אימו של סא”ל סלמאן חבקה ז”ל, היא אחזה תמונה שלו ואמרה לי ‘אני גאה בבן שלי’. ביציאה מניחום האבלים, פגשתי בגלית, ששכלה את בנה, רס”ן אריאל בן משה הי”ד, מסיירת מטכ”ל. עם כל הכאב – היה חשוב לה להגיע ולחזק את המשפחות האחרות.

“שתי אמהות שמייצגות המון אמהות שהן סיפור הגבורה של החברה הישראלית כולה. כולנו גאים – בכל עם ישראל. בכל חלקי החברה שלנו. ובעזרת השם, בעזרת כל אחת ואחד, בחזית ובעורף – אנחנו מנצחים ונמשיך לנצח.”

חבר הקבינט המדיני בטחוני שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בירך על דבריו של נתניהו כי בעזה לא תשלוט הרשות.

“אני מודה לראש הממשלה נתניהו על הדברים הברורים, בהמשך להחלטת הקבינט בדיון שדרשתי לאחר הקפאת הכספים לרשות. הרשות היא גוף תומך טרור ומעודד טרור ולעולם לא נפקיר שוב את ביטחון אזרחינו בידי אויבינו. טוב שהדברים נאמרים בקול ברור על ידי ראש ממשלת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות