טיל ו’מטרה חשודה’ שכוונו לעיר אילת יורטו עם ‘חץ 3’ ופטריוט

הערב: יירוט מבצעי ראשון אי-פעם עם מערכת חץ 3 • גלנט: "המחבלים בשיפא שומעים את הדחפורים והחיילים ורועדים מפחד" • "צה"ל החל להשתמש בשיטות חדשות לטיפול במנהרות" • הערכה: 80 אלף עברו היום לדרום הרצועה • צה"ל משמיד תשתיות חיזבאללה • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ה חשון התשפ"ד / 09.11.2023 01:46

היום ה-34 של מלחמת ‘חרבות ברזל’: צה”ל ממשיך בכיתור העיר עזה. הכוחות מבצעים תקיפות מהאוויר ומהיבשה ומתקדמים לקראת שליטה ישראלית בצפון הרצועה. 50 אלף עזתים נהרו היום במסדרון ההומניטרי לדרום הרצועה, על רקע קריסת חמאס.

זקוק לתמיכה נפשית, מזון ותרופות? שירות מיוחד חינם לאזרחים ותיקים

מספר החללים ממתקפת חמאס: 1,194 ולא 1,400. מספר הנעדרים כעת נמוך מ-20.

עדכונים שוטפים:  

23:59 – אורן גולדין הי”ד, תושב ניר יצחק בן 33, נרצח בשבת השחורה, בוקר פתיחת המתקפה על ישראל, כך הותר לפרסום. משפחתו עודכנה כי גופתו נמצאת בשבי החמאס.

23:30 – מחבלי חיזבאללה שיגרו טיל נ”ט לעבר מרחב אדמית שבצפון. אין נפגעים באירוע. צה”ל תקף בארטילריה את מקור הירי.

23:30 – היירוטים הערב בדרום: צה”ל יירט שתי מטרות חשודות שכוונו לעבר העיר אילת. תחילה מחוץ לאטמוספירה עם מערכת “חץ 3” ביירוט מבצעי ראשון אי-פעם של המערכת ומאוחר יותר יירוט נוסף, הפעם עם פטריוט, של “מטרה חשודה”.

23:20 – צה”ל ממשיך להשמיד תשתיות טרור ואמצעים של ארגון הטרור חיזבאללה: מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה לשיגורים לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה. בנוסף, כוחות צה”ל תקפו בירי ארטילרי ובאמצעי הלחימה “עוקץ פלדה”. בין המטרות שהתקפו, מתחמים ותשתיות טרור, עמדות תצפית ואמצעים טכנולוגיים ששימשו להכוונת טרור נגד מדינת ישראל.

כמו כן, מחבלים שיגרו לפני זמן קצר טיל נ”ט לעבר מרחב אדמית, אין נפגעים. צה”ל תקף בארטילריה את מקור הירי.

23:05: כלי רכב שחנה ליד ביה”ח שיפא הותקף.

22:25 – דובר צה”ל: לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה חשודה  במרחב הערבה בדרום הארץ באמצעות מערכת ״יהלום״. המטרה לא חצתה לשטח ישראל

21:55 – הנשיא הרצוג באוהל משפחות החטופים בתל אביב: ישראל עושה כל שביכולתה, ולא מחמיצה שום הזדמנות כדי להחזיר את החטופים. אנשים אומרים: תשחררו, תביאו, תחזירו. אנחנו מתעסקים עם אויב מר ואכזר – הם מנגנים על העצבים הלאומיים והאישיים ומוציאים סרטון כזה או אחר שיש לו מטרה אחת בלבד – להכניס מורך לב ולא להביא לשום תוצאה. אנחנו חוזרים ואומרים – לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת החטופים.

21:55 – דיווח על יירוט מוצלח נוסף של טיל שעשה את דרכו לאילת. ראש העירייה אלי לנקרי הורה לבטל מחר את הלימודים בעיר.

21:45 – החות’ים בתימן קיבלו אחריות לשיגור טילים בליסטיים לעבר אילת. הם התעלמו

21:35 – ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה נפגשו עם משפחתו של לוחם סיירת גבעתי פדיה מרק הי”ד שנפל לפני כשבוע בקרבות בעזה. נתניהו: ״האמונה והעוצמה, וכל מה שעבר ועובר על המשפחה שלכם היום זה המבחן של עם ישראל. ארץ ישראל נקנית בייסורים. הכאב גדול מאוד, אך אנחנו מנצחים בזכות הרוח הזאת״

21:20 | ירי ארטילרי כבד של צהל כעת לעבר מטרות בדרום לבנון

21:05 – משרד הבריאות הפלשתיני הודיע הערב כי מספר ההרוגים הפלשתינים בפעולות שביצע צה”ל במהלך היום בג’נין עלה ל-14. מקורות פלשתינים דיווחו כי שלושה מהחמושים שנהרגו היו מקרב אנשי מנגנוני הביטחון הפלשתיניים.

21:05 – משטרת קנדה חוקרת אירועי ירי לעבר שתי ישיבות חרדיות במונטריאול. לא היו נפגעים בתקריות. מוקדם יותר הושלכו בקבוקי תבערה לעבר בית ספר ובניין של הקהילה היהודית בעיר.

21:05 – משרד הביטחון: הושלמה קליטתה בישראל ופריקתה של אוניית מטען שעליה כ-2,500 טונות של ציוד צבאי עבור צה”ל, המאוחסן בכ-170 מכולות. הציוד הועמס על משאיות והועבר ליחידות הלוחמות.

21:05 – צה”ל תוקף בשעה זו, בין היתר באמצעות מטוסי קרב, מטרות חיזבאללה בלבנון בתגובה לירי מוקדם יותר לעבר ישראל.

20:55 – מאז 17 באוקטובר: לפחות 46 מתקפות של המיליציות הפרו-איראניות נגד בסיסי צבא ארה”ב בעיראק ובסוריה.

20:30 – ראש ממשלת בלגיה מציע לשקול סנקציות נגד השר עמיחי אליהו וישראלים נוספים: האיחוד האירופי צריך לבחון למנוע מישראלים “קיצוניים” שקוראים לאלימות נגד פלסטינים לבקר באירופה

20:20 – שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה לתקשורת, עם תמונות הילדים החטופים מוצגות מאחוריו: “לא נעצור את הלחימה עד שנחזיר אותם הביתה”. על המשך הלחימה ברצועת עזה: “המחבלים בשיפא שומעים את הדחפורים והחיילים ורועדים מפחד. צה”ל החל להשתמש בשיטות חדשות לטיפול במי שנמצא במנהרות”.

19:57 –  צה”ל: זוהה טיל קרקע-קרקע ששוגר לשטח מדינת ישראל ויורט בהצלחה במרחב ים סוף על ידי לוחמי ההגנה האווירית באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק “חץ”. המטרה לא חצתה לשטח ישראל.

19:50 – דובר צה”ל בהצהרה לתקשורת: “הלחימה נמשכת, אין הפסקת אש. נפרק את חמאס – מתחילים בצפון הרצועה ונסיים את המשימה”.  עדכן על האזעקה באילת: “טיל חץ שלנו יירט איום רחוק מאילת – טיל קרקע-קרקע ששוגר לעברנו”.

דובר צה”ל דניאל הגרי: “הכלים שלנו בכשירות של 90%, נעמיק את הפעולה הקרקעית בלב עזה ונגיע לעוד מעוזים של חמאס”. עד כה נפלו 354 לוחמי צה”ל בחרבות ברזל.

19:40 – דובר צה”ל: בפעילות היום בג’נין נעצרו מבוקשים, אותרו אמצעי לחימה, הושמד פיר תת-קרקעי והותקפה חוליית מחבלים חמושה. במהלך הפעילות התפתחו חילופי אש וחוסלו 12 מחבלים, אין נפגעים לכוחותינו. בנוסף, כלי טיס מאוישים מרחוק תקפו חוליית מחבלים חמושה שסיכנה את הכוחות.

19:30 – אזעקות באילת והסביבה.

19:25 – משרד התחבורה: התחבורה הציבורית תפסיק לפעול בשבתות בהתאם להערכת מצב ולצורכי הביטחון. יוזכר כי בפרוץ המלחמה הפעיל פתרונות תחבורתיים גם בסופי השבוע בהתאם להערכות מצב. כעת, ראש מערך ההיסעים במשרד הבטחון הבהיר למשרד התחבורה כי אין עוד צורך בשירות בסופי שבוע.

19:25 – הערכה: 80 אלף תושבי עזה נהרו היום לדרום הרצועה., אתמול עברו  50 אלף תושבים.

18:55 – מזכיר הממשלה יוסי פוקס ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה: “זה ממש לא הזמן לכבול את ידי הממשלה בכבלים משפטיים מיותרים. אין שום עילה חוקית להפסקת התקנות לשעת חירום ולא להפסקת ההצבעות הטלפוניות”.

18:50 – בכלי התקשורת ברצועת עזה מדווחים על תקיפות אינטנסיביות באזור בית החולים האינדונזי שבצפון הרצועה. אינדונזיה גינתה השבוע את התקיפות הישראליות על בית החולים והכחישה את הטענות על שימוש של חמאס במתקן.

18:50 – גורם בטחוני על המבצע במחנה הפליטים ג’נין: “אנחנו במאמץ התקפי שלא נראה כמותו בשנים האחרונות, רק בשבועיים האחרונים מספר דו ספרתי של פעילויות במחנה הפליטים ג’נין מהאוויר ומהקרקע. חיסלנו עשרות מחבלים, תקפנו עשרות פעמים מהאוויר, הם מתחילים להבין שמשהו השתנה. נמשיך לרדוף את ארגוני הטרור, לעצור ולחסל אותם בכל מקום שיהיו, רק התחלנו”.

18:45 – צה”ל החליט לפתוח מחר מעבר הומניטרי נוסף, תחת אבטחה, בציר קו החוף. הוא ייפתח ל-4 שעות, כמו זה שפועל היום בציר צלח א-דין. ביחס להצהרת דובר הבית הלבן על הפסקות הומניטריות יומיות של 4 שעות – בצה”ל אומרים: מדובר בהפוגה טקטית של התקיפות בשכונות מסויימות על מנת לאפשר לתושבי עזה לנוע דרומה. עם זאת, בצה”ל שבים ומדגישים – אין הפסקת אש.

18:40 – הניו יורק טיימס: הרשות הפלסטינית תהיה מוכנה לקחת לידיה את השליטה ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה, אם ארה״ב תקדם הקמת מדינה פלסטינית, בשטחי עזה, יהודה ושומרון ומזרח ירושלים – לצד מדינת ישראל.

18:10 – דובר צה”ל התיר לפרסם: רס”ר במילואים דב משה כוגן הי”ד, לוחם ביחידת שלדג בן 32 מנוב, נפל היום בקרב בעומק רצועת עזה.

בנוסף, אותרה גופתה של סמל רוני אשל הי”ד, תצפיתנית בת 19 מצור יצחק, שנעדרה מאז מתקפת הפתע.

18:00 – צה”ל מסכם את פעילות ההגנה האווירית מתחילת המלחמה: אלפי רקטות יורטו מתוך כ-9,500 שיגורים לעבר שטח ישראל. מערך ההגנה האווירית בפריסה הגדולה ביותר אי פעם – מהר דב בצפון ועד לים סוף שבדרום.

לראשונה, כלל מערכות ההגנה אווירית פועלות במקביל – כיפת ברזל, קלע דוד, יהלום וחץ. כ-12% מסך השיגורים מעזה לעבר שטח ישראל נחתו בשטח הרצועה וכ-900 שיגורים בוצעו מתוך אתרים אזרחיים כמו מסגדים, בתי ספר, בתי חולים ומרכזי תרבות.

17:50 – לשכת ראש הממשלה: “הלחימה נמשכת ולא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו. ישראל מאפשרת מסדרונות מעבר בטוחים מצפון הרצועה לדרומה, כפי שעשו 50,000 עזתים רק אתמול”.

17:40 – דובר הבית הלבן ג’ון קירבי חשף כי ישראל תקיים הפוגות של ארבע שעות בלחימה בצפון רצועת עזה בכל יום, החל מהיום. “זהו צעד בכיוון הנכון”, אמר בתדריך עיתונאים שקיים. קירבי הוסיף כי ארצות הברית שואפת שכל יום ייכנסו כ-150 משאיות עם ציוד הומניטרי לרצועת עזה.

נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן העריך כי אין היתכנות להפסקת אש. על המשא ומתן לשחרור החטופים אמר: “אנחנו לא נפסיק במאמצים עד שנוציא אותם החוצה”. בהמשך ביידן נשאל האם הוא מתוסכל מכך ש”נתניהו לא מקשיב לבקשות האמריקניות” – והנשיא השיב: “זה לוקח קצת יותר זמן ממה שחשבתי”.

17:30 – דיווחי ב”גרדיאן”: ראש הממשלה נתניהו דחה הצעה להפסקת אש של 5 ימים תמורת שחרור חלק מהחטופים.

17:20 – שר הביטחון גלנט: “אנחנו לא עוצרים, אנחנו הולכים בכל הכוח עד שנמגר את החמאס. התשובה למעשה הברוטאלי והברברי זה מחיקת חמאס. אם לא נמחק את החמאס בעזה, נקבל עוד עשרה כאלה שבאים ממקומות אחרים”.

17:10 – דיווח ברויטרס: משלחת חמאס הכוללת את בכירי הארגון איסמעיל הנייה וחאלד משעל הגיעה לקהיר,.

17:00 – הנשיא הרצוג בראיון ל-NBC: “אין בשלב זה הצעה ממשית לעסקה מצד חמאס להחזרת החטופים”.

16:58 – הירי לצפון: צה”ל תקף עמדת משגרים בשטח לבנון. בירי לעבר ישראל זוהו מספר שיגורי פצצות מרגמה ובוצע ירי לעבר מוצב צה”ל במרחב מטולה.

16:45 – בהתאם להערכת מצב של צה”ל חל איסור על תנועת אזרחים בצירים שבמרחב מטולה-רכס רמים. תושבים השוהים בכפר יובל, מעיין ברוך, מטולה, כפר גלעדי, משגב עם, מרגליות ומנרה מתבקשים לשהות בסמוך למרחב מוגן עד להודעה חדשה.

16:40 – דיווח ראשוני: סוכל פיגוע דקירה במחסום קלנדיה שבצפון ירושלים.

16:30 – כוחות צה”ל מאוגדה 162 השתלטו על “הרובע הביטחוני” בלב עזה, שממוקם ליד בית החולים שיפא. כוחות חי”ר, שריון והנדסה, בסיוע חיל האוויר וכוחות מיוחדים – פשטו על המתחם שממוקם במרכז העיר. כוחות צוות קרב של חטיבת גבעתי חיסלו יותר מ-50 מחבלים במהלך הלחימה.

16:25 – הירי שביצעו חיזבאללה לעבר מטולה לפני כשעה: לפחות 8 טילי נ”ט שוגרו לעבר מוצב צבאי, בנוסף לירי מקלעים שהם ביצעו לעבר אמצעי תצפית. צה”ל הגיב בארטילריה וירי טנקים.

16:20 – בצה”ל מאשרים: “הפיצוץ בבית הספר באילת נגרם כתוצאה מפגיעת כלי טיס בלתי מאויש. זהות הכלי ופרטי האירוע בבדיקה”. בפיצוץ נפצע צעיר כבן 20 קל כתוצאה משאיפת עשן, חמישה נוספים הוגדרו כנפגעי חרדה.

16:00 – חיזבאללה קיבל אחריות לירי נ”ט לעבר מטולה.

15:55 – ביקור על רקע המלחמה: שרת החוץ של גרמניה, אנאלנה בארבוק, תבקר באיחוד האמירויות, ערב הסעודית וישראל. “השיחות יתמקדו בין היתר בשחרור בני ערובה גרמנים, במצב ההומניטרי בעזה ובמאמצים למנוע את התפשטות הסכסוך באזור”.

15:35 – אזעקה ביישוב שתולה ואבן מנחם שבצפון.

15:30 – דובר צה”ל בערבית פרסם מספר טלפון וערוץ טלגרם עבור שליחת הודעות של תושבי עזה – שחמאס מונע מהם לנוע דרומה: “הכוח שלכם חזק מכפי שאתם חושבים! שתפו אותנו אם חמאס מונע מכם לנוע דרומה בחשבון הטלגרם ובמספר המצורף”.

בנוסף, צה”ל חשף הקלטה של תושבת הרצועה שמזהירה תושבת אחר מלנוע דרומה. “יקירתי, חמאס מגרש ומחזיר את כל מי שיורד דרומה. חבל שתצאי, כי את תחזרי – הם החזירו את האנשים. לוקחים את החמורים שלהם, ומשאירים אותם. באלוהים, הם (חמאס) משגעים את האנשים”, אומרת האישה בהקלטה.

15:15 – לפחות 2 נ”ט נורו על מוצב ליד מטולה, במקביל לירי על מוצבים נוספים באצבע הגליל. צה”ל מגיב בארטילריה.

15:15 – מקור לרויטרס: פגישה משולשת בדוחא בין ראשי המוסד וה-CIA עם ראש ממשלת קטר – כחלק מהמאמץ לשחרור חטופים. מהפרטים שנמסרו בדיווח, בפגישה נבחנת האפשרות להפוגה בלחימה, תמורת שחרור חטופים שמוחזקים בידי חמאס.

15:05 – דיווח ראשוני: פיצוץ נגרם בחצר מבנה באילת, נזק נגרם במקום. עד כה לא ידוע מה גרם לפיצוץ, הפרטים בבדיקה. במד”א מעדכנים על 7 נפגעי חרדה במקום.

בתיעוד שמגיע ממצלמות האבטחה באזור בית הספר, נשמע צליל זמזום חזק – ולפתע פיצוץ. בתיעוד נוסף, ניתן לראות את הנזק הרב שנגרם בתוך מבנה בית הספר.

14:30 – כוח צה”ל עצר במחנה ג’נין את אבו אל-איהם אוואיס מראשי גדודי חללי אל-אקצא. במהלך הפעילות צה”ל איתר פיר תת-קרקעי עם מטענים מוכנים לשימוש, וסריקות נמשכות במוקדים שונים בשטח.

14:15 – משרד הביטחון הודיע למשרד התחבורה כי אין צורך יותר בתחבורה ציבורית בשבת. בעקבות זאת, בסוף השבוע הקרוב הרכבת לא תפעל בשבת, לאחר שפעלה מסוף השבוע הראשון שלאחר המתקפה של חמאס.

14:10 – טיל נ”ט נורה למוצב צה”ל ברכס רמים סמוך למרגליות – אין נפגעים. במקביל בוצע ירי לעבר כלי טיס לא מאויש של צה”ל באזור הר דב; לא נגרם נזק, צה”ל משיב בארטילריה.

14:02 – אזעקות באשדוד והסביבה ויישובי עוטף עזה.

13:50 – כוחות צה”ל ירו אריטלריה להסרת איום במרחב שתולה – זוהתה מטרה חשודה בלתי מזוהה.

13:35 – שר הביטחון גלנט למנכ”לי משרדי הממשלה: “הפעולה של כוחות צה”ל בתוך עזה מדכאת חלק ניכר מהאיום על העורף, הירי של החמאס בימים אלה נועד בעיקר כדי להפריע לשגרת החיים באופן תודעתי אנו צריכים לדאוג שלאזרחים יוקנה ביטחון ויכולת לנהל שגרה רצופה”.

13:35 – ג’נין: מספר המחבלים שחוסלו עלה ל-8, בנוסף ל-14 פצועים.

13:20 – דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, פנה שוב לתושבי רצועת עזה וקרא להם להתפנות דרומה: “כמו בימים הקודמים – צה”ל מאפשר שוב תנועה בציר סלאח א-דין בין השעות 10:00 ל-16:00″. אתמול התפנו כ-50 אלף תושבים מצפון הרצועה לדרום ואדי עזה.

13:05: שר החוץ המצרי, סאמח שוכרי, הבהיר בוויעדה בפריז כי הוא מתנגד ל”עקירת פלסטינים מעזה” וטען כי הפעילות הישראלית “חורגת מהגנה עצמית”. בהמשך השר אישר פרטים נוספים שנחשפו על הפסקת האש המוצעת, לפיהם תתאפשר פתיחת מעבר רפיח, הכנסת סיוע לעזה והעברת חלק מהפצועים לחו”ל – בתמורה לשחרור 12 חטופים בעלי אזרחות כפולה.

12:50 – תקיפת חוליית המחבלים בג’נין עם כטב”ם: מספר המחבלים שחוסלו עלה ל-7, בנוסף ל-13 פצועים.

12:40 – בצל המו”מ שמתנהל להשגת עסקת שבויים: אמיר קטאר השיח’ תמים בן חמד יגיע מחר לביקור במצרים כדי להיפגש עם הנשיא א-סיסי – “כחלק מהתיאום עם הגורמים שעוסקים במצב בעזה”.

12:40 – צה”ל: “כוחות של סיירת חרוב, דובדבן וגדוד דוכיפת יחד עם יהל”ם ומג”ב, פועלים בשעות האחרונות במחנה הפליטים ג’נין. זאת, אחרי שעבדו בלילה לחישוף מטענים מוכנים לשימוש מתחת לכבישים במרחב המחנה. עד כה הכוחות עצרו מספר מבוקשים, ניהלו חילופי אש עם מחבלים חמושים, וכלי טיס מהאוויר תקף חוליית מחבלים חמושים שירתה וסיכנה את הכוחות; מספר מחבלים פעילי גדוד ג’נין כבר חוסלו”. הכוחות ממשיכים לפעול גם בשעה זו, סורקים מבנים ומסכלים מחבלים

11:50 – חדשות 12: כוחות צה”ל ממשיכים לכתר את מתחם “המטה הכללי” של חמאס בלב העיר עזה. המתחם הזה הוא למעשה המקביל ל”קריה” שלנו, שם יושב בדרך כלל הפיקוד הבכיר של חמאס, ומשם נבנו היכולות ללחימה הנוכחית.

בדרך לשם התנהלה לחימה מורכבת וקשה. הכוחות נקלעו למארבי נ”ט ו-RPG ונדרשה הפעלת אש מאסיבית – ארטילרית ואווירית – עד שהצליחו לכתר את המקום. המטרה היא להשתלט על “הקריה” ולאסוף מידע לפני שהורסים אותו עד היסוד מעל ומתחת לקרקע.

11:35 – נשיא צרפת עמנואל מקרון קורא להפסקת אש הומניטרית מידיית: “‘צריך להגן על אזרחים, זה הכרחי ואינו ניתן למשא ומתן”.

11:30 – בדרך להפגנה נגד המלחמה: גם חברי הכנסת לשעבר, יו”ר בל”ד סאמי אבו שחאדה וחנין זועבי, עוכבו לחקירה בידי המשטרה.

11:15 – בפעם השנייה בתוך שעות: הותקפה מהאוויר חוליית מחבלים, וחמוש נוסף חוסל במחנה הפליטים ג’נין.

10:55 – צה”ל: חוסל באמצעות מטוס קרב המחבל איברהים אבו-מעיציב, ראש מערך טילי הנ”ט בחטיבת מחנות המרכז של חמאס – בהכוונה מודיענית של שב”כ ואמ”ן. במסגרת תפקידו הכווין והוציא לפועל פיגועי נ”ט רבים לעבר אזרחי ישראל וכוחות צה״ל.

כמו כן, במסגרת הסיוע לפעילות הקרקעית, כוחות זרוע הים תקפו עמדת שיגור טילי נ״ט של ארגון הטרור חמאס, ממנה זוהו שיגורים לכיוון הכוחות המתמרנים.

10:50 – גורמים בועדת המעקב לחדשות 12 בעקבות מעצרו של מוחמד ברכה: המטרה של המעצר הזה להתסיס ולהבעיר את הרחובות בערים הערביות והמעורבות.

10:45 – השר גנץ על הדיווח שצלמים מכלי תקשורת בין-לאומיים תיעדו את הטבח לצד מחבלים: “אם היו עיתונאים שידעו על הטבח, שתקו וצילמו בזמן שילדים נטבחו – הם אינם שונים מהמחבלים, ודינם חד הוא”.

10:30 – דיווח ב-CNN: יותר מ-100 משאיות סיוע הכוללות מזון ואספקה רפואית הגיעו למעבר רפיח.

10:30 –  המשטרה עצרה את ראש ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל מוחמד ברכה אחרי שהודיע על הפגנה בנצרת נגד המלחמה שהייתה אמורה להתחיל ב-11:00.

09:56 – אזעקה באשדוד. לא דווח על נפילות.

09:20 – כוחות הנדסה חשפו מטענים שיועדו לפגיעה בכוחותנו במחנה הפליטים ג’נין.

09:20 – עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1,430 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ-900 מהם משויכים לחמאס.

09:10 – יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קורא להחיל את החוק נגד הנאצים גם על מחבלי החמאס. “כרגע מסתובבות 37 אלף מפלצות אדם ברצועת עזה. זה לא משנה מה הנסיבות ומה ההשלכות, אסור שאחד מהם ימות מוות טבעי. כל מחבל הכי זוטר, חייב להיות מחוסל. יש חוק במדינת ישראל לעשיית דין בנאצים ובעוזריהם. החוק הזה צריך לחול גם על אנשי חמאס וג’יהאד אסלאמי”.

08:30 – המשטרה עדכנה כי 845 אזרחים שנרצחו במלחמה (שאינם חיילים) זוהו עד כה.

08:05 – בתום 10 שעות של לחימה: לוחמי נח”ל השלימו הלילה השתלטות על מוצב חמאס. במהלך ההשתלטות על המוצב הלוחמים ניהלו קרב מול מחבלים מארגוני הטרור חמאס וגא”פ ששהו במוצב. במקביל, תקפו מטוסי חיל האוויר ביממה האחרונה מאות מטרות טרור.

הלוחמים השלימו את ההשתלטות על המוצב לאחר שעות לחימה שבמהלכן חיסלו מחבלים, תפסו אמצעי לחימה רבים – וחשפו פירי מנהרות טרור, לרבות פיר שנמצא סמוך לגן ילדים ומוביל לתוואי תת-קרקעי נרחב. במהלך ההשתלטות על המוצב לוחמי הנח”ל איתרו ואספו “חומרים אופרטיביים” משמעותיים על התוכניות המבצעיות של חמאס.

07:40 – משרד התחבורה הודיע על טיסות חינם למפונים ולמשפחות הנעדרים והחטופים – החל מהיום. במסגרת התוכנית, הטיסות יבוצעו באמצעות החברות ישראייר וארקיע, והן יאפשרו למפונים נוחות בהתניידות בין מרכז הארץ למלונות בדרום.

שרת התחבורה מירי רגב: “טיסות הלוך חזור חינם מרמון לנתב”ג יסייעו למפונים ולמשפחות הנעדרים והחטופים, ויקלו עליהם את ההתניידות בתקופת השהות במלונות. תפקידנו לחזק את העורף בכל ההיבטים, ואני מבקשת להודות למשרד האוצר על ההירתמות, האכפתיות ושיתוף הפעולה. ההסדר יתמוך גם בחברות התעופה הישראליות שעוברות תקופה מאתגרת, ואנו פועלים במגוון אפיקים לסייע להן לצלוח את התקופה”.

07:15 –  לאחר יותר מ-11 שעות – הירי מעזה חודש: צבע אדום בעוטף

07:00 – סרט הזוועות הוקרן הלילה בפני בכירים בהוליווד ב”מוזיאון הסובלנות” שבלוס אנג’לס. בהקרנה שאובטחה בידי כוחות משטרה גדולים, הוזמנו כוכבים מהשורה הראשונה, כמו גם במאים ומפיקים. יותר ממאה הגיעו, חלקם יצאו מההקרנה באמצע, אחרים עזבו את המקום בסיום ההקרנה כשהם נסערים ובוכים.

06:25 – שגריר ישראל באו”ם גלעד ארדן, נאם בפני הקהל שהגיע להקרנה של סרטון הזוועות בלוס אנג’לס: “הסרט הזה ישנה את האופן שבו אתם רואים את המזרח התיכון. אני כאן כדי לגייס אתכם לתמוך בישראל במלחמה נגד הרוע הטהור הזה, עד שנביס את חמאס. המטרה שלנו היא לא נקמה, אלא רק להבטיח שדבר כזה לא יקרה שוב. אם ישראל לא תביס את חמאס – המערב הוא הבא בתור, אל תשכחו את זה”.

06:00 – דובר צה”ל פרסם את שמו של חלל צה”ל שהודעה נמסרה למשפחתו: רס”ר אליהו בנימין אלמקייס, בן 29 מירושלים, לוחם הנדסה בגדוד 8219 שבחטיבה 551, שנפל בקרב במרכז רצועת עזה אתמול. הוא החלל ה-35 שנפל מתחילת הפעולה הקרקעית ברצועת עזה.

בנוסף, נפצעו באורח קשה בקרבות ברצועת עזה אתמול קצין ושני לוחמים מגדוד 202 שבחטיבת הצנחנים, קצין במילואים מגדוד 697 שבחטיבה 551 ולוחם במילואים בגדוד 6551 שבחטיבה 551.

צילום: דובר צה”ל

04:35 – דיווחים פלסטינים: חילופי אש בין כוחות צה”ל לחמושים בג’נין.

01:15 – דיווח על תקיפת כטב”מים נגד בסיס אמריקני במזרח סוריה.

01:10 –  הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית וללא מתנגדים את חוק התכנית לסיוע כלכלי למלחמה.

גפני הציג כעת במליאה הכנסת את החוק: “החוק שהגיע אלינו לוועדה – עלותו הייתה כ-4 מליארד שקלים, החוק שאנחנו מביאים היום עלותו 17 מליארד שקלים. בדיון הראשון שלנו היו צעקות עד לב השמיים, והיום הצבענו על החוק באחדות נפלאה, קואליציה ואופוזיציה כאחד. הכנסנו את החקלאות, את הקבלנים ואת התיירות למתווה, הכנסנו את נושא הפיצויים לבני ובנות הזוג של משרתי המילואים, הגענו להסכמות שמאריכים את הטווח מ-0 ל-40 ק”מ כך שגם אופקים, אשדוד ובאר שבע שבדרום, ונהריה שבצפון יהיו בפנים.

“אני רוצה לספר לכם, שבאחת מהישיבות הארוכות אצל שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ בלשכתו על המתווה, בצאתי מהישיבה אני קורא דיווח בתקשורת שועדת הכספים לא מתכנסת ולא מקדמת את החוק, מה אני אגיד לכם – אולי עכשיו מישהו הגון בתקשורת יתנצל ויבקש סליחה?, פעלנו ימים ולילות כדי לשפר את המתווה. הלילה הזה שווה את המאמץ, ידעו כולם שיש אחדות בכנסת ישראל, קואליציה ואופוזיציה כאחד. אנחנו מעבירים היום את המתווה המצוין הזה ונמשיך לעבוד עבור כלל אזרחי ישראל”.

00:55 – פוקס ניוז: צבא ארצות הברית תקף מחסן לאחסון נשק של משמרות המהפכה ומליציות שנתמכות על ידי איראן במזרח סוריה. המתקפה האמריקנית מגיעה לאחר שבסיסים ומטרות אמריקניים באזור הותקפו יותר מ-40 פעמים מאז פרוץ המלחמה. מדובר בתקיפה שנייה שמבצע צבא ארה”ב בסוריה מאז פרוץ המלחמה.

בנוסף, כלי טייס אמריקני לא מאויש שחג במרחב מעל המים הבין-לאומיים הופל מול חופי תימן. התקרית נחקרת.

00:10 – פיגוע ירי בשומרון: זוג הורים, צעיר כבן 21 וצעירה כבת 23, נפצעו באורח קשה ובינוני מירי לעבר רכבם סמוך ליישוב איתמר. המחבלים שביצעו את הירי נמלטו מהמקום. תינוקת כבת 5 חודשים שהיתה ברכב לא נפגעה.

00:01 – צבא סוריה בהודעה רשמית: ישראל תקפה מהאוויר עמדות צבאיות בדרום המדינה – נגרמו נזקים

00:01 – דיווחים בעזה על תקיפות נרחבות בצפון הרצועה ובמזרח ח’אן יונס שבדרום הרצועה.

00:01 –: דיווח בוול סטריט ג’ורנל: נשיא מצרים, א-סיסי דחה הצעה שהגיש מנהל ה-CIA ויליאם ברנס לממשל המצרי לתפוס את השליטה ברצועת עזה לאחר המלחמה. לפי בכירים במצרים, א-סיסי דחה את ההצעה בטענה כי מצרים לא תמלא תפקיד בחיסול של חמאס

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות