נתניהו: ‘לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו. כל השאר סרק’

ראש הממשלה נפגש עם ראשי רשויות ביו"ש - כולל הערים החרדיות: "קומץ קטנטן של אנשים שלא מייצג את הציבור הזה לוקח את החוק לידיים. זה גורם נזק בינלאומי כבד למדינת ישראל. אני מגנה את זה ואנחנו נפעל נגד זה" • ראשי ההתיישבות ביו"ש לנתניהו: חוששים, חסרים אמצעי הגנה
אריה ריבקינד
כ"ד חשון התשפ"ד / 08.11.2023 21:40

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (רביעי) עם ראשי רשויות מיהודה ושומרון במפקדת פיקוד מרכז – יחד עם חברי הקבינט לניהול המלחמה, ועם ראשי השב”כ והמל”ל.

נתניהו התייחס במהלך השיחה להמשך הפעולה הקרקעית של צה”ל בעזה ואמר, כי היא מתנהלת על פי המצופה.

“אני רוצה לשבח את הפעולה הקרקעית של צה”ל ברצועת עזה, היא מתקדמת היטב ומשיגה תוצאות טובות. אני מבקש לשים בצד כל מיני שמועות סרק שאנחנו שומעים מכל מיני כיוונים, ולחזור על דבר אחד ברור: לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו. כל השאר זה סרק”.

הוא הוסיף: “אני פה עם קבינט ניהול המלחמה, עם ראשי המועצות ביהודה ושומרון וכמובן עם פיקוד המרכז. אנחנו באים הנה לשלוש מטרות: מטרה ראשונה היא להגביר את הסיכול של הטרור, זה נעשה ביד רמה. אני רוצה לשבח את צה”ל, את השב”כ ואת משטרת ישראל על פעולה מאוד מרשימה בתחום הזה.

“היעד השני הוא למנוע הסלמה והפיכת יהודה ושומרון לזירה שנייה. הדבר הזה כמובן מחייב היערכות גם לפיגועים המוניים גם ביהודה ושומרון וגם מיהודה ושומרון. הסיבה השלישית זה קומץ קיצוניים שלא מייצגים את הציבור שיושב כאן, שגורם נזק גדול למדינת ישראל”.

ראש הממשלה הדגיש: “הציבור של תושבי יהודה ושומרון זה חצי מיליון אזרחים נאמנים, שומרי חוק, שעושים עבודה מסורה. עכשיו, רבים רבים מהם גם בשירות הסדיר וגם בשירות המילואים בתוך קו החזית בעזה. האזרחים הללו תרמו תרומה גדולה מאוד למדינת ישראל במהלך השנים ועומדים באתגרים שאזרחי ישראל יודעים כמה הם קשים וכמה הם מחייבים. הם תמיד, תמיד, תמיד שמרו על ערכים – ערכי מוסר ונורמות התנהגות ראשוניות במעלה”.

לדבריו, “יש קומץ קטנטן של אנשים שלא מייצג את הציבור הזה, שלוקח את החוק לידיים. אנחנו לא מוכנים לסבול את זה, אנחנו לא מוכנים לקבל את זה, אנחנו נפעל נגד זה בכל דרך. זה גורם נזק בינלאומי כבד למדינת ישראל וזה לא מייצג את הציבור כאן. אני מגנה את זה ואנחנו נפעל נגד זה, ואני יודע שאני מייצג את כל האנשים שיושבים כאן; ראשי היישובים ביהודה ושומרון וציבור המתיישבים ביהודה ושומרון”.

בפגישה השתתפו ראשי רשויות מהיישובים: אורנית, אפרת, אלקנה, אריאל, בית אל, ביתר עלית, בנימין, בקעת הירדן, גבעת זאב, גוש עציון, הר הדר, הר חברון, ראש מנהלת חברון, מודיעין עילית, מעלה אדומים, מעלה אפרים, עמנואל, מועצת קדומים, קריית ארבע, קרני שומרון, שומרון ושער שומרון, מנכ”לית מועצת יש”ע ומזכ”ל אמנה.

לפי דיווח בערוץ 7, ראשי ההתיישבות פרסו בפני ראש הממשלה את החששות הכבדים של התושבים וביקשו תיגבור – הן ברמת הכוחות והן ברמת הציוד.

במהלך הישיבה טענו חלק מראשי הרשויות כי יש צורך בציוד כיתות כוננות באמצעים משמעותיים הרבה יותר מהקיימים שיאפשר להתמודד עם חדירות מהסוג שהיו בעוטף עזה – וכן שהם מצפים לנוכחות משמעותית יותר של כוחות ביטחון באזור, כדי למנוע מהטרור להרים ראש.

הם הדגישו שקיים חוסר גדול בכלי נשק עבור כיתות הכוננות ויש צורך במרכיבי ביטחון נוספים באופן דחוף.

ראש הממשלה אמר להם בתגובה: “באתי להקדים את המאוחר”.

ראש השב”כ אמר לראשי הרשויות כי הוא נמצא בקשר שוטף עם הרשות הפלסטינית כדי להביא למצב שביהודה ושומרון לא תיפתח זירת לחימה נוספת.

חברי קבינט המלחמה אמרו כי ישקלו את בקשותיהם בכובד ראש.

בדיון עלה גם נושא השיח סביב אלימות מצד קיצונים בהתיישבות. ראש הממשלה וראש השב”כ ביקשו מראשי ההתיישבות לגנות בכל דרך ובכל ראיון את האלימות של המיעוט הקיצוני. “זה מסייע לנו מול האמריקנים ומול העולם”, הסבירו.

נתניהו הוסיף: “אמרתי לנשיא ביידן שההאשמות נגד ההתיישבות הן חסרות שחר. יש מיעוט קיצוני קטן שלא מגיע מההתיישבות, אנו מגנים אותו ומטפלים בו בכל חומרת הדין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות