עדויות המחבלים חושפות • צפו: כך חמאס מנצל בתי חולים ואמבולנסים לטרור

"רוב בכירי חמאס מסתתרים בבתי החולים, בעיקר בשיפאא":חקירות שב"כ של מחבלי חמאס מכוח הנוח'בה שלקחו חלק בטבח בעוטף מוכיחות - חמאס עושה שימוש בבתי חולים ואמבולנסים לטובת טרור
חיים טוויל
כ"ה חשון התשפ"ד / 08.11.2023 22:40

צה”ל והשב”כ חושפים הערב (רביעי) את עומק הניצול של חמאס את בתי החולים והאמבולנסים ברצועת עזה למטרות טרור.

כך, למשל, פורסמה שיחה בין תושב עזה לבין מחבל מארגון הטרור חמאס שמתרברב על ניצול היכולות של בית החולים ואומר: “אני יכול לצאת עם איזה אמבולנס שארצה”.

בצבא אומרים: “חמאס משתמש באמבולנסים, בתי חולים, מרפאות, מסגדים ובתי ספר לצרכי טרור. בין היתר ארגון הטרור משתמש באמבולנסים לצורך העברת אמצעי לחימה ומחבלים במרחב הרצועה. זוהי דוגמה נוספת לניצול הציני של ארגון הטרור חמאס באמצעים אזרחיים ובהסתתרותם מאחורי אוכלוסייה אזרחית”.

במקביל מתפרסמים ציטוטים מתוך חקירות שב”כ של מחבלי חמאס מכוח הנוחבה שלקחו חלק פעיל בטבח בעוטף עזה ומגלים גם הם כיצד חמאס משתמש בבתי חולים ואמבולנסים לטובת טרור.

“לאלקסאם יש אמבולנסים משלהם, חלקם נמצאים גם בבסיס הצבאי. המראה של האמבולנסים דומה לאמבולנסים האזרחיים כדי שהם לא יעוררו חשד או יופצצו על ידי ישראל”, אומר אחד המחבלים. “בזמן לחימה האמבולנסים משמשים בין היתר גם לפינוי לוחמים ופעילים. הם גם מעבירים בהם אוכל, מטענים ונשק כי זו הדרך הבטוחה להעביר”.

מחבל אחר העיד: “רוב בכירי חמאס המדיניים והצבאיים מסתתרים בבתי החולים, בעיקר בבית החולים שיפאא. הם מנצלים את בתי החולים כדי שלא יפציצו אותם”.

עוד העידו המחבלים: “מתחת לבתי ספר חמאס מאחסן נשקים ותחמושת. מקומות רבים ברצועת עזה מולכדו, כאשר הכבלים שמובילים למערכת ההפעלה נמצאים במסגדים ומרפאות של אזרחים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות