בתי החולים שיפא ורנתיסי בעזה מכותרים • מטח כבד נורה למרכז

מטח לגוש דן והשפלה: 9 רקטות יורטו • חיזבאללה הודיע על 70 הרוגים מפרוץ המלחמה • צה"ל ושב"כ חיסלו מחבלי נוח'בה שהשתתפו בטבח • טנקים מכתרים את בתי החולים במרכז העיר עזה - וקוראים לפנותם • גילעד רוזנבליט ויהונתן יצחק סמו הי"ד נפלו בקרבות • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ו חשון התשפ"ד / 10.11.2023 02:16

היום ה-35 של מלחמת חרבות ברזל: צה”ל ממשיך בכיתורה של העיר עזה ובתקיפות מאסיביות מהאוויר, מהים ומהיבשה, לצד תקיפות אוויריות בדרום לבנון. עד כה עודכנו משפחותיהם של 239 חטופים ו-352 חללי צה”ל הי”ד מתוכם 36 מאז שהחלה הכניסה הקרקעית לרצועה.

רוצה לתרום לעמישראל? כך תצטרף למסלול הביטחוני בשירות האזרחי

עדכונים שוטפים: 

13:50 – ראש הממשלה נתניהו נפגש עם ראשי רשויות מקומיות מעוטף עזה. חלק מראשי הרשויות התלבטו עד הרגע האחרון אם להגיע, אך לבסוף הגיעו.

13:30 – לראשונה אחרי שלושה ימים: אזעקות בגוש דן והשפלה. לפחות תשע רקטות יורטו בהצלחה על ידי כיפת ברזל.  שני פצועים באורח בינוני וקל מרסיסים בשתי זירות. פונו לבית החולים איכילוב בתל אביב.

13:30 – דיווחים ברצועה: אנשי חמאס יורים על כל מי שמנסה לעזוב את בית החולים אל-נאסר.

13:10 –ארגון הטרור חיזבאללה הודיע על 7 מחבלים בשורותיו שחוסלו בתקיפת חיל האוויר בסוריה הלילה, בכך עלה ל-70 מספר המחבלים של חיזבאללה שחוסלו מאז תחילת המלחמה.

12:55 – בעקבות המלחמה: משרד החינוך הודיע על ביטול משלחות התלמידים לפולין, המתוכננות לצאת במועד החורף הקרוב. מדובר ב-215 משלחות הכוללות כ-24 אלף תלמידים ואנשי חינוך, שהיו מתוכננות לצאת לפולין החל מחודש פברואר 2024.

12:15 – כאן חדשות: עובדי הוושינגטון פוסט דרשו להסיר מאתר העיתון איור, שבו נראה דובר חמאס משתמש בילדים ואישה כמגן אנושי, בטענה כי הקריקטורה גזענית

12:15 – תקרית ראשונה היום בגבול הצפון: טיל נ”ט נורה למנרה, בצה”ל משיבים בארטילריה.

12:10 – ארגון הבריאות העולמי: יש נפגעים רבים בקרבת בית החולים שיפא.

11:57 – סמ”ר יהונתן יצחק סמו, בן 21, מכרמי צור, לוחם בגדוד 202, חטיבת הצנחנים נפטר מפצעיו לאחר שנפצע בקרב במרכז רצועת עזה ב-8.11.

הוא החלל ה-38 מאז תחילת תחילת המערכה הקרקעית נגד חמאס.

11:50 – מנהל בית החולים שיפא בעזה: “אנחנו עלולים להיות מותקפים בכל רגע, אבל הצוות לא יעזוב את בית החולים. לא ננטוש”. לפי דיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, טנקים של צה”ל מכתרים את בתי החולים נאסר, רנתיסי, בריאות הנפש והעיניים.

11:20 – על רקע התקדמות כוחות צה”ל בעיר עזה, כיתור בתי החולים ומתחמי השלטון של ארגון הטרור חמאס, דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, פנה שוב לתושבי הרצועה וקרא להם להתפנות דרומה. “כמו בימים עברו, צה”ל מתיר שוב תנועה בציר סלאח א-דין בין השעות 16:00-10:00”, הבהיר. “התמונות המצורפות צולמו לפני כחצי שעה ומציגות מענה מוחשי לשיחות ולדרישות שלנו. אל תקשיבו למה שאומרים חלק ממנהיגי חמאס מהמלונות שלהם בחו”ל או מהמקומות שסידרו לעצמם במחתרת.למען ביטחונכם, נצלו את הזמן הבא לנוע דרומה”.

10:55 – על פי דיווחים פלסטינים, הושלם כיתור בית החולים שיפא בעיר עזה. חילופי אש בין כוחות צה”ל למחבלי חמאס.

10:45 – 41 מבוקשים נעצרו הלילה בידי כוחות הביטחון ברחבי יהודה ושומרון, 14 מהם משתייכים לארגון הטרור חמאס. בחברון הכוחות אטמו בית דפוס והחרימו ציוד ששימש להדפסת חומרי הסתה.

במהלך הפעילויות מחבלים יידו אבנים והשליכו מטען לעבר הכוחות – שהגיבו בירי לעבר אחד החמושים, זוהתה פגיעה.

עד כה נעצרו מתחילת המלחמה יותר מ-1,540 מבוקשים, למעלה מ-930 מהם משויכים לחמאס.

10:20 – טנקים של צה”ל מכתרים שני בתי חולים במרכז העיר עזה וקוראים לשוהים במקום להתפנות.

9:55 – דיווחים פלסטינים: כוחות ארטילריה של צה”ל תוקפים ברחוב אלג’לאא שבמרכז העיר עזה.

09:45 – גורמים אמריקנים לניו יורק טיימס: לכוחות הישראליים יש זמן פעולה מוגבל בעזה

8:45 – כוחות צה”ל, בהכוונת אגף המודיעין, חיסלו מספר מחבלי נוח’בה של ארגון הטרור חמאס שהשתתפו בטבח בעוטף עזה, כך נמסר מדובר צה”ל. בין המחבלים שחוסלו: אחמד מוסא, מפקד פלוגת נוח’בה, ועמר אלהנדי, מפקד מחלקה שהתבצרו במערב ג’באליה.

אחמד מוסא היה אחד ממפקדי הפשיטות לבסיס זיקים, קיבוץ זיקים ומוצב יפתח. בימים האחרונים הוא הוביל פעילות התקפית כנגד כוחות צה”ל במרחב מערב ג’באליה. בנוסף, חוסל בהכוונת שב”כ ואמ”ן ראש מערך הצליפה של חמאס בחטיבת הצפון, מחמד כחלות.

במהלך הלילה, לוחמי מילואים מאוגדה 252, בהכוונת שב”כ, תקפו 19 מחבלי חמאס שנערכו לתקיפת כוחותינו. לוחמי צוות קרב חטיבת 401 איתרו והשמידו מכולה בחוף הים שהכילה 20 משגרי רקטות. במהלך התקפה חטיבתית של כוחות הצנחנים בשכונת שיח’ עג’לין, סרק הכוח איתורים במרחב הדרומי של הגזרה ומצא משגר רקטות סמוך לבנייני מגורים. כלל אמצעי הלחימה שאותרו הושמדו או הוחרמו על ידי כוחותינו.

8:25 – דיווחים פלסטינים: כוחות צה”ל מכתרים את בית החולים רנטיסי, שבצפון-מערב העיר עזה. כוחות היבשה שמתמרנים ברצועה מפעילים לחץ כבד על בתי החולים ועל מתחמי השלטון של חמאס. כתוצאה מכך, תושבי העיר עזה ממשיכים להתפנות לכיוון דרום, על מנת לאפשר לצה”ל לפעול במקום.

8:00 – נמשכת הפעילות הקרקעית של צה”ל ברצועה. הכוחות פועלים במרכז העיר עזה, סמוך לבית החולים שיפא.

7:55 – כוחות הביטחון הרסו הלילה בעיר חברון את בתיהם של שני מחבלים, פעילי חמאס, אשר ביצעו את פיגוע הירי סמוך לחברון לפני כשלושה חודשים, שבו נרצחה בת שבע נגרי הי”ד.

06:00 – הותר לפרסום שמו של סמ”ר גילעד רוזנבליט הי”ד, בן 21 מגניגר ששירת כחובש קרבי בגדוד 52, חטיבה 401. גילעד הי”ד נפל אמש במהלך פעילות מבצעית בצפון הרצועה. הודעה נמסרה למשפחתו.

04:55 – צה”ל תקף בסוריה בתגובה לשיגור כלי טיס בלתי מאויש לאילת, כך לפי דובר צה”ל.

02:05 – אובססיה: מועצת הביטחון של האו”ם תקיים דיון פתוח “לנוכח המצב הקשה וההסלמה בעזה”. הדיון יתקיים לבקשת איחוד האמירויות וצרפת.

01:40 –  לפי דו”ח האנטישמיות של משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות, חלה עלייה של 214% במספר התקריות האנטישמיות בעיר ניו יורק ועליה של 818% במספר הדיווחים על אירועים אנטישמיים בהולנד. מתחילת המלחמה תועדו קרוב ל-1,100 אירועים אנטישמיים בצרפת, משטרת מונטריאול תיעדה עד כה 48 דיווחים על פשעי שנאה

01:20 – ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק ראיון לרשת לפוקס ניוז ונשאל על הלחץ שהפעיל ממשל ביידן על ישראל כדי שתסכים ל”הפוגות הומניטריות” ברצועה – והשיב: “ובכן, דבר אחד שלא הסכמנו לו הוא הפסקת אש. הפסקת אש עם חמאס פירושה כניעה לחמאס, כניעה לטרור וניצחון ציר הטרור של איראן. אז לא תהיה הפסקת אש ללא שחרור החטופים הישראלים”.

נתניהו הוסיף: “הסכמנו, ביידן ואני, לאפשר מסדרון הומניטרי שבו יעברו פלסטינים מצפון הרצועה לדרומה. חמאס מנסים לעצור זאת – לפני יומיים חמאס ירו כדי למנוע מהם לרדת דרומה. זה האויב שאיתו אנחנו מתמודדים. הלחימה נמשכת מול מחבלי חמאס, אבל במקומות ספציפיים לתקופה נתונה, כמה שעות פה, כמה שעות שם, אנחנו רוצים להקל על מעבר בטוח של אזרחים הרחק מאזור הלחימה. ואנחנו עושים את זה”.

הוא הדגיש,  כי לישראל אין אינטרס לשלוט בעזה לאחר המלחמה. “אנחנו לא רוצים לשלוט בעזה. אנחנו לא מבקשים לכבוש, אבל אנחנו מבקשים לתת לה ולנו עתיד טוב יותר בכל המזרח התיכון. וזה דורש את הבסת חמאס. קבעתי יעדים. אני לא קובע לוח זמנים כי, אתה יודע, זה יכול לקחת יותר זמן”.

01:10: דיווח בעזה: צה”ל תקף מבנה בסביבת ביה”ח שיפאא’.

00:50 – נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן: “החל מהיום יהיו שני מקטעים הומניטריים שיאפשרו לברוח מאזורים עוינים בעזה, והם כבר אפשרו לאלפים להגיע לביטחון. אנחנו גם עושים כל שביכולתנו כדי להגדיל את האספקה ​​והסיוע ההומניטריים: לפני יומיים הגיעו 96 משאיות של אספקה, ואתמול הגיעו 106 משאיות. אנו שואפים ל-150 משאיות לפחות מידי יום.

“תן לי להיות ברור: ישראל מקבלת את ההחלטות שלה. הם נלחמים באויב הטבוע באוכלוסייה האזרחית, מה שמעמיד פלסטינים חפים מפשע בסיכון. יש להם חובה להבחין בין טרוריסטים לאזרחים ולציית באופן מלא לחוק הבין-לאומי. הפסקות אלו יסייעו להביא אזרחים לאזורים בטוחים יותר הרחק מלחימה אקטיבית”.

00:45 – חמאס טוען: אש פרצה בבית החולים א-רנתיסי לילדים בעקבות תקיפה של צה”ל

00:35 – בתגובה להאשמות שהועלו בתחקיר נגד הצלם יוסף מסעוד, שסיקר את הטבח עבור מספר גורמי תקשורת, נמסר מ’הניו יורק טיימס’ כי העלאתן היא “לא נכונה ומקוממת”. מהעיתון נמסר, כי ההאשמה שלמישהו במערכת היה ידע מוקדם על פיגועי חמאס היא “מעשה חסר זהירות, המעמיד בסיכון את העיתונאים שלנו בישראל וברצועת עזה. הבדיקה שלנו את עבודתו מראה שמסעוד פעל כפי שצלמי עיתונות פועלים תמיד במהלך אירועי חדשות מרכזיים: תיעד את הטרגדיה בעת התרחשותה”.

00:03 – משפחתו של אורן גולדין הי”ד, בן 33 מניר יצחק שהוגדר חטוף, קיבלה הודעה על הירצחו. גופתו מוחזקת בידי חמאס. הוא הותיר אחרי ואישה ותאומים בני שנתיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות