5 לוחמים הי”ד נהרגו בעזה, כלי טיס שחצה מעזה יורט בשדרות

דובר צה"ל: חמאס איבד שליטה על צפון הרצועה, תושבים עוזבים בניגוד להנחיותיו • הערכה: רוב החטופים - בדרום הרצועה • צה"ל יירט כטב"ם בשמי נהריה, שתי מטרות יורטו בגבול • גלנט: "חיזבאללה קרוב לעשות טעות קשה, יודעים לעשות בביירות מה שעושים בעזה" • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ז חשון התשפ"ד / 11.11.2023 20:07

היום ה-36 למלחמה: מתחילת המלחמה תקף צה”ל יותר מ-15 אלף מטרות של ארגוני הטרור ברצועת עזה והשמיד או החרים כ-6,000 אמצעי לחימה.

רוצה לתרום לעמישראל? כך תצטרף למסלול הביטחוני בשירות האזרחי

עדכונים שוטפים: 

23:33  – בתגובה לשיגורים ביממה האחרונה, מטוסי קרב של צה”ל השלימו תקיפה של שורת מטרות טרור בשטח לבנון, במסגרתה הושמדו תשתיות ועמדות צבאיות של ארגון חיזבאללה.

כמו כן, כלי טיס של צה”ל תקפו עמדת שיגור וחוליית מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, אשר ביצעה מספר שיגורים לעבר מרחב הר דב מוקדם יותר היום.

23:22 – אזעקה הופעלה בשדרות וביישובי עוטף עזה בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין לאזור. כלי הטיס יורט בהצלחה.

21:40 – ערוץ אל-מיאדין הלבנוני: צה”ל ביצע תקיפה ארטילרית באזור וואדי אל-ירמוכ שבדרום סוריה

20:59 – חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף שנהרג – ה-71 מתחילת המלחמה.

20:38 – אעזקות נשמעו באזור שתולה שבצפון

20:30 – דובר צה”ל אמר הערב כי חמאס איבד למעשה את שליטה על צפון רצועת עזה וכי תושבים מצפון הרצועה עוזבים את בתיהם בניגוד להנחיותיו. “חמאס איבד שליטה על צפון הרצועה ומבצע פשע מלחמה בשימוש בבתי חולים. הדיווחים על כיתור והתקפת ביה”ח שיפא שיקריים – אנו מחסלים באופן ממוקד מחבלי חמאס שבוחרים להילחם סמוך לשיפא. יש מעבר בטוח קבוע בחלק המזרחי של ביה”ח”.

הוא עדכן כי נמסרה הודעה ל-361 חללי צה”ל מתחילת המלחמה.

20:20 – עמית סגל: בישראל מעריכים שעוד לפני תחילת המתקפה הקרקעית של צה”ל בצפון רצועת עזה – רוב החטופים הישראלים הוחזקו בדרום הרצועה. לפי ההערכה בישראל, רוב החטופים הובלו מהקיבוצים רעים וניר עוז – שמקבילות לדרום הרצועה, וככל הנראה הובלו לשם.

19:20 – 5 לוחמים נפלו בקרב בצפון רצועת עזה:

רס”ר (מיל’) מתן מאיר, לוחם בגדוד 697 שבחטיבה 551, בן 38 מאודם. רס”ן (מיל’) משה ידידיה לייטר, מ”פ בגדוד 697 שבחטיבה 551, בן 39 מעין צורים, שירת כמפקד פלגה ביחידת שלדג. רס”ם (מיל’) יוסף חיים (יוסי) הרשקוביץ, לוחם בגדוד 697 שבחטיבה 551, בן 44 מגבעות. רס”ר (מיל’) סרגיי שמרקין, לוחם בגדוד 697 שבחטיבה 551, בן 32 מקרית שמונה. רס”ר (מיל’) נתנאל (נתי) הרוש, לוחם ביחידת הסיוע המנהלתי 5084 שבחטיבת גבעתי, בן 34 מירושלים.  הי”ד.

ארבעה מהלוחמים נהרגו מפיצוץ בפיר מנהרה ממולכד ליד מסגד.

כמו כן, קצין וארבעה לוחמים במילואים בגדוד 697 שבחטיבה 551 נפצעו אמש באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, נפצע אמש באורח קשה קצין בגדוד 12 בחטיבת גולני בקרב במרכז רצועת עזה.

19:15 – על פי ההערכות: כ-50 אלף תושבים עזתים התפנו היום לדרום רצועת עזה. בסך הכל התפנו בימים האחרונים 150-200 אלף – דרך הצירים ההומניטריים. חלה צניחה משמעותית במספר החוסים בבית החולים שיפא שהתרוקן – מ-50 אלף חוסים ל-2,000. במקביל, גם בתי החולים האחרים בעזה התרוקנו ונותר בהם מספר נמוך מאוד של אנשים.

19:15 – חדשות 12: ברצועת עזה מתקרבים לרף של סיום הדלקים. הכמות הולכת ואוזלת, וצפויה להיגמר בתוך ימים ספורים.

19:15 – אזעקות נשמעו בדרום רמת הגולן; זוהו 2 שיגורים מסוריה לעבר ישראל שנפלו בשטח פתוח. צה”ל תקף את מקורות הירי בסוריה.

19:10 – מטח רקטות לעבר יישובי העוטף; צה”ל יירט כלי טיס שחצה משטח רצועת עזה לאזור שדרות

18:40-  שב”כ וצה”ל חיסלו בעזה כ-20 מחבלים שעסקו בשנים האחרונות בקידום פיגועים מרצועת עזה לאיו”ש וישראל. מחצית מהמחבלים שחוסלו משתייכים ל”מטה הגדה”, הגוף שאמון על גיוס פעילים מאיו”ש וירושלים למימוש פיגועים בישראל, מימון וניהול פעילות חמאס באיו”ש.

כמו כן, הותקפו למעלה מ-10 מטרות בשכונת “מדינת אלעמל”, בה שוהים מחבלי חמאס ששוחררו מהכלא הישראלי בעסקת חילופי שבויים – ומאז שחרורם המשיכו לעסוק בקידום פעילות טרור, בדגש על מימון ואכוונה של פיגועי חמאס באיו״ש ובישראל.

18:15 – בשולי פגישת מנהיגי ערב בריאד, נשיא איראן נפגש עם נשיא מצרים, לראשונה מזה שנים. כמו כן, נשיא איראן נפגש גם עם השליט הצבאי של סודאן, אל-בורהאן. זאת לאחר חידוש היחסים בין שתי המדינות לאחרונה.

18:00 – משמידים תשתיות ומחסלים מחבלי חמאס: חטיבת המילואים 551 איתרו מפות וחומרי מודיעין של חמאס והשמידו מטענים בגן ילדים באיזור בית חאנון

17:50 – אף גורם בסוריה לא קיבל עדיין אחריות על הכטב”ם שהתפוצץ בבית הספר באילת. ההערכה היא שמדובר במיליציה השיעית “חטיבת האימאם חוסיין”, מיליציה פרו-איראנית עם אלפי לוחמים. לאחרונה חשפו בישראל כי אנשי המליציה הגיעו לדרום לבנון כדי לסייע לחיזבאללה בלחימה נגד ישראל בגבול.

17:45 – שר הביטחון יואב גלנט עונה לנסראללה בגבול הצפון: “חיזבאללה קרוב לעשות טעות קשה – תושבי ביירות עלולים להגיע למצב זהה לעזה, שם כבר מרימים דגל לבן ובורחים מהבית”

17:40 – דובר צה”ל בערבית הכחיש את הידיעות על תקיפת בית החולים שיפא: “מתרחשים עימותים בין מחבלי חמאס באזור בית החולים, אך אין מצור או תקיפה עליו. צה”ל נמצא בקשר רציף עם מנהל בית החולים – ומאפשר תיאום יציאה ממנו לכיוון ציר סלאח א-דין”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות