“קודקוד גולני, אני עיניים בשטח”: כך חיל הים מסייע לכוחות היבשה

מאז החלה המלחמה חיל הים וחיל היבשה משתפים פעולה - ומציגים הישגים רבים • בין ההישגים: חיסול כ-200 מחבלים, רבים מהם מהקומנדו הימי של חמאס, תקיפת חוליות נ"ט, כלי שיט, ותשתיות צבאיות של החמאס • מפקד פלגה: "מלווים מהים את הכוחות המתמרנים, מסייעים בתצפית ובאש"
חיים טוויל
כ"ג חשון התשפ"ד / 07.11.2023 20:07

חיל הים מפרסם הערב (שלישי) את פעילות החיל בימי המלחמה – כולל פשיטות ומבצעים מיוחדים.

כלי שיט תקפו מאות מטרות טרור ביניהן, עמדות תצפית, חוליות נ”ט, כלי שיט, מוצבים ותשתיות צבאיות. הכוחות חיסלו עד כה בים וביבשה כ-200 מחבלים, רבים מהם מהקומנדו הימי של חמאס.

בנוסף בוצעו מבצעים מיוחדים ופשיטות של כוחות שייטת 13 בשטח הרצועה.

עם הרחבת הלחימה והפעילות היבשתית, הורחב גם שיתוף הפעולה הרב זרועי לטובת מאמץ הסיוע לכוחות היבשה.

כוחות זרוע הים משתתפים בסיוע ובחיפוי לכוחות היבשה באמצעות תקיפות סיוע באש ותקיפות מטרות אשר הוכוונו על ידי כוחות היבשה.

כחלק ממאמץ שיתוף הפעולה הרב זרועי הוצבו קצינים בכירים מחטיבות היבשה במוצבי השליטה של הזירה הימית הדרומית – והובילו יחדיו תקיפות מדויקות בהכוונת כוחות חי”ר ושריון.

בנוסף, כלי השיט מלווים את הפעילות הקרקעית בחיפוי באש, בתצפיות ובהכוונה. הכוחות נמצאים בקשר ישיר בזמן אמת ופועלים בתיאום המשמש כמכפיל כוח לפעילות היבשתית.

בחלק מהמקרים הותקפו מהים איומים על הכוחות המתמרנים תוך 30 שניות, במעגלי עבודה קצרים שהביאו לחיסול מחבלים והגנה על כוחות היבשה.

מפקד בסיס אשדוד, אל”ם איתן פז: “זרוע הים פועלת בשיתוף פעולה מלא עם הכוחות המתמרנים מאז הכניסה הקרקעית לרצועת עזה. לכל אחת מהאוגדות המתמרנות צוות כוח של דבורות, סטי”לים ולוחמי שייטת 13, שמאפשר מתן סיוע באש ותצפית לכוחות. שיתוף הפעולה הוביל אותנו לסגירת מעגלי אש תוך דקות בודדות ולתקיפה מטרות טרור רבות. זאת, במקביל למאות תקיפות השמדה של תשתיות טרור שמבצעים כוחות זרוע הים מאז תחילת המלחמה”.

מפקד פלגה 916, סא”ל מתן: “בחודש האחרון כוחות זרוע הים סיכלו עשרות מחבלים ותקפו יעדי טרור ברצועת עזה. אנחנו ממוקדים בשלושה מאמצים: מאמץ ההגנה, המוטו שלנו זה ‘קיר ברזל בהגנה’ על מנת לוודא ששום דבר לא חודר אותנו דרך הים.

“המאמץ השני, מאמץ ההתקפה, כוחות זרוע הים תוקפים ברצף יעדי טרור ברצועת עזה ומסכנים את פעילי החמאס ובכיריהם ברצועה. המאמץ השלישי, זה מאמץ הסיוע לתמרון, אנחנו פועלים 24/7 מלווים מהים את הכוחות המתמרנים ומסייעים גם בתצפית וגם באש. אנחנו ערוכים, אנחנו נחושים ואנחנו ננצח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות