מושפלים עם דגל לבן • חדאד: צוחק מי שצוחק אחרון ורק התחלנו

המוני פלסטינים צעדו היום במסדרון ההומניטרי כשהם מושפלים, מרימים ידיים ומניפים דגל לבן, בעוד טנקים של צה"ל מאבטחים אותם מתקיפות של חמאס • שמרית מאיר, פרשנית לענייני ערבים: "זה הסרטון הכי משמעותי מתחילת הלחימה, סרטון שבעיניים פלסטיניות יותר חזק מאלף גופות"
אבי כץ
כ"ד חשון התשפ"ד / 08.11.2023 01:21

האפקט של כיבוש המהיר: אנשי רצועת עזה נעו גם היום (שלישי) רגלית –  למרות הניסיונות של  חמאס לבלום את הנהירה – מצפון הרצועה אל ‘האזור ההומניטרי’ שבדרום הרצועה.

העובדה שצה”ל שולט על הדרך המרכזית ברצועת עזה – צלאח א-דין, ובכך מונע ממחבלי חמאס לירות בתושבים שבחרו לצאת לדרך, הובילה לעליה משמעותית בכמות העזתים שנוטשים את צפון הרצועה.

בתיעוד חריג שפרסם דובר צה״ל בערבית, סא״ל אביחי אדרעי, והופץ ברשתות החברתיות, נראים המוני פלסטינים צועדים מושפלים, כשהם מרימים ידיים ומניפים דגל לבן, בעוד טנקים של צה”ל מאבטחים אותם מפני תקיפות של חמאס.

לשכת ההסברה של חמאס ביקשה באופן דחוף להסיר את הסרטון, מפני שהוא לטענתה סרטון של לוחמה פסיכולוגית שמפעיל דובר צה”ל על האוכלוסייה הפלסטינית.

הפרשנית לענייני ערבים, שמרית מאיר, מי שהייתה היועצת המדינית של נפתלי בנט, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: “זה הסרטון הכי משמעותי מתחילת הלחימה. חמאס, שמשגר לעולם אינספור סרטוני זוועה מעזה, הפעיל את כל סוגי הלחץ על האוכלוסיה כדי שלא תנוע דרומה ועכשיו מחביא את הסרטון.

“זה סרטון שבעיניים פלסטיניות יותר חזק מאלף גופות. הדגל הלבן משמעותו כניעה ותבוסה ונחיל האנשים משמעותו תהג’יר – הגלייה. ביחד זה פלאשבק לטראומה הקולקטיבית שלהם הלא היא הנכבה”.

איש ההסברה הערבי ישראלי יוסף חדאד צייץ את הסרטון וכתב: “ב-7 באוקטובר בעזה חגגו ושמחו ובירכו על טבח של ישראלים חפים מפשע ועל רצח מפלצתי של משפחות וחטיפת תינוקות.

“ב-7 בנובמבר בעזה בורחים ומניפים דגל לבן של כניעה כשצה”ל פועל בתוך עזה ומדבר בערבית. צוחק מי שצוחק אחרון!!! ורק התחלנו”.

ח”כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית ברך על הסרטון שמופץ ברשת: “את התמונות של האש ותמורות העשן צריך להחליף בתמונות הללו. תושבים שבשבעה באוקטובר חילקו בקלאוות ושרו שירי הלל ושוהדא – נסים על נפשם עם דגלים לבנים כנועים, בזויים ומופחדים מנקמת עם הנצח. תמונות אלו מדגישות את עוצמתו של צה”ל ובעיקר את העובדה שמדינת ישראל של השישה באוקטובר היא איננה אותה מדינה”.

הפרשן עמית סגל: “תמונת המלחמה הזו היא טנק צה”לי שמאבטח את האזרחים הפלסטינים הנמלטים דרומה, אל מול רוצחי חמאס טובחים באזרחים ישראלים נמלטים ממסיבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות