עד שנת מאסר: אושר החוק שאוסר לצרוך בעקביות תכני חמאס ודאעש

הצעת חוק המאבק בטרור אושרה בקריאה שנייה ושלישית, והוצעה כהוראת שעה לתקופה של שנתיים • לא תיאסר צריכה של פרסומים שנעשתה באקראי, בתום לב או למטרה כשרה • העונש לחוק הוא עד שנת מאסר
אריה ריבקינד
כ"ד חשון התשפ"ד / 08.11.2023 14:57

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) סופית הצעת חוק האוסרת צריכה שיטתית של פרסומי טרור.

כיצד מפוצה מי שביתו נפגע? יש פיצויים על רכוש של עובר אורח?

בקריאה השלישית תמכו בהצעה 13 חברי כנסת, וארבעה התנגדו.

מדובר בהוראת שעה לתקופה של שנתיים. היא חלה על צריכה שיטתית וממושכת של פרסומי חמאס ודאעש הכוללים דברי שבח, אהדה או עידוד למעשי הטרור או תיעוד שלהם הנלווה לפרסומים.

לא תיאסר צריכה של פרסומים שנעשתה באקראי, בתום לב או למטרה כשרה.

העונש לחוק הוא עד שנת מאסר.

בדברי ההסבר נכתב: “הוראת השעה נועדה לאפשר, לתקופה מוגבלת שלאחריה ייבחן הצורך בהארכתה, כלי נוסף במאבק בטרור, בדגש על פיגועי יחידים, המתאפיינים בכך שמבצעי מעשי הטרור, ככלל, אינם משתייכים לארגוני טרור אלא שהמוטיבציה לביצוע המעשים נובעת מצריכה אינטנסיבית של פרסומי טרור של ארגוני טרור בעלי מאפיינים מסוימים.

“צורך זה מתעצם לנוכח המצב הביטחוני הנוכחי והחשש לניצולו בידי אותם ארגוני טרור. צפייה אינטנסיבית בפרסומי טרור של ארגונים מסוימים עלולה לייצר תהליך של אינדוקטרינציה, מעין ‘שטיפת מוח’ עצמית, שעלולה להביא את הרצון והמניע לבצע מעשה טרור לרמת בשלות גבוהה מאוד, כשהטריגר הסופי שיביא את צורך תוכני הטרור לבצע מעשה טרור עשוי להיות גורם אקראי שלא ניתן לצפות או למנוע אותו מראש”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות