מספר החללים ממתקפת חמאס: 1,194 • מספר הנעדרים נמוך מ-20

דובר צה"ל: "תפסנו יותר מ-700 מטולי RPG" • נועם יוסף אבו הי"ד נפל בקרב - 4 לוחמים נפצעו קשה • צה"ל חשף מחבל שמחזיק כאלף עזתים כבני ערובה בבית חולים • 50 אלף התפנו לדרום היום • גופי הביטחון בברזיל יחד עם המוסד סיכלו פיגוע שתכנן ארגון חיזבאללה נגד יהודים
חרדים 10
כ"ד חשון התשפ"ד / 08.11.2023 01:55

היום ה-33 למלחמה: כוחות הביטחון סגרו אמש הערב (שלישי) חודש מהשבת השחורה.   בבתי החולים מאושפזים כעת 342 פצועים, מתוכם 51 במצב קשה ו-152 במחלקות שיקום. הודעה נמסרה למשפחות של 240 חטופים.

כיצד מפוצה מי שביתו נפגע? יש פיצויים על רכוש של עובר אורח?

עדכונים שוטפים:

23:58 – פיגוע ירי בשומרון: גבר ואישה נפצעו באורח בינוני וקל מירי לעבר רכב סמוך לאיתמר. המחבלים נמלטו מהמקום.

23:55 – הפלסטינים: צה”ל ירה פצצות תאורה מעל מחנה הפליטים שאטי שבמערב עזה.

22:55 – וול סטריט ג’ורנל: ראש ה-CIA ביל ברנס ביקש בפגישתו אתמול עם נשיא מצרים א-סיסי שמצרים תקבל את האחריות על הביטחון ברצועת עזה לאחר המלחמה – עד שהרשות הפלסטינית תיכנס לתמונה ותשתלט על המצב. א-סיסי סירב לבקשה, ואמר שמצרים לא תשחק תפקיד בחיסול חמאס מכיוון שהיא זקוקה לו לשמירה על הביטחון בגבול.

22:20 – דובר צה”ל: מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בלבנון, בתגובה על השיגורים לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה. בין המטרות שהותקפו: מבנים ועמדות צבאיות בהם פעלו מחבלי הארגון, ומספר אמצעים טכנולוגיים ששימשו להכוונת טרור נגד מדינת ישראל. כמו כן, כוחות צה”ל חיסלו חוליית מחבלים בשטח לבנון, שפעלה סמוך למרחב בירנית.

22:00 – סנטקום, פיקוד המרכז של צבא ארה”ב, הודיע שמפציץ אסטרטגי B-1 טס היום בשמי המזרח התיכון – פעם שנייה בתוך שלושה ימים.

21:35 – דובר מחלקת המדינה של ארה”ב: מעבר רפיח מרצועת עזה למצרים נשאר היום סגור. “אנחנו מבינים שהוא נשאר סגור בגלל ‘סיבות ביטחוניות’.

21:25  – מספר הנרצחים והנופלים מתחילת המלחמה לא עולה על 1210 (לא כולל חטופים שאינם בין החיים). חללים אזרחים, שוטרים, שב”כ ולוחמי אש שזוהו: 843. חללי צה”ל: 351. סה”כ חללים שזוהו: 1194

מבין הגופות שטרם זוהו – ההערכה היא שרק בודדים הם ישראלים והרוב מחבלים. מספר הישראלים והזרים שעדיין נחשבים נעדרים נמוך מעשרים.

21:00 –  דובר צה״ל בערבית, סא״ל אביחי אדרעי צייץ: “זה אחמד ציאם, מפקד הפלוגה המרחבית נאצר-רצ׳ואן בגדוד אלפרקאן, נמצא בבית חולים רנתיסי ומסרב לאפשר לחוסים הנמצאים שם להתפנות ולרדת דרומה כדי להגן עליהם. כאלף אזרחים בעזה מוחזקים כבני ערובה על ידי המחבל הדאע״שי הזה מחמאס ולא יכולים לצאת ולהגן על עצמם ועל יקיריהם”

20:55 – דיווח: ראש ה-CIA ברנס צפוי לבקר מחר בקטר, כדי לדון בעסקה לשחרור חטופים בעלי אזרחות כפולה בתמורה להפסקת אש.

20:50 – השגריר הנכנס, ג’ק לו, הדליק נר נשמה בכותל  לזכרם של הנרצחים במלחמה, התפלל תפילת ערבית, אמר פרקי תהילים ונשא תפילה להצלחת עם ישראל. במהלך הביקור הביע השגריר תמיכה והזדהות רבה כאשר פגש קבוצות חיילים ומשפחות שפונו מאזורי הלחימה השונים שנכחו בכותל באותה העת.

20:40 – הבית הלבן: ממשיכים לראות איום לפגיעה בקהילות יהודיות בארה”ב. פגיעה ביהודים בלתי מתקבלת על הדעת ואין לאנטישמיות ואיסלאמופוביה מקום באמריקה.

20:30 – גופי הביטחון בברזיל יחד עם המוסד סיכלו פיגוע שתכנן ארגון הטרור חיזבאללה. המוסד: “אנו מודים לכוחות הביטחון בברזיל על מעצר חוליית טרור. בימים אלו, על רקע המלחמה בעזה, ממשיכים חיזבאללה והמשטר האיראני לפעול ברחבי העולם למימוש פיגועים”.

20:30 – דובר צה”ל, תת-אלוף דניאל הגרי, עדכן כי המספר המעודכן של החטופים עומד על 239. בהצהרה היומית לתקשורת אמר: “תפסנו אמצעי לחימה רבים – בהם יותר מ-700 מטולי RPG. פגענו קשה במערך האווירי והימי של החמאס, אלה מערכים שתכננו לעשות פיגועים אסטרטגיים.

“חמישים אלף עזתים עברו היום מצפון הרצועה לדרומה, הם מבינים שחמאס איבד שליטה בצפון עזה. אנחנו נמשיך להחזיק את המעבר ההומניטרי דרומה – נאפשר להם לרדת מכבלי חמאס”.

20:20 – הערכה מעודכנת: 1,194 נרצחים ונופלים ישראלים מתחילת המלחמה ולא 1,400 – לצד 239 החטופים ועוד גופות בלתי מזוהות שלא ברור אם רובן ככולן של מחבלים.

20:20 – ראש הממשלה במפקדת פיקוד מרכז: “לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו”. נתניהו, שנפגש עם ראשי רשויות מיהודה ושומרון במפקדת פיקוד המרכז, התייחס לאירועים ביהודה ושומרון: “יש קומץ קטנטן של אנשים שלא מייצג את הציבור הזה, שלוקח את החוק לידיים. אנחנו לא מוכנים לסבול את זה, אנחנו נפעל נגד זה בכל דרך”.

20:05 – גורם ביטחוני בכיר: צריך להתנגד להפסקת אש שאינה כוללת שחרור משמעותי של חטופים, גם במחיר של עימות עם ארה”ב.

20:00 – צה”ל והשב”כ חשפו: כך חמאס מנצל בתי חולים, אמבולנסים, מסגדים ובתי ספר למטרות טרור. “יש לי אמבולנסים, אני יכול לצאת עם איזה אמבולנס שאני רוצה”, אמר מחבל חמאס בשיחה עם תושב עזה.

בחקירות שב”כ של מחבלים שנכנסו לישראל ב-7 באוקטובר הם הודו: “רוב בכירי חמאס מסתתרים בבתי החולים. מקומות רבים ברצועת עזה מולכדו, כאשר הכבלים שמובילים למערכת ההפעלה נמצאים במסגדים ומרפאות של אזרחים”. מחבל נוסף אמר: ״בזמן לחימה האמבולנסים משמשים בין היתר גם לפינוי לוחמים ופעילים. הם מעבירים בהם אוכל, מטענים ונשק כי זו הדרך הבטוחה להעביר״.

19:25 – לוחמי צה”ל השמידו מנהרת טרור שאותרה בקרבת בית ספר ברצועת עזה. הלוחמים, מחטיבה 551 בשיתוף כוח יהל”ם, פועלים במרחב בית חאנון ומשמידים מנהרות טרור. פיר המנהרה שהושמד – סמוך לבית ספר של אונר”א.

19:20 – צה”ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון באמצעות מטוסי קרב, בתגובה על הירי מוקדם יותר לעבר מוצבים שבגבול.

19:20 – הבית הלבן: “זה עוד מוקדם מדי לגבש תוכנית ממשל בעזה, כל תוכנית עתידית תיעשה בהתייעצות עם השותפות שלנו באזור”. דובר המועצה לביטחון לאומי, ג’ון קירבי, הוסיף: “זו תהיה טעות אם ישראל תכבוש את הרצועה, יהיה חייב להיות פתרון אחר”.

18:45 – ערוץ אל-מיאדין הלבנוני, מדווח מפי מקור שמקורב לחמאס: מתנהל משא ומתן להפסקת אש של שלושה ימים – בתמורה לשחרור 12 חטופים, מחציתם אמריקנים. באתר אל-ערבי אל-ג’דיד דווח כי המחלוקת על מספר הימים של הפסקת האש מעכבת את השלמת העסקה.

18:30 –  סמ”ר נועם יוסף אבו הי”ד  בן 20 מדימונה, לוחם מחטיבת הנח”ל שנפל בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, ארבעה לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבות שונים בצפון הרצועה. שניים מהפצועים – לוחמים מגדוד 7107, פצוע נוסף הוא מגדוד 198 והפצוע הרביעי הוא לוחם מגדוד 196.

18:30 –   גורם בחמאס טוען: מתנהלים כעת מגעים על הפסקת אש בת שלושה ימים, בתמורה לשחרורם של 12 חטופים – בהם שישה בעלי אזרחות אמריקנית.

18:25 – מתאם פעולות הממשלה בשטחים מעדכן: 50 אלף עזתים עברו היום דרך המסדרון ההומניטרי בציר סלאח א-דין והתפנו לדרום רצועת עזה.

18:20 – שינוי בהנחיות פיקוד העורף: בחלק מישובי לכיש ניתן לעבוד ללא תלות במרחב מוגן ולקיים אירועים עד 1000 איש. בנוסף, הותרו חלק מההגבלות במערב הנגב – ניתן לעבוד ולקיים פעילויות חינוכיות בסביבת מרחב מוגן

18:00 – דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי: אחמד ציאם, מפקד פלוגת נאצר-א-רצ’ואן בגדוד אל-פרקאן של חמאס – מסתתר כעת בבית החולים רנתיסי ומונע מהתושבים שבו להתפנות דרומה. כאלף מתושבי עזה מוחזקים כבני ערובה בידו, ואין ביכולתם לצאת ולהגן על עצמם ועל יקיריהם. “הוא משתמש בעקורים ובמטופלים בתוך בית החולים רנתיסי כמגן אנושי ומסכן אותם”, הוא כתב.

18:00 – המכון לרפואה משפטית הצליח לזהות את גופות איוון אילמנדי סיזר ודפנה גרקוביץ’ הי”ד. השניים, חברי קיבוץ כיסופים, שהו בביתם בזמן שהמחבלים שרפו אותו ב-7 באוקטובר.

18:00 – דיווח בברזיל: המשטרה הפדרלית פשטה על יעדים באזור סאו פאולו ומינאס גראייס ועצרה לפחות שני אנשים בחשד שגויסו על ידי חיזבאללה לפגיעה בקהילה היהודית ובבתי כנסת. שני חשודים נוספים ככל הנראה נמלטו ללבנון.

17:45 – הערכה בצה”ל: מאז שהחל התמרון הקרקעי, למעלה מ-2,000 מחבלים חוסלו, רובם מתחת למנהרות.

17:00 – תושבי קיבוץ כרם שלום העבירו את הסכמתם למנהלת תקומה להשתקע לתקופת ביניים ביישוב אשלים שבמועצה האזורית רמת נגב. מדובר בקיבוץ הראשון בעוטף שתושביו הסכימו להשתקע במיקום זמני. לפי הערכות – תושבי הקיבוץ ישארו ביישוב חודשים ארוכים, לפחות עד לסוף שנת הלימודים

16:35 – עסק בשליחות למען המדינה: מאיר מויאל הי”ד, בן 55 מקריית שמונה, הוא האזרח שנהרג מפגיעת נ”ט בגבול לבנון ביום ראשון

16:15 –סוכנות הידיעות הצרפתית: קטאר מנהלת משא ומתן לשחרור של בין עשרה ל-15 חטופים המוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה, בתמורה להפסקת אש בלחימה בת יום או יומיים.

16:05 – רויטרס: גורם ישראלי בכיר אומר כי לישראל אין כל כוונה לכבוש מחדש את עזה, או לשלוט עליה לזמן ממושך

16:00 – כאן חדשות: כוחות הנדסה של צה”ל איתרו ברצועת עזה מעבדות ואמצעי לחימה שלא היו מוכרים למערכת הביטחון, ובהם רקטות שנבנו בטכנולוגיה שונה מזו שהייתה מוכרת לישראל עד כה.

15:20 – שר ההגנה של איטליה הודיע על שליחת ספינת בית חולים לחופי עזה.

15:20 – שני לוחמים נפגעו באורח קל ובינוני מירי הנ”ט לדוב”ב שבגליל העליון.

14:50 – בעקבות הדיווחים על חשש לדליפת הסרט של דובר צה”ל המתעד את אירועי הטבח בעוטף עזה, בעמותת ער”ן מזהירים את הציבור מצפייה בו: “הצפייה עלולה ליצור סימפטומים של טראומה או להעצים אותם ולפגוע בנפש גם לטווח הארוך. מכיוון שכולנו כישראלים מעורבים רגשית מאד באירועים ומזדהים עם הקורבנות, החשש למחיר הנפשי כבד”.

14:15 – נשיא אוקראינה זלנסקי: 43 בעלי אזרחות אוקראינית פונו מעזה ונמצאים כעת במצרים, שם הם מקבלים סיוע מגורמים דיפלומטיים

14:26 – ארגון חיזבאללה ירה טיל נ”ט לכיוון היישוב דוב”ב שבגליל העליון. צה”ל מגיב כעת בארטילריה.

14:20 – דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, הודיע על הארכת המסדרון ההומניטרי בשעה נוספת: “בתגובה להיענות הגדולה הגדולה מאז שעות הבוקר, החלטנו להאריך את הפעלת המסדרון בציר סלאח א-דין לתנועת התושבים מדרום לוואדי עזה עד השעה 15:00”.

14:10 –  מנכ”ל אונר”א: 92 מעובדי הארגון נהרגו במהלך המלחמה

14:00 – מקור המקורב לראש ממשלת המעבר בלבנון נג’יב מיקאתי לעיתון “אלערבי אלג’דיד”: לבנון לא מעוניינת להיות מעורבת במלחמה וראש הממשלה לא תומך בפתיחת חזית עם ישראל

13:40 – הביטוח הלאומי מעדכן: התקבלו 84,618 בקשות לדמי אבטלה, כאשר 61,500 הוצאו לחל”ת שלא מרצון ו-23,118 מסיבות אחרות כגון פיטורים וכיוב’. מתחילת חודש נובמבר, התקבלו 35,577 בקשות לדמי אבטלה מהביטוח הלאומי כש-31,180 יצאו לחל”ת שלא מרצון ו-4,397 יצאו מסיבות אחרות.

13:10 – דובר צה”ל: “החל מהשעה 10:00 אלפי תושבים מצפון הרצועה נענו לקריאות צה״ל ועושים בשעה זו את דרכם לדרום הרצועה, מדרום לנחל עזה, דרך כביש צלאח אלדין”. חלקם מניפים דגל לבן.

13:05 – ארגון חיזבאללה ירה טיל נ”ט לכיוון מרחב יפתח. אין נפגעים.

13:05 – במסוקים שנחתנו בדקות האחרונות במנחת ביה”ח אסותא באשדוד, הגיעו שישה פצועים מאזור הלחימה.

12:55 – מפקד אוגדה 91 תא”ל שי קלפר במכתב לתושבי הצפון: “אנו בעיצומם של ימי קרב, במהלכם אנו מבצעים הגנה חזקה המאפשרת את הניצחון בדרום. חיסלנו עשרות רבות של מחבלים אשר היוו איום על תושבי הצפון ומדינת ישראל. תקפנו מטרות משמעותיות לאויב, בהן מחסני אמל”ח, תשתיות טרור, עמדות תצפית ושיגור ונכסים מבצעיים השייכים לארגון הטרור חזבאללה”.

12:40 – בלינקן הצהיר: “יש להבטיח שלטון של הרשות הפלשתינית ביו”ש ובעזה”

12:20 – דובר ממשלת ישראל לתקשורת הזרה, אילון לוי, התראיין ל”סקיי ניוז” וקרא לקהילה הבינלאומית לסייע בפינוי אזרחים במקום “למתוח ביקורת על מאמציה של ישראל לשמור על אזרחים עזה מפני ההשלכות של פעולות פזיזות של מנהיגיהם”.

12:10 – הותר לפרסום: רס”ל יונתן חצור הי”ד, לוחם ביחידת שלדג, בן 22 מקציר, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

11:50 – שר החוץ האמריקני בלינקן בפסגת ה-G7 ביפן: “עזה אינה יכולה להישלט עוד בידי חמאס, וגם ישראל אינה יכולה לכבוש אותה. ייתכן כי תידרש תקופת מעבר ישראלית לאחר העימות, אבל ישראל לא מתכוונת לכבוש אותה מחדש, וכך גם אמרו לי המנהיגים הישראלים ששוחחתי עימם”

11:10 – דיווח ברויטרס: חמישה גורמים ביטחוניים בישראל אמרו כי איתור רשת המנהרות התת-קרקעיות בעזה והשבתתה יהיה אחד המוקדים בשלב הבא של המלחמה. לכתבה המלאה.

11:00 – במהלך הלילה כוחות צה”ל, השב”כ ומג”ב עצרו ברחבי אוגדת יהודה ושומרון 37 מבוקשים, בהם יותר מ-10 פעילי ארגון הטרור חמאס.

11:00 – דובר צה”ל בערבית, סא”ל אביחי אדרעי, פנה שוב לתושבי רצועת עזה וקרא להם להתפנות דרומה: “כמו בימים הקודמים – צה”ל מאפשר שוב תנועה בציר סלאח א-דין בין השעות 14:00-10:00. למען ביטחונכם, נצלו את ההזדמנות כדי לנוע דרומה מעבר לוואדי עזה. צפון רצועת עזה נחשב לאזור לחימה והזמן אוזל”.

10:10 – מחנה הפליטים שועפאט: כוחות הביטחון הרסו את ביתו של המחבל מוחמד זלבאני, שביצע פיגוע דקירה במחסום שועפאט בחודש פברואר, שבו נפל לוחם מג”ב אסיל סואעד.

09:59 – אזעקת שווא הופעלה בכפר ערב אל עראמשה הסמוך לגבול הצפון

09:50 – בכיר סעודי לניו יורק טיימס: יהיה בלתי אפשרי למדינות ערב לדון בעתידה של רצועת עזה מבלי שתושג הפסקת אש.

08:35 – צה”ל ושב”כ חיסלו את מחסן אבו-זינה, ראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה בחמאס. על פי הודעה דובר צה”ל, אבו-זינה הוא אחד ממובילי ייצור האמל”ח של חמאס והתמחה בייצור אמל”ח אסטרטגי ורקטי עבור הארגון.

במהלך הלילה, לוחמי צה”ל זיהו חוליית מחבלים שתכננה לבצע ירי נ”ט. כלי טיס שהוכוון על ידי הכוחות תקף את החוליה וחיסל מספר מחבלים. בנוסף, הלוחמים הכווינו כלי טיס לתקיפה של חוליית מחבלים שאחראית על ירי רקטות לשטח הארץ וחיסלו מספר מחבלים נוספים.

08:35 – מנתוני שבא עולה שלראשונה מאז תקופת הקורונה – נרשמה ירידה חדה בהוצאות האשראי ברמה החודשית, כאשר באוקטובר השנה ההוצאות ירדו בשיעור של 7.4% לעומת אוקטובר 2022. מדובר בירידה של יותר מ-2.65 מיליארד שקלים

08:20 – ג’ון ספנסר, מומחה ללוחמה בשטח עירוני בטור ב-CNN: “ישראל אינה מפרה את החוק הבין-לאומי בלחימה ברצועת עזה”.

08:10 – מאמץ זיהוי הקרבנות נמשך: 843 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה במחנה שורה.

07:35 – כמה ממשפחות החטופים הוציאו דרכון זר לבן המשפחה החטוף, או נמצאות בהליך הוצאתו, כדי לגייס מדינה נוספת לפעול בערוץ המשא ומתן מול חמאס.

07:25 – ח’אלד אל-פאלח, שר ההשקעות של סעודיה, אמר בכנס בלומברג, כי שיחות הנורמליזציה עם ישראל “נותרו על השולחן, אך תמיד היו מותנות בנתיב פתרון של שלום של הבעיה הפלסטינית”.

07:10 – צה”ל תקף הלילה ברצועה, גם מדרום לעיר עזה. בין היתר, הופצצו מבנה מגורים במחנות הפליטים במרכז, בהם נוסיראת’.

06:05 –  רס”ל (מיל׳) יעקב עוזרי הי”ד, בן 28 מכפר שמאי, לוחם שיריון בגדוד 52, חטיבה 401. נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, לוחם מגדוד 13, חטיבת גולני, לוחם מגדוד 601, חטיבה 401 ולוחם מגדוד 890, חטיבת הצנחנים, נפצעו אמש באורח קשה בלחימה בצפון רצועת עזה.

06:01 – אחרי לילה שקט: אזעקות בעוטף עזה.

05:05 – שגריר ישראל בארה”ב, מיכאל הרצוג, קיים לשגרירים ודיפלומטים זרים הקרנה מיוחדת של “סרט הזוועות” שהוכן על ידי דו”צ ומציג את הפשעים שביצע חמאס ב-7 באוקטובר.

02:40 – השר לעניינים אסטרטגיים לסקיי ניוז: “להערכתי הרגנו כ-3,000 מחבלים”. כשהמראיינת לחצה בשאלה כמה אזרחים פלסטיניים נהרגו על ידי צה”ל במהלך הלחימה, הוא ענה שאינו יודע.

01:50 –  השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר התראיין לרשת ‘סקיי ניוז’ הבריטית ונשאל מי ישלוט בעזה אחרי המלחמה. “אני חושב שהפלסטינים ינהלו את עזה. מי יהיו הפלסטינים האלה אני לא יודע. אני יודע מי הם לא יהיו: זה לא הולך להיות חמאס”. הוא הביע תקווה “שהפלסטינים יוכלו בסופו של דבר לבחור בהנהגה המחויבת לדו-קיום בשלום עם ישראל, לא כזאת שנחושה להשמיד את ישראל”.

01:30 –  משרד החוץ של ירדן עדכן כי 262 מאזרחי המדינה פונו אתמול מרצועת עזה דרך מעבר רפיח. עוד נמסר כי 307 אזרחים ירדנים שנתקעו ברצועה עם פרוץ המלחמה עדיין נמצאים בשטח עזה.

01:00 – בעזה מדווחים על פצצות תאורה בסביבת בית החולים שיפאא’.

00:40 – נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס, אשר ביקשה להביע את הזדהותה עם עם ישראל בעקבות  הזוועות שביצעו מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר.

נשיא המדינה הבהיר כי לא תהיה הפסקת אש ללא שחרור החטופים שבידי החמאס, ביניהם נשים, גברים, קשישים, ילדים ותינוקות, כשהקטן מבניהם בן עשרה חודשים בלבד.

סגנית הנשיא האריס חזרה על תמיכתה בזכותה של ישראל להגן על עצמה והדגישה את הצורך בהאצת הסיוע לעזה וחשיבות ההגנה על חיי אזרחים. היא גם הטילה את האחריות למעשי האלימות ביו”ש על “מתנחלים קיצוניים”.

00:10 – ביידן אישר: שוחחתי עם נתניהו וביקשתי ממנו הפוגה בלחימה עזה.

00:01 –  מתי, שביתה שבסביון נפגע פגיעה ישירה מרסיסי רקטה, סיפרה: “הייתה אזעקה, ירדנו למטה ואחרי דקה בדיוק הייתה אזעקה נוספת – שניה אחרי שסגרנו את הדלת של הממ”ד היה בום חזק שהעיף את חלון הממ”ד. אם לא היינו מספיקים להגיע לחדר האטום, זה היה תוך שניות. מקומה שנייה עד למרתף הכול נהרס. לא היינו פה היום אם לא היינו נכנסים לממ”ד”.

00:01 –  דיווח בערוץ אל-ג’זירה: קרבות עזים באזור א-שאטי צפון מערב עזה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות