50 אלף סרטונים מהשבת השחורה: תיק החקירה הגדול מקום המדינה

מחקירות המחבלים ועדויות הניצולים עולה: מחבלי חמאס ביצעו עשרות מקרים של עבירות חמורות והתעללות אכזרית כשיטה • בכל חולייה היו שני נושאי מצלמת גו פרו ועוד שני מחבלים שהעבירו שידור ישיר למפקדות חמאס
חרדים 10
כ"ד חשון התשפ"ד / 08.11.2023 18:25

התעללות ועבירות חמורות היו חלק מהשיטה של מחבלי חמאס במתקפת הטרור של ‘השבת השחורה’.

לפי דיווח של משה שטיינמץ ב’כאן חדשות’, כך עלה מחקירות המחבלים ומאיסוף עדויות ניצולים שמבצעת יחידת להב 433.  בידי היחידה עדויות על עשרות מקרים של עבירות חמורות והתעללות.

ניצולה מהטבח העידה לאחרונה במשטרה על אונס שראתה במו עיניה, ועדותה אומתה על ידי ניצול נוסף שהיה סמוך אליה. “אני מבינה שהוא אונס אותה, ואז העבירו אותה לעוד מישהו. היא הייתה בחיים ולבסוף הוא ירה בה”, סיפרה.

חלק מהמחבלים סיפרו בחקירתם כי קיבלו היתר הלכתי לרצוח ילדים מכיוון שהם יהפכו לחיילים כשיגדלו, וכן היתר להתעלל בגופות, במטרה ליצור מורא בחברה הישראלית.

עד כה נגבו יותר מ-700 עדויות מניצולים, רובם תושבי עוטף עזה.

גורמים במשטרה אמרו: “זה תיק החקירה הגדול ביותר מאז קום המדינה. השוטרים עובדים במרוץ נגד הזמן כי גם אם המחבלים ישוחררו בעסקה – נוכל לתבוע אותם במסגרות של דין בין-לאומי”.

לפי הדיווח, להב 433, על כלל יחידותיה, חוקרת בשבועות האחרונים את המחבלים שנתפסו בישראל ומגבשת ראיות במטרה להעמידם לדין. להב חוקרת את האירועים בשיתוף עם שב”כ ועם יחידה 504 של חיל המודיעין.

בידי המשטרה יותר מ-50 אלף סרטונים מהשבת השחורה, והיא משתמשת בטכנולוגיות של זיהוי פנים כדי לייחס עבירות ספציפיות לכל אחד מהם. עוד נמצאים בידי המשטרה מאות מכשירי טלפון ניידים של מחבלים מעזה.

מחקירת המחבלים עולה, כי תורת הלחימה של חמאס הגדירה בכל חולייה שני נושאי מצלמת גו פרו ועוד שני מחבלים שהעבירו שידור ישיר למפקדות חמאס מהטלפונים הניידים שלהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות